  • 1. Data: 2015-11-13 09:25:53
    Temat: Pytanie prawno-techniczne w sprawie "Boskiego dodatku" do poselskiego ślubowania
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    http://m.niezalezna.pl/72870-niby-lewicy-nie-ma-sa-z
    a-poslowie-ktorzy-tak-mi-dopomoz-bog-nie-powiedzieli
    | [...] Dziennikarze ,,Gazety Wyborczej" skrupulatnie policzyli ilu posłów w trakcie
    | uroczystości odwołało się do Boga, a ilu ten fragment ślubowania przemilczało.
    | Okazuje się, że słów ,,Tak mi dopomóż Bóg" nie wypowiedziało łącznie 27 posłów
    | różnych partii. [...]
    | Pozostali posłowie słowa ślubowania potwierdzili odwołując się do Boga. Jedna
    | z posłanek nawet formułę ślubowania dodatkowo rozszerzyła mówiąc: ,,Ślubuję. Tak
    | mi dopomóż, Panie Boże Wszechmogący w Trójcy Jedyny i Wszyscy Święci".

    Ja w kwestii technicznej: czy ślubowania "Tak mi dopomóż Allach" i
    "Tak mi dopomóż Jahwe" byłby ważne? Czy może musieliby się zadowolić tylko
    "do-precyzującym dodatkiem do dodatku" ala Trójca Święta?

    Bo niby w prawie jest "Bóg" ale jak się w końcu trafi poseł politeista to gdyby
    nie mógł powiedzieć "Tak mi dopomóżcie Bogowie" to byłoby to jawna
    dyskryminacją na tle religijnym, nieprawdaż?

    --
    A. Filip
    Tego, co wykrzywione, nie da się wyprostować, a tego, czego brak, nie da się

  • 2. Data: 2015-11-13 15:35:39
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 13 Nov 2015 09:25:53 +0100
    "A. Filip" <a...@b...pl> wrote:

    > Bo niby w prawie jest "Bóg" ale jak się w końcu trafi poseł politeista to gdyby
    > nie mógł powiedzieć "Tak mi dopomóżcie Bogowie" to byłoby to jawna
    > dyskryminacją na tle religijnym, nieprawdaż?

    Swoją drogą to chciałbym kiedyś zobaczyć ślubowanie posłów na w trakcie którego
    któryś powie "tak mi dopomóż flying spaghetti monster" :)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 3. Data: 2015-11-13 16:45:28
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    szerszen <s...@t...pl> pisze:

    > Swoją drogą to chciałbym kiedyś zobaczyć ślubowanie posłów na w trakcie
    > którego któryś powie "tak mi dopomóż flying spaghetti monster" :)

    Jak się nie czepną posłanki od "Trójcy Świętej" to będzie mógł dodać
    "Tak mi dopomóż Bóg pod jedynie słuszną postacią Flying Spaghetti Monster"
    na mocy właśnie ustanowionego precedensu ;-)

    --
    A. Filip
    Jeżeli masz ciasne pantofle, to co cię obchodzi rozległość świata. (Przysłowie

  • 4. Data: 2015-11-13 17:21:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >tylko
    >"do-precyzującym dodatkiem do dodatku" ala Trójca Święta?

    Dobre pytanie.
    "Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania ,,Tak mi dopomóż Bóg". "

    No to nie wiem - czy tylko kara porzadkowa za zaklocenie slubowania,
    czy cale slubowanie niewazne.
    Zakladamy ze formulke "Slubuje" wypowiedzial.

    A wlasciwie to czemu nie wypowiadaja calego tekstu ?
    2. Przed rozpoczęciem sprawowania mandatu posłowie składają przed
    Sejmem następujące ślubowanie: ,,Uroczyście ślubuję rzetelnie ...."

    J.

  • 5. Data: 2015-11-13 19:01:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:
> [...]
    > 2. Przed rozpoczęciem sprawowania mandatu posłowie składają przed Sejmem
    > następujące ślubowanie: ,,Uroczyście ślubuję rzetelnie ...."

    Moim zdaniem treść wypowiedzinego ślubowania jest niezgodna z ustawa o
    wykonnaiu mandatu posła i senatora.
    Ustawa nie przewiduje innej tresci ani innych dodatkow niż zapisane w art 2.

    Niestety ustawa nie precyzuje sytuacji, w ktorej treść wypowiedzianego
    slubowania jest inna niz w ustawie.

