  • 171. Data: 2023-12-03 18:05:29
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.12.2023 o 18:00, Zbynek Ltd. pisze:

    > Na szkoleniach z pierwszej pomocy mówi się, że jak chcemy uzyskać
    > współpracę od kogoś z gapiów, to należy skierować prośbę o nią do
    > konkretnej osoby: Czy może PAN/i pomóc?
    > Nie należy mówić: Czy KTOŚ może mi pomóc?
    > Bo ten "ktoś" myśli - inni na pewno pomogą, "ktoś" się zdecyduje.

    Dokładnie, dlatego należy wskazać konkretną osobę, zwrócić sie do niej
    konkretnie "ta małpa w czerwonym";) Poważnie - jak ma czerwoną kurtkę to
    będzie "pani w czerwonej kurtce". Zawodowi doradzają przedstawić się i
    zapytać o imię. Wtedy jest "naznaczona".

    Natomiast co do polskiej zniczulicy to bym nie dramatyzował. Jak widać
    po paru minutach ktoś się chłopakiem zainteresował. Na youtubie wszyscy
    zachwycają się że polak zrobi wszystko żeby przepuścić karetkę
    (oczywiście są pojedyncze przypadki kretynów), w procencie zwrócony
    portfeli też jesteśmy w czołówce, wośp jest chyba również ewenementem...
    Nie jest źle.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 172. Data: 2023-12-04 00:22:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-03, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Bo Robert takie rzeczy robi, a nie czyta o tym w Internecie.

    Jak Ci Szrek jakiś czas temu przysrał odnosnie cctv, ze on w zasadzie
    siedzi w tym zawodowo, to zacząłeś na niego najeżdźać, że jakiej klasy
    jest to argument :) A sam to robisz nagminnie. Nie, żebym pochwalał, jak
    sobie tu wiekszość jeździ po Tobie, ale myślę, że założenie, że wszyscy
    Twoi rozmówcy to ćwierć idioci i profani, wyłącznie dlatego, że dyskusja
    toczy się w Usencie, wydaje się ciut błędne.

    Jeśli chcesz kogoś przekonac, to wypadałoby odnieść się merytorycznie i
    konkretnie. Tym bardziej jesli, jak sam twierdzisz, dyskutujesz tu
    czesto na zasadzie prostowania rzekomo błednych wypowiedzi czy
    twierdzeń.

    --
    Marcin

  • 173. Data: 2023-12-04 00:32:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > (oczywiście są pojedyncze przypadki kretynów), w procencie zwrócony
    > portfeli też jesteśmy w czołówce, wośp jest chyba również ewenementem...

    Tez bym nie dramatyzował. W przypadku materiałów tvn i epatowania
    kilkoma przypadkami na blisko tysiąc, to jest to zachownie tłumu. Ludzie
    w grupie zachowują się zupełnie inaczej niż sam na sam. Ich poczucie
    odpowiedzialności rozmywa się. Dlatego własnie wskazujemy tym palcem bo
    wtedy tłum znika, a pojawia się konkretna osoba i nawet jeśli ona z
    róznych względów nie chce się angażować, to presja jest zwykle zbyt
    silna, aby się zadania nie podjęła.

    Podobnie z marznącym dzieckiem. Duzo ludzie, ktos się na pewno nim
    zajmie, to przeciez niemozliwe, aby się nie zajął, tylu ludzi w okół,
    wiec na pewno nic mu nie jest, bo ktos by to już zauważył. A jak ktoś
    jest sam, lub tych osób jest mało, to juz tak się argumentowac przed
    sobą nie da.

    Nb. podobnie, choć nie do końca tak samo jest często jak się ktoś topi w
    basenie pełnym ludzi. Tu jeszcze dochodzi ten czynnik, że dla wiekszości
    nie jest wcale oczywiste, że ta osoba się właśnie topi.

    --
    Marcin

  • 174. Data: 2023-12-04 00:44:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-03, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    64735,dlaczego-nie-namierzano-komorki-14-latki-z-and
    rychowa-policjant.html

    > Bo dworce się przeszukuje, bo może czeka na autobus. Pełne ludzi centrum

    A skąd ona miałaby się znaleźć na tym dworcu tracąc przytomność? To juz
    chyba lepiej przeszukać tereny na drodze z domu do szkoły, nawet jeśli
    byłby to parking pod aldim.

    > handlowe nie, bo jeśli nawet tam jest, to teoretycznie w razie kłopotu
    > ktoś powinien pomóc, zaalarmować. A jak siedzi i się bawi na telefonie,
    > to znalezienie pilne nie jest.

    Znowu zakładasz jakiś dziwny wariant, że siedzi i się bawi. Ja serio
    rozumiem, że takich zgłoszeń jest kupa, ale chyba nie powinno się zawsze
    zakładać, że to własnie taka sytuacja. Te pismaki, których tak nie
    lubisz cytują przeróżnych, czynnych funkcjonariuszy, którzy twierdzą, że
    sytuacja była jasna, że dziewczyna potrzebuje pomocy.

    > Następny. Ja wiem, ze na tym forum mało komu zależy na wiedzy
    > merytorycznej ale bądź uprzejmy przeczytać rozporządzenie o tym, co
    > operator przekazuje służbom i nie powielać głupot.

    Wypraszam sobie, żaden następny. Jeden z pierwszych. Od początku
    twierdziłem, że taka informacja byłaby bardzo przydatna. Co ciekawe w
    poście obok, sam wydajesz się tak twierdzić. Co ma do tego jakieś
    rozporządzenie? Nie da się ustalić choćby w przyblizony sposób, czy co
    chcesz właściwie powiedzieć?

    --
    Marcin

  • 175. Data: 2023-12-04 00:46:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Dobra ja zecytuje:
    >
    > 6) lokalizacji telekomunikacyjnego urzadzenia ko?co-
    > wego, do którego by?o kierowane po?aczenie, sa:
    > a) w przypadku telekomunikacyjnego urzadzenia
    > ko?cowego znajdujacego si´ na terytorium
    > Rzeczypospolitej Polskiej:
    > -- w czasie rozpocz´cia odbioru po?aczenia
    > identyfikator anteny stacji BTS,
    > -- w czasie, przez który zatrzymywane sa dane
    > odnoEnie po?aczenia:
    > -- -- wspó?rz´dne geograficzne stacji BTS,
    > w obszarze której znajdowa?o si´ tele-
    > komunikacyjne urzadzenie ko?cowe,
    > -- -- azymut, wiazk´ i zasi´g roboczy anteny
> [...]

    Nb. ja w ogóle nie rozumiem, co ma do tego rozporządzenie. Mamy sytuację
    zagrożenia życia. Serio potrzebujemy jakiegoś rozporządzenia, żeby
    prosic operatora o pomoc w lokalizacji?

    --
    Marcin

  • 176. Data: 2023-12-04 00:55:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Mniej więcej...

    To z czego to wynika bo przecierz kolejki na sorze to nie jest jakaś
    domena polska? W moim super duper tygrysie azji 4h czekania w dzień
    roboczy to zupełna norma. Jak uznają, że być może coś powazniejszego to
    tak z 0.5-1h.

    --
    Marcin

  • 177. Data: 2023-12-04 01:15:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A skąd ona miałaby się znaleźć na tym dworcu tracąc przytomność? To juz
    > chyba lepiej przeszukać tereny na drodze z domu do szkoły, nawet jeśli
    > byłby to parking pod aldim.

    Nie wiem, skąd by miała się tam znaleźć. Nie wiem, czy oni tam mają
    jakikolwiek dworzec. Może jest to centralny przystanek. Zakładam, ze
    drogę z domu do autobusu przeszukał ojciec. Bo co miałby niby
    przeszukiwać sam?

> [...]
    > lubisz cytują przeróżnych, czynnych funkcjonariuszy, którzy twierdzą, że
    > sytuacja była jasna, że dziewczyna potrzebuje pomocy.

    Ja nic nie zakładam. Nawet słowem się nie zająknąłem, że sytuacja nie
    wyglądała poważnie. Odnoszę się do przeszukiwania centrum handlowego.
    Przeszukanie jego nie jest pilne, bo zdroworozsądkowo tam nie jest
    zagrożona. Mnