  • 531. Data: 2023-12-11 14:07:25
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Dec 2023 12:47:03 +0100, Kviat wrote:

    > Ręce opadają.
    > Shrek ci tu ze trzy razy już pisał, że operatorzy podają, że potrafią
    > zlokalizować w mieście nawet z dokładnością do 50m.

    Ja to nawet podawałem.
    Ale piszesz o przypisaniu do BTS. Tu nie trzeba znac odległosci wcale.

    > A ty dalej w kółko te same głupoty...
    > https://www.gdziejestdziecko.pl/dokladnosc-lokalizac
    ji

    i co tam masz? w trybie GSM
    Dokładność lokalizacji - duże miasta* 50 - 200 m centrum
    200 - 400 m poza centrum
    Dokładność lokalizacji - mniejsze miasta, obszary wiejskie (rzadkie
    położenie stacji bazowych)* 200 m - 1 km

    Sobie to włączyłem. W dużym miescie podaje lokalizację BTS. Chyba.
    I tak w praktyce to raczej 50-500m.
    A ponieważ w centrum BTS gęsto, to odległości miedzy BTS małe i
    odległość do najsilniejszego BTS nieduża. A wcale niekoniecznie
    najblizszego.

    Tylko - nie wiesz czy 50 czy 500. Podaje lokalizacje BTS.
    Jak nie wiadomo, w jakiej odległosci od BTS dziewczyna padła, to może
    być "pół Andrychowa".

    Moze pojade gdzieś w teren, zobaczymy jak to z tym 1km.
    Bo cos mi się nie widzi, aby to była prawda.

    > Tylko ktoś taki jak ty może mieć jeszcze, po tylu dyskusjach z nim, na
    > tak wiele tematów, jakiekolwiek wątpliwości.

    Ale ja na 112 nie pracuję, to nie będę się zarzekał, ze od razu się
    wyswietla dokładna lokalizacja. Ty pracujesz i wiesz lepiej?
    Operatorzy sie pytają, z jakiego miasta dzwonię :-)

    Rozporządzenie podawałem, ale uznane za uchylone, odnajdz nowsze.

    > https://policyjna.pl/w-jaki-sposob-policja-namierza-
    lokalizacje-telefonow-komorkowych/

    " Aby sieć mogła wysyłać do nas wyraźne sygnały, musi określić
    dokładne położenie urządzeniu, do którego przesyła dostęp sieciowy.
    Tylko w ten sposób możemy swobodnie korzystać z telefonów."

    Przyznaj sie - sam pisałeś ?

    > Nawet średnio ogarnięte dziecko od razu się zorientuje, że policmajster
    > wypisuje głupoty, a ty nadal dajesz się mu nabierać, bo rysowanie kółek
    > cyrklem na papierowej mapie w XXI wieku brzmi skrajnie
    > nieprawdopodobnie, gdy obecnie nawet dzieci noszą przy sobie w tylnej
    > kieszeni zaawansowane komputery.

    Ale powyzej nic nie piszą, że nie trzeba używać cyrkla.
    Na przykład rozpisują sie o triangulacji, zresztą niezbyt poprawnie
    stosując ten termin, a po co, skoro sieć zna "dokładnie" położenie?

    I rozpisują sie o zaletach GPS ... a kiedy twój telefon wysyła
    lokalizację GPS i komu ? I jakim prawem ? :-P

    > Serio uważasz, że to prawdopodobne, że operator drukuje dziesiątki/setki
    > linii logów, wkłada w kopertę i wysyła policji,

    Chyba juz nie. Skoro maja taki terminal w kazdym województwie ... sami
    sobie drukują?
    Bo do akt, to raczej wydruk.
    A jak prokurator prosi o historię połączeń?

    > a potem te wydruki jakiś
    > funkcjonariusz ręcznie analizuje i rysuje kółka cyrklem na mapie, gdy

    Jak historyczna sprawa, to może i ręcznie. Wygodniej sie wykresla.
    Ale nie kółka, tylko nieistotne połączenia.

    > trzeba zlokalizować dziecko/poszkodowanego tu i teraz?

    O widzisz - i tu mamy obszar niepewnosci.
    Ja nie wiem, Ty nie wiesz, Robert coś tam chyba wie...

    J.

  • 532. Data: 2023-12-11 17:41:48
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 11.12.2023 o 14:07, J.F pisze:

> [...]
    > 200 - 400 m poza centrum
    > Dokładność lokalizacji - mniejsze miasta, obszary wiejskie (rzadkie
    > położenie stacji bazowych)* 200 m - 1 km

    I jak to się ma do:
    "Trywiały piszesz. Siec to wie, ale klient moze byc gdzies w prominiu
    30km od BTS. Przyjemnego szukania życzę."?

    > Tylko - nie wiesz czy 50 czy 500. Podaje lokalizacje BTS.

    Może ty albo policmajster nie wie.
    Operatorzy wiedzą. Bo mają mózg i komputery.

    > Jak nie wiadomo, w jakiej odległosci od BTS dziewczyna padła, to może
    > być "pół Andrychowa".

    Ręce opadają...
    Przecież już ci Shrek wyjaśnił, że tam jest więcej niż jeden BTS.

    Zapisz sobie i przyklej gdzieś koło monitora, bo jutro znowu będziesz
    pierdolił o dokładności lokalizacji 30 km... w Andrychowie.

> [...]
    > Na przykład rozpisują sie o triangulacji, zresztą niezbyt poprawnie
    > stosując ten termin, a po co, skoro sieć zna "dokładnie" położenie?

    "Policja podczas śledzenia sygnałów telefonów komórkowych w celu ich
    namierzenia opiera się na zasadach triangulacji.
    *Oprogramowanie* do śledzenia telefonu komórkowego jest w stanie
    oszacować odległość telefonu od niemal każdej wieży, jeżeli sygnał się z
    nią połączy."

    OPROGRAMOWANIE!!!!
    Nikt, kurwa, normalny w XXI wieku nie siedzi nad papierowymi wydrukami i
    wyłuskuje ręcznie z dziesiątek/setek linii logów "ramek" z danymi
    które go interesują, a potem rysuje cyrklem kółka na mapach.
    No litości...

    > Jak historyczna sprawa, to może i ręcznie. Wygodniej sie wykresla.

    Serio? Wygodniej?
    Wygodniej niż odpalić program, który do tego służy, który pobierze sobie
    te dane z logów, przeliczy i wyświetli kółka na monitorze z potencjalnym
    zasięgiem lokalizacji?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 533. Data: 2023-12-11 18:24:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Dec 2023 17:41:48 +0100, Kviat wrote:

    > I jak to się ma do:
    > "Trywiały piszesz. Siec to wie, ale klient moze byc gdzies w prominiu
    > 30km od BTS. Przyjemnego szukania życzę."?

    Tak, ze nie wiadomo czy to prawda.

    Jak pisałem - w centrum większego miasta BTS stoją gęsto,
    to mozna w uwierzyc, ze to będzie 500m czy 1km ..

    > Może ty albo policmajster nie wie.
    > Operatorzy wiedzą. Bo mają mózg i komputery.

    No ale "Bezpiecznej rodzinie" nie powiedzą.

    > Ręce opadają...
    > Przecież już ci Shrek wyjaśnił, że tam jest więcej niż jeden BTS.

    Ale interesuje nas BTS potrzebnej sieci.
    Plus, opierajac sie na btsearch.pl, ma trzy.
    Dwa w centrum, trzeci w zachodniej czesci, ale na kolejny na wschodzie
    - dopiero w Choczni, jakies 7km dalej.
    I jesli nie ma informacji o odległości, to masz dokładnosc 3.5km.
    A możliwe też, ze miejska zabudowa lepiej tłumi, i ten dalszy ma
    większy zasięg.

    > Zapisz sobie i przyklej gdzieś koło monitora, bo jutro znowu będziesz
    > pierdolił o dokładności lokalizacji 30 km... w Andrychowie.

    Andrychów akurat w gęstym obszarze, to nie 30.
    Ale zainstaluj sobie to gdziejestdziecko, wyłącz wifi, wyłącz GPS,
    przejedz z Ketów do Wadowic, i napisz jak dokładnie było.

> [...]
    > wyłuskuje ręcznie z dziesiątek/setek linii logów "ramek" z danymi
    > które go interesują, a potem rysuje cyrklem kółka na mapach.

    Jak to taki znawca jak Ty pisał, to nie wiadomo co prawda, a co
    zmyślił.

    Telefon pana ministra słuzby zlokalizowały dokładnie - tyle wiemy :-)

    > Serio? Wygodniej?
    > Wygodniej niż odpalić program, który do tego służy, który pobierze sobie
    > te dane z logów, przeliczy i wyświetli kółka na monitorze z potencjalnym
    > zasięgiem lokalizacji?

    Robert moze napisze, czy mają taki program, albo poszukaj opisu :-)

    A recznie wykreślać mozna sobie przy kawie ...

    J.

  • 534. Data: 2023-12-11 18:29:24
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]

    > O widzisz - i tu mamy obszar niepewnosci.
    > Ja nie wiem, Ty nie wiesz, Robert coś tam chyba wie...

    Jak bardzo trzeba być ułomnym, żeby udzielać się w dyskusji i nawet nie
    dać rady w ciągu kilku sekund wyszukać sobie tych informacji?

    Specjalnie dla ciebie linki chronologicznie żebyś miał obraz jak się
    zmieniało.

    Warszawa, wrzesień 2007 r.
    https://archiwum.mswia.gov.pl/download/1/3463/KONCEP
    CJASYSTEMU112.pdf

    "Przygotowanie map cyfrowych geograficznego systemu identyfikacji na
    potrzeby aplikacji systemu 112 - 600 tys. zł"
    (...)
    "Operator 112, wykorzystując dane z Platformy Lokalizacyjno -
    Informacyjnej, i/lub z rozmowy z osobą zgłaszającą potrzebę pomocy na
    numer alarmowy 112, wykorzystując mapy cyfrowe, lokalizuje miejsce
    zdarzenia i, w postaci graficznej, zgodnie z protokołem np.
    GML, przekazuje tę informację do właściwego dyspozytora w ramach
    kierowanej standaryzowanej formatki. Warunkiem poprawnego działania tej
    funkcjonalności jest posiadanie stosownych aplikacji wykonawczych w
    zakresie map wektorowych na stanowiskach dyspozytorów. Powyższe zadania
    System 112 realizuje automatycznie"

    2008-06-03
    Czytaj więcej na:
    https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/testy-systemu-
    lokalizacji-w-ramach-numeru-112

    Data dodania: 07.09.2019
    https://www.prawo.pl/prawo/numer-112-po-wyroku-tsue-
    obowiazek-dokladnej-lokalizacji,468898.html

    9 gru 21 19:55
    https://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/co-
    widzi-operator-112-gdy-dzwonimy-po-pomoc-potrafia-ok
    reslic-lokalizacje-do-14-m/h83s85s

    Wtorek, 20 czerwca 2023
    https://geekweek.interia.pl/bezpieczenstwo/news-dzwo
    nisz-na-112-co-widzi-operator-numeru-alarmowego,nId,
    6842745

    "Operatorzy numeru alarmowego 112 w momencie odebrania połączenia
    dysponują już najważniejszymi informacjami, które pozwala określić sieć
    telekomunikacyjna.
    (...)
    *lokalizacja* - jej dokładność zależy od infrastruktury
    telekomunikacyjnej, jednak wyrok TSUE jasno określa, że operatorzy sieci
    muszą udostępniać takie dane."

    W tym ostatnim masz nawet zdjęcie monitora na którym widać "kółka".
    Bynajmniej nie rysowane cyrklem.

    Policmajster twierdzi, że aby "wyliczyć" (choćby przybliżoną)
    lokalizację, to musi to robić jakiś geek na komendzie na podstawie
    jakichś "ramek" przy pomocy cyrkla i mapy, bo to fchuj trudne i wymaga
    magii umiejętności triangulacji, o umiejętności wydrukowania i
    analizowania dziesiątek/setek linii logów z litości nie wspomnę.
    A ty mu wierzysz...

    Przecież takich rzeczy nie robi się na komisariacie w jakiejś pipidówie,
    gdzie szczytem rozwoju technologicznego jest elektryczna maszyna do
    pisania, a lokalizację ręcznie wylicza policmajster-specjalista od
    cyberbezpieczeństwa...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 535. Data: 2023-12-11 18:56:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.12.2023 o 18:24, J.F pisze:

    > Jak pisałem - w centrum większego miasta BTS stoją gęsto,
    > to mozna w uwierzyc, ze to będzie 500m czy 1km ..

    W dużym mieście to 500m to bez żadnej triangulacji tylko jeden BTS ma
    taki zasięg.

    > Andrychów akurat w gęstym obszarze, to nie 30.
    > Ale zainstaluj sobie to gdziejestdziecko, wyłącz wifi, wyłącz GPS,
    > przejedz z Ketów do Wadowic, i napisz jak dokładnie było.

    Zaczynasz robertować... Co z tego że prawdopodobieństwo że telefon jest
    nie do namierzenia albo jest w innym miejscu niż poszukiwana? O tym nie
    wiemy. Problem nie w tym, ze poszukiwania telefonu dały złe rezultaty bo
    (tu wstawić wynurzenia roberta) a w tym że czynności po prostu nie
    dokonano. Koniec tematu.

    > Robert moze napisze, czy mają taki program, albo poszukaj opisu :-)

    Robert jak coś napiszę, to znaczy że jest akurat na odwrót. Ten koleś
    notorycznie mija się z prawdą o 180 stopni i zwykle wystarczy pobieżna
    znajmość googla na poziomie podstawowym żeby to udowodnić - znaczy
    światu bo jemu nie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 536. Data: 2023-12-11 22:24:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.12.2023 o 11:25, J.F pisze:
    > Charakterystyka to jedno, ale odległość to drugie.
    > Moc sygnału szybko spada z odległośćią.
    >
    > Bardziej mogą przeszkadzac blaszane dachy, żelbetowe stropy ...

    I cały szereg innych rzeczy. Dlatego moc nie spada na tyle stabilnie,
    byś mógł z tego cokolwiek policzyć. Ale to mniejsza sprawa, bo i tak
    tych danych nie masz.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 537. Data: 2023-12-12 01:29:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-11, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zakładam, ze macie tam kilka różnych sieci?

    Tak. Min 3 niewirtualne.

    > Ciagle mówimy o Singapurze?

    Tak.

    > No cóż, nie znam realiów, ale
    > -ziemia pod maszt moze być bardzo kosztowna ... więc montują na
    > dachach budynków,

    Nie wydaje mi się, że jest to głowny powód. W Polsce tez budują.

    > -Brytyjczycy mają jakies przepisy o krajobrazie i te maszty i anteny
    > chowają.

    To już prędzej. Ale na Brytyjczyków bym się tu nie oglądał.

    > Przy tej gęstości ludzi, to podejrzewam, ze macie mnostwo BTS małej
    > mocy.
    > A budynki ... jeśli nie są obłożone metalem, to troche te fale
    > przepuszczają i pozwalają rozmawiać. Nie trzeba repeaterow w srodku.
    > Za to żelbetowe stropy mogą tłumić lepiej.

    Trzeba. Na ogół bez to w środku jest straszna nędza. Zastanawiam się, czy
    nie ma to coś wspólnego z ogólnie większą wilgotnością.

    > Może tak, ale możesz też widzieć inne okoliczne BTS, bo
    > "pod BTS najciemniej" :-)
    > To jedyny taki wysoki budynek w okolicy?

    Lekko wyższy. Dość stary, więc może był kiedyś ponadprzeciętny. Zresztą
    chyba nadal jest to optymalna lokalizacja, zakładając filozofię większej
    ilości ndajników mniejszej mocy. https://tinyurl.com/5bfrf4bx
    Nb. tam jest więcej BTSow w okolicy, przynajmniej według Network Cell
    Info. Inna ciekawostka odnośnie tgo ostatniego, okazuje się, że jakiś
    czas temu kupiłem go nawet, tak że mam nie "lite" i pokazuje on jakby inne
    btsy niż "lite :)

    > Jesli telefon tu nie kłamie ... podziwiac współczesną elektronikę, czy
    > nie trzeba?

    W sensie, że widzi takie rzeczy czy, że tak mocny sygnał?

    --
    Marcin

  • 538. Data: 2023-12-12 06:48:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.12.2023 o 12:20, J.F pisze:

    > Ale jedna rzecz jednak jest - w starym systemie GSM trzeba było znac
    > odległość od BTS z dokładnośćią do ~500m.
    > W LTE, i w UMTS chyba juz nie ma takiego wymogu.
    > Być może są dodatkowe, lepsze mechanizmy, a wręcz na pewno są, patrząc
    > po dyrektywach i Litwie, ale czy w Polsce stosowane ?

    Podaj jeden przypadek, kiedy władza postanowiła, że nie będzie ona
    więcej śledzić obywateli:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 539. Data: 2023-12-12 10:55:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Dec 2023 06:48:09 +0100, Shrek wrote:

    > Podaj jeden przypadek, kiedy władza postanowiła, że nie będzie ona
    > więcej śledzić obywateli:P

    Za duzo danych?
    Ale dyski potaniały :-(

    J.

  • 540. Data: 2023-12-12 11:24:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Dec 2023 00:29:33 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Tak. Min 3 niewirtualne.

    > Tak.

    > Nie wydaje mi się, że jest to głowny powód. W Polsce tez budują.

    Gestosc zaludnienia w Polsce 60 razy mniejsza.
    W Warszawie 4x mniejsza - a prawdziwych masztów tez juz mało.

    > To już prędzej. Ale na Brytyjczyków bym się tu nie oglądał.

    Moze odziedziczyli troche kultury.

    https://remembersingapore.org/2015/06/28/a-disguised
    -tree-at-old-choa-chu-kang-road/

    > Trzeba. Na ogół bez to w środku jest straszna nędza. Zastanawiam się, czy
    > nie ma to coś wspólnego z ogólnie większą wilgotnością.

    Mogłoby miec, bo to z grubsza ten pochłaniany zakres czestotliwosci,
    ale nie wiem - macie tam tak nasiąknięte wodą mury?

    > W sensie, że widzi takie rzeczy czy, że tak mocny sygnał?

    Ze tak słaby, a ona odbiera.
    Ale faktycznie - mocny, u mnie czasem i fW widac.

    J.