    Wg mnie wypowiedznie tekstu innego niż zapisanego w ustawie nie jest
    ślubowaniem. Sprawa do TK, ktory jak zwykle orzeknie na korzyść budżetu.

  • 6. Data: 2015-11-16 09:10:03
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 13 listopada 2015 19:01:04 UTC+1 użytkownik witek napisał:

> [...]
    >
    > Wg mnie wypowiedznie tekstu innego niż zapisanego w ustawie nie jest
    > ślubowaniem. Sprawa do TK, ktory jak zwykle orzeknie na korzyść budżetu.

    To jest przykład utworzenia ustawy dla picu.

    Wolałbym aby oświadczyli, że jak nie wypełnią do końca
    realizacji programu wyborczego to dożywotnio będą pozbawieni
    zajmowania politycznych, kierowniczych i właścicielskich stanowisk,
    i że będą mogli być zatrudniani wyłącznie jako pracownicy najemni.

    Andrzej.

  • 7. Data: 2015-11-16 11:47:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Nov 2015, n...@t...net.pl wrote:

    Ja w sprawie formalnej:

    > Wolałbym aby oświadczyli, że jak nie wypełnią do końca
    > realizacji programu wyborczego to dożywotnio będą pozbawieni
    > zajmowania politycznych, kierowniczych

    To ma ręce i nogi...

    > i właścicielskich stanowisk,

    ...to wymagałoby doprecyzowania...

    > i że będą mogli być zatrudniani wyłącznie jako pracownicy najemni.

    ...a to jest oderwane IMO od tematu.

    Bo zaraz wyjdzie, że dyrektor (jako pracownik najemny) może być,
    ale stolarz osobiście wykonujący zamówienie już nie.
    Tak, zauważyłem to "kierownicze" :), chodzi o fakt, że kryterium
    "najemności" jest IMO bez znaczenia.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2015-11-16 13:10:44
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 16 listopada 2015 12:22:45 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:

    > Bo zaraz wyjdzie, że dyrektor (jako pracownik najemny) może być,

    Nie bo to stanowisko kierownicze.

    > ale stolarz osobiście wykonujący zamówienie już nie.
    > Tak, zauważyłem to "kierownicze" :), chodzi o fakt, że kryterium
    > "najemności" jest IMO bez znaczenia.

    W aktualnym systemie ma znaczenie moralne: najemnik = służuncy.

    Aktualny system to pan i niewolnik. Nowoczesny system oparty jest
    na partnerstwie, biznes musi opierać się na "matematycznej" prawdzie,
    fałsz prędzej czy później go zniszczy. Religie opierają się na kłamstwie
    i te kłamstwa są tylko pretekstem, instrumentem do totalnego uzależniania
    służuncego od pana, służuncy nie może mieć innego wyjścia musi służyć panu
    za darmo (czyli cały zarobek wydatkować na utrzymanie).

    Parlamentarzysta-nieudacznik mógłby grać na giełdach,
    bo to nie jest praca i nie jest właścicielem ani udziałowcem,
    może liczyć tylko na jakąś śmieszną dywidendę i jest tylko posiadaczem
    śmiesznych akcji, może żyć z odsetek od oszczędności czyli być rentierem,
    może być złodziejem itp. itd..

    Andrzej.

  • 9. Data: 2015-11-16 19:26:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    n...@t...net.pl wrote:

> [...]
    > zajmowania politycznych, kierowniczych i właścicielskich stanowisk,
    > i że będą mogli być zatrudniani wyłącznie jako pracownicy najemni.

    wystarczy na nich drugi raz nie głosować.Ale głupota w Polsce jest tak
    porażająca, że to nigdy nie zadziała.

    Z własnego podwórka.
    Największy głąb jakie pamiętam z podstawówki (nieprzeciętnie głupi)
    został wybrany sentorem.

  • 10. Data: 2015-11-16 19:51:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

    >Moim zdaniem treść wypowiedzinego ślubowania jest niezgodna z ustawa
    >o wykonnaiu mandatu posła i senatora.
    >Ustawa nie przewiduje innej tresci ani innych dodatkow niż zapisane w
    >art 2.

    Ale tresc przewidziana w ustawie zostala wypowiedziana.

    Zaraz ... czemu jest rota w ustawie i w Konstytucji, i to sa dwie
    rozne roty ?

    J.