  • 41. Data: 2017-11-17 10:06:05
    Temat: Re: Powiadomienie o popełnieniu przestepstwa
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 17 Nov 2017 08:58:19 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Kiedy przyszli po złodziei, nie protestowałem. Nie byłem przecież
    > złodziejem.
    > Kiedy przyszli po pedofilów, nie protestowałem. Nie byłem przecież
    > pedofilem.
    > Kiedy przyszli po oprawców katyńskich, nie protestowałem.
    > Nie byłem przecież oprawcą katyńskim.
    > Kiedy przyszli po komunistów, nie protestowałem. Nie byłem przecież
    > komunistą.
    > Kiedy przyszli po mnie, nikt nie protestował. Nikogo już nie było.

    Nie lękaj się!
    Kiedy przyjdą po Ciebie, będą jeszcze:
    Jacek Międlar
    Piotr Rybak
    Robert Winnicki
    Joachim Brudziński
    Antoni Macierewicz
    Mariusz Błaszczak
    Stanisław Piotrowicz
    Jarosław Kaczyński
    Zbigniew Ziobro
    Mariusz Kamiński
    Tadeusz Rydzyk
    oraz niezliczone rzecze patriotycznych & pobożnych młodzieńców i
    starszaków, których z braku czasu nie wymieniłem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

  • 42. Data: 2017-11-17 10:40:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-17 o 08:58, Liwiusz pisze:

    > Pozwolę sobie zacytować:

    > Kiedy przyszli po mnie, nikt nie protestował. Nikogo już nie było.

    > Typowe banialuki lewicowego oszołoma. W oryginale przychodzili po
    > innych, ale chodzi o zachowanie sensu. Jakoś mi nie żal, że
    > "przychodzili po socjaldemokratów", czy "po komunistów".
    >
    > Lepiej, aby to inni przychodzili po komunistów, niż komuniści
    > przychodzili do nas.

    Ci którzy przychodzą zawsze inaczej to odbierają,
    a Ci obojętni biadolą zawsze na końcu niezależnie kim są.

  • 43. Data: 2017-11-17 11:58:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.11.2017 o 22:30, cef pisze:

    > I czym się różni społeczny obowiązek powiadomienia od obowiązku
    > powiadomienia.

    Tym, że społeczny dotyczy obywatela, a minister niby obywatelem jest,
    ale prawo w w dupie i mu wolno (znacz nie ma sankcji). Przyzwyczajaj się.

    Shrek

  • 44. Data: 2017-11-17 14:01:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.11.2017 o 10:06, cef pisze:

    > Bo ja - szary obywatel - mógłbym uważać, że skoro rząd komentuje
    > rasistowskie banery na marszu, to sprawa jest mu znana i ktoś z
    > administracji państwowej  już złożył odpowiednie zawiadomienie. A tak
    > jednak nie jest.

    Mógłbyś tak uważać, gdybyś nie był głupi. A ponieważ nie jesteś i
    wierzysz tylko w wiadomości dobrze zdementowane, to wiesz że w istocie
    rząd te banery popiera a prawo ma w dupie, bo sądy są już prawie jego.

    Zresztą nie ci pierwsi - ci są po prostu bardziej bezczelni. Nawet
    trybunał jak jeszcze istniał orzekł coś w kształcie - nie nastąpiło
    rażące naruszenie zasady zaufania obywatela do państwa, bo rozsądny
    obywatel swój rozum ma i państwu nigdy ufać nie powinien:(

    Shrek

  • 45. Data: 2017-11-17 14:37:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2017 o 08:58, Liwiusz pisze:

> [...]
    > "przychodzili po socjaldemokratów", czy "po komunistów".
    >
    > Lepiej, aby to inni przychodzili po komunistów, niż komuniści

    Ty uważaj, żeby po ciebie nie przyszli. Nowi polacy nie lubią prawników,
    zwłaszcza takich co w wekslach grzebią i z komornikami się lubią. Jak
    pisiory dojdą do wnioisku, że im to trochę słupki podciągnie, jak będą
    tego potrzebować, to będą grilować takich jak ty, ku radości gawiedzi.

    Więc tak tu tylko twoją wypowiedź zostawię - i obym się mylił.

    Shrek

  • 46. Data: 2017-11-17 21:04:01
    Temat: Re: Powiadomienie o popełnieniu przestępstwa ["Ten pan już nikogo nie zamorduje" 2]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-11-17 o 08:11, cef pisze

    > Wtedy czy teraz?

    Z formalnego punktu widzenia i wówczas, i teraz. Wyrok prawomocny nie
    zapadł. Ale tak normalnie i nie czepiając się niuansów, to nie dziwię
    się Ministrowi,ze nie chciał wiążącego stanowiska zajmować.

    > Co to niby ma zmienić w sytuacji a raczej w reakcji ministra?

    Nie za bardz wiem, do czego ię odnosisz.

    > Mnie nie chodzi o to, że minister sam ma lecieć do prokuratora
    > po tym jak się czymś dowiedział, tylko ma odpowiednio zareagować -
    > zwłaszcza jak go o to wypytują publicznie dziennikarze.

    No i odpowiednio akurat zareagował. Nie jest od oceniania, czy
    popełniono przestępstwo, czy nie

    > Wydawało mi się, że minister jako osoba urzędowa powinien
    > charakteryzować się w większym stopniu postawą obywatelską.

    A co masz mu do zarzucenia w tym konkretnym wypadku? Bo tak w ogóle, to
    pewnie by się kilka rzeczy znalazło.

    > Mógłby sam zgłosić podejrzenie popełnienia przestępstwa,
    > mógłby kazać sekretarce, mógłby komendanta policji pchnąć
    > na ten odcinek, żeby sparwdził co miało miejsce i pewnie ma jeszcze
    > kilka innych opcji. A Ty chyba zapomniałeś co zrobił minister.

    Ale skoro nie jest przekonany, ze tam przestępstwo miało miejsce, to po
    co ma to robić?

    > Ja nie muszę, bo wiem, że już przygotowywane są zgłoszenia
    > przez conajmniej kilka organizacji lub już jest zgłoszone
    > ( np we Wrocławiu toczy się już postępowanie)

    W czym zatem problem?

    > Mnie chodziło o to, że skoro jest SPOŁECZNY obowiązek,
    > to osoby pełniące funkcje publiczne (szczególnie w tych instytucjach
    > państwowych, które odpowiedzialne są za ład i porządek publiczny)
    > powinny to zrobić w pierwszej kolejności.

    Powinny, gdyby były przekonane, ze doszło do przestępstwa.

  • 47. Data: 2017-11-17 21:24:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-11-17 o 08:22, cef pisze:

    > Jeśli go o jakieś konkretne zasztyletowanie zapytają na konferencji
    > prasowej dziennikarze, to znaczy, że sprawa jest jakoś istotna i interesują
    > się nią media. Tym samym minister mógłby byc zorientowany na jakim
    > etapie są czynności w tej sprawie a jeśli dowiedział się od dziennikarzy,
    > to też oczekiwałbym jakiejś prawidłowej reakcji.

    Dziennikarze pytają o to, o czym słyszeli, a nie oto, co ważne, bo nie
    są w stanie ocenić, co jest ważne. Telefon do dyżurnego od dziennikarza
    z zapytaniem, po co na sygnałach jechał radiowóz taką a taką ulicą ie
    jest jakoś rzadki, co to ma z wagą zdarzenia wspólnego?

    > Tak robisz od początku bagatelizując problem i postawę ministra.

    Bo uważam, że na siłę szukacie sensacji.

  • 48. Data: 2017-11-18 00:26:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    > W dniu 17-11-17 o 08:11, cef pisze

    > No i odpowiednio akurat zareagował. Nie jest od oceniania, czy
    > popełniono przestępstwo, czy nie

    Ja sądzę, że to byłby gówniany minister, który nie wie co się
    w czasie jednej z największych manifestacji dzieje.
    I jego unik, że nie widział tylko go ośmiesza,
    bo z pewnością został dobrze poinformowany i nawet jeśli nie widział to
    z pewnością wiedział. I na pewno nie zareagował prawidłowo, ale to już
    pozostawię
    bez komentarza - mamy tu różną wrażliwość, bo ja wątpliwości, że
    popełniono przestępstwo nie miałem od samego początku a cała rządowa
    wierchuszka
    dopiero do tego doszła jak dziennikarze przycisnęli a kierownictwo się
    zgodziło.
    A Ty nawet teraz uważasz, że to nie do ocenienia, więc pasuję.

    > A co masz mu do zarzucenia w tym konkretnym wypadku? Bo tak w ogóle, to
    > pewnie by się kilka rzeczy znalazło.

    Napisałem już powyżej.
    Uważam, że w chwili gdy padły te pytania od dziennikarzy to nie powinien
    rżnąć głupa, że nic nie widział, bo jego psim obowiązkiem było wiedzieć
    co się dzieje.
    Powinien normalnie i zgodnie z prawda powiedzieć, że jeśli takie coś
    miało miejsce,
    to z pewnością policja już się tym zajmuje. Ale bał się, że jego
    samodzielność
    może skomplikować politykę.

    > Ale skoro nie jest przekonany, ze tam przestępstwo miało miejsce, to po
    > co ma to robić?

    Nie ma takiej prawnej możliwości.
    On powinien wiedzieć (i wiedział) jeszcze przed popełnieniem przestępstwa,
    a po rozmowie z mediami był pewny

    > W czym zatem problem?

    W niewłaściwej reakcji ministra, ale to już sobie wyjaśniliśmy.

    > Powinny, gdyby były przekonane, ze doszło do przestępstwa.

    Jak wyżej.

    Chyba EOT skoro Ty nadal nie widzisz nawet teraz przestępstwa,
    to trudno Ci zrozumieć dlaczego minister miałby robić cokolwiek.

  • 49. Data: 2017-11-18 00:31:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Bo uważam, że na siłę szukacie sensacji.

    Bo jesteś źle poinformowany.

  • 50. Data: 2017-11-18 08:01:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo uważam, że na siłę szukacie sensacji.

    W sumie masz rację. Żadna sensacja, że rząd ma w dupie prawo, wspiera
    nacjonalistów a promocję faszyzmu widzi w antyfaszystowskich
    transparentach. Były dwa lata żeby spowszechniało, a dla niektórych
    dalej sensacja;)

    Shrek