  • 521. Data: 2023-12-09 16:08:44
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 08.12.2023 o 14:41, J.F pisze:

    > Ale:
    > -chcesz zlokalizować ... a tu połączenia nie ma, można lokalizować?

    Przecież już podawałem linka z wyjaśnieniem... niesamowite...
    Polcmajster głupoty pisze, a ty w kółko te same pytania zadajesz.

    Nie musi być połączenia. Nie musi być zakończenie połączenia.
    System wie, *MUSI WIEDZIEĆ* gdzie jest dany telefon, bez rozpoczynania
    połączenia i bez czekania na koniec połączenia, bo *MUSI WIEDZIEĆ* do
    którego BTS skierować połączenie *PRZYCHODZĄCE*. Czyli musi wiedzieć,
    przy którym BTS w danym momencie jest docelowy telefon dla tego
    połączenia *PRZYCHODZĄCEGO*. Wystarczy, że telefon jest włączony i wie.
    Tym bardziej wie w trakcie połączenia, gdy telefon się porusza między
    BTSami, bo musi wiedzieć do którego następnego BTSa "przerzucić"
    trwające połączenie. Przecież nie zrywa rozmowy gdy jedziesz samochodem,
    albo pociągiem...
    Policmajster bredzi, że trzeba czekać na zakończenie połączenia żeby
    zlokalizować telefon.

    Na 112 lokalizują w trakcie rozmowy, bo przecież to by było idiotyczne,
    żeby w trakcie np. instruowania co robić żeby komuś życie uratować
    gdzieś w lesie, operator nagle stwierdził, że rozłącza rozmowę, bo musi
    zakończyć żeby dostać z systemu "ramkę" z danymi lokalizacji, więc
    proszę zadzwonić jeszcze raz za 10 minut, bo musi wziąć ekierkę i
    cyrkiel i na mapie kółka narysować...

    Być może polcmajster dostaje tylko takie zakończone "ramki", ale to
    tylko świadczy o tym, że policja jest z mokrego kartonu, a nie, że nie
    da się zlokalizować telefonu bez zakończenia połączenia, jak
    policmajster uparcie twierdzi, bo to technicznie niemożliwe i trzeba
    cyrklem kółka rysować, jakby nigdy na oczy komputera nie widział.

    Poziom absurdu jaki uprawiacie w tej dyskusji przechodzi ludzkie pojęcie...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 522. Data: 2023-12-10 00:20:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Teraz siedzę nb. w budynku, wcale nie wysokim (coś z 6 pięter), na
    > którym jest bts i sygnał dość słaby za to 5 btsów widać bo pewnie jest
    > n-operatorów fizycznych na tym dachu.
    To są anteny kierunkowe i jak siedzisz pod nią, to najczęściej z niej
    akurat nie korzystasz, bo o wiele silniejszy sygnał jest z tych obok.
    Wrzucałem tu link do artykułu z charakterystyką anten.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 523. Data: 2023-12-10 00:45:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > To są anteny kierunkowe i jak siedzisz pod nią, to najczęściej z niej
    > akurat nie korzystasz, bo o wiele silniejszy sygnał jest z tych obok.
    > Wrzucałem tu link do artykułu z charakterystyką anten.

    Zgadza się, tyle, że mimo wszystko zaskakujące, jak niski był to sygnał.
    Spodziewałem się, że będzie mimo wszystko bardziej siało. A jak to
    działa to dobrze widać śledząc w czasie jazdy na mapie, do którego bts'u
    telefon jest podłączony. Już kilkaset metrów przed, w trakcie zbliżania
    się do bieżącej wieży potrafi się przełączyć na następny.

    --
    Marcin

  • 524. Data: 2023-12-10 01:31:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > telefon jest podłączony. Już kilkaset metrów przed, w trakcie zbliżania
    > się do bieżącej wieży potrafi się przełączyć na następny.

    od masztem możesz mieć zero, chyba, ze odbije się od czegoś dalej i
    wróci. Bezpośrednio z anteny nie masz sygnału.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 525. Data: 2023-12-11 11:25:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Dec 2023 00:20:12 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > To są anteny kierunkowe i jak siedzisz pod nią, to najczęściej z niej
    > akurat nie korzystasz, bo o wiele silniejszy sygnał jest z tych obok.
    > Wrzucałem tu link do artykułu z charakterystyką anten.

    Charakterystyka to jedno, ale odległość to drugie.
    Moc sygnału szybko spada z odległośćią.

    Bardziej mogą przeszkadzac blaszane dachy, żelbetowe stropy ...

    J.

  • 526. Data: 2023-12-11 12:03:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 Dec 2023 16:08:44 +0100, Kviat wrote:

> [...]
    > którego BTS skierować połączenie *PRZYCHODZĄCE*. Czyli musi wiedzieć,
    > przy którym BTS w danym momencie jest docelowy telefon dla tego

    Trywiały piszesz. Siec to wie, ale klient moze byc gdzies w prominiu
    30km od BTS. Przyjemnego szukania życzę.

> [...]
    > albo pociągiem...
    > Policmajster bredzi, że trzeba czekać na zakończenie połączenia żeby

    Co innego ze system sieci wie, a co innego jakie informacje policjanci
    mają.

    Jeden mechanizm nakazuje operatorowi zapamietywać wszystkie połączenia
    i próby połączen z numeru. Wraz z BTSem, z ktorego korzystano (*)
    I policja może te dane dostać, nawet rok póżniej.
    Pytanie kiedy może dostać najwczesniej - jeszcze w trakcie rozmowy,
    zaraz po jej zakonczeniu, w pare minut/parę godzin/na drugi dzień?

    (*) BTS z chwili rozpoczęcia, zakonczenia rozmowy, czy wszystkie z
    czasu trwania?

    A osobna sprawa - siec może klienta zlokalizować dokładniej.
    I robi to, jak klient zadzwoni pod 112.

    A jak nie zadzwoni? Mają możliwosc policjani (prokurator, sąd, ABW,
    SOP, SKW) możliwość poprosić o taką dokładną lokalizację ?

> [...]
    > zakończyć żeby dostać z systemu "ramkę" z danymi lokalizacji, więc
    > proszę zadzwonić jeszcze raz za 10 minut, bo musi wziąć ekierkę i

    Robert zdaje się być tego pewny, ale nie wiem czy prawdziwie.
    Gdzies to w rozporządzeniu jest zapisane zapewne.

    A operator być może wcale nie musi przerywac połączenia, bo może
    wystarczy, ze mu się wyswietli po rozmowie.

    > Być może polcmajster dostaje tylko takie zakończone "ramki", ale to
    > tylko świadczy o tym, że policja jest z mokrego kartonu, a nie, że nie
    > da się zlokalizować telefonu bez zakończenia połączenia, jak

    Wiekszosc jego wiedzy moze pochodzic z tego, że jak kogoś złapią, to
    występują o zestawienie połączeń i dostają ten wydruk z historią.
    Ale moze czasem i w NS kogos szukają i potrzebują pilnie.

    > policmajster uparcie twierdzi, bo to technicznie niemożliwe i trzeba
    > cyrklem kółka rysować, jakby nigdy na oczy komputera nie widział.

    Jak przyjdzie wydrukowane na papierze, a przeciez inne nie ma mocy
    dowodowej, to cyrkiel może być przydatny :-)

    > Poziom absurdu jaki uprawiacie w tej dyskusji przechodzi ludzkie pojęcie...

    Bo my znamy możliwosci sieci z informacji, plotek i domysłów,
    Robert to co dostaje z praktyki, a gdzies pomiędzy jest minister
    i rozporządza co siec ma udostępniac i komu.

    A gdzieś tam jeszcze jest sieć, która kiedyś klienta na jego prośbę
    chetnie zlokalizował ... za drobną opłatą, potem jakoś google potrafił
    juz bez opłaty, tylko na podstawie sieci - nie wiem jak się dogagali.
    A teraz jest chyba tylko niedokładna lokalizacja dostępna, ale jakoś
    szerzej - i znów nie wiem, jak się dogadali - i pieniężnie i
    technicznie.

    J.

  • 527. Data: 2023-12-11 12:17:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 09 Dec 2023 01:18:41 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Może i tak. Z domu jest 5G(SA) i serving też 5G(SA)/5G(SA). Nadal tylko
    > 1 wieża obok. Nb. w obu przypadkach to wewnątrz budynku. Teraz jechałem
    > taksówką i obserwowałem co widać i z dala od zabudowy wież widać więcej
    > (naliczyłem maks 6 jednocześnie).

    Zakładam, ze macie tam kilka różnych sieci?

    > W zwartej zabudowie tak 1-2. Typowych
    > wież, na wysokich masztach się prawie nie widzi. Na budynkach też mało.

    Ciagle mówimy o Singapurze?
    No cóż, nie znam realiów, ale
    -ziemia pod maszt moze być bardzo kosztowna ... więc montują na
    dachach budynków,
    -Brytyjczycy mają jakies przepisy o krajobrazie i te maszty i anteny
    chowają.

    > Podejrzewam, że model jest taki, że jest trochę nadajników średniej mocy
    > a reszta idzie repeatorami w budynkach, bo praktycznie w każdym są.

    Przy tej gęstości ludzi, to podejrzewam, ze macie mnostwo BTS małej
    mocy.
    A budynki ... jeśli nie są obłożone metalem, to troche te fale
    przepuszczają i pozwalają rozmawiać. Nie trzeba repeaterow w srodku.
    Za to żelbetowe stropy mogą tłumić lepiej.

    > Teraz siedzę nb. w budynku, wcale nie wysokim (coś z 6 pięter), na
    > którym jest bts i sygnał dość słaby za to 5 btsów widać bo pewnie jest
    > n-operatorów fizycznych na tym dachu.

    Może tak, ale możesz też widzieć inne okoliczne BTS, bo
    "pod BTS najciemniej" :-)
    To jedyny taki wysoki budynek w okolicy?
    Bo nie wiem - może operatorom zależy na separacji od innych BTS?

    > Typowe sygnały dla serving na
    > poziomie -100 do -70 dBm/ Moc 0.5-20pW.

    Jesli telefon tu nie kłamie ... podziwiac współczesną elektronikę, czy
    nie trzeba?

    > Dawniej to plagą był słaby sygnał i wysysanie aku na próbach logowania.
    > Teraz te wszystkie telefony mają tak nędzny czas czuwania, że nikt już
    > chyba na to nie zwraca uwagi, bo telefony siedzą na ładowarkach.

    Dokladnie. Czuwanie nie jest problemem ... jesli dzien wytrzymuje :-)

    Ale czy te próby logowania były problemem ... być może, bo jak się
    telefon nie zalogował, to mógł próbować często ...

    J.

  • 528. Data: 2023-12-11 12:20:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 Dec 2023 01:08:24 +0100, Shrek wrote:

    > Ja też. Idea że LTE gorzej określa lokalizację niż GSM jest...
    > nieprawopodobana.

    Ale jedna rzecz jednak jest - w starym systemie GSM trzeba było znac
    odległość od BTS z dokładnośćią do ~500m.
    W LTE, i w UMTS chyba juz nie ma takiego wymogu.
    Być może są dodatkowe, lepsze mechanizmy, a wręcz na pewno są, patrząc
    po dyrektywach i Litwie, ale czy w Polsce stosowane ?

    J.

  • 529. Data: 2023-12-11 12:24:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Dec 2023 23:43:45 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Do niczego Ci się to nie przyda, ale skoro pytasz. Tak Czasem dostajesz
    > sam identyfikator i z osobnej bazy sobie pobierasz dane od położeniu. Są
    > operatorzy, którzy niem podają współrzędnych GPS, tylko adres.

    Wszyscy podają, ale do UKE :-)

    > Jeden (może więcej, ale jeden wiodący) nie podaje kąta anteny, bo uważa, że
    > i tak lipa. >

    I być może ma rację, ale rozporządzenie wymaga, a co on - Orange sie
    nazywa, czy PKP?

    > Czyli powoli zaczynasz rozumieć. Mowa o końcu rozmowy. Przy czym
    > większość podaje początek i długość. Kilku początek i koniec, a co
    > najmniej jeden koniec i czas :-) Tak, czy siak to jest jedna linijka na
    > jedno połączenie, więc jak celnie zauważyłeś przed końcem rozmowy jej
    > nie ma.

    Ale pytanie, czy w inny trybie nie da się uzyskać wiecej/wcześniej.
    Z rozporządzenia wręcz wynika, ze musi się dać.

    J.

  • 530. Data: 2023-12-11 12:47:03
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 11.12.2023 o 12:03, J.F pisze:> On Sat, 9 Dec 2023 16:08:44
    +0100, Kviat wrote:

    > Trywiały piszesz. Siec to wie, ale klient moze byc gdzies w prominiu
    > 30km od BTS. Przyjemnego szukania życzę.

    Ręce opadają.
    Shrek ci tu ze trzy razy już pisał, że operatorzy podają, że potrafią
    zlokalizować w mieście nawet z dokładnością do 50m.
    A ty dalej w kółko te same głupoty...
    https://www.gdziejestdziecko.pl/dokladnosc-lokalizac
    ji

    > Robert zdaje się być tego pewny, ale nie wiem czy prawdziwie.

    Tylko ktoś taki jak ty może mieć jeszcze, po tylu dyskusjach z nim, na
    tak wiele tematów, jakiekolwiek wątpliwości.

    > Jak przyjdzie wydrukowane na papierze, a przeciez inne nie ma mocy
    > dowodowej, to cyrkiel może być przydatny :-)

    https://policyjna.pl/w-jaki-sposob-policja-namierza-
    lokalizacje-telefonow-komorkowych/

    Nawet średnio ogarnięte dziecko od razu się zorientuje, że policmajster
    wypisuje głupoty, a ty nadal dajesz się mu nabierać, bo rysowanie kółek
    cyrklem na papierowej mapie w XXI wieku brzmi skrajnie
    nieprawdopodobnie, gdy obecnie nawet dzieci noszą przy sobie w tylnej
    kieszeni zaawansowane komputery.

    Serio uważasz, że to prawdopodobne, że operator drukuje dziesiątki/setki
    linii logów, wkłada w kopertę i wysyła policji, a potem te wydruki jakiś
    funkcjonariusz ręcznie analizuje i rysuje kółka cyrklem na mapie, gdy
    trzeba zlokalizować dziecko/poszkodowanego tu i teraz?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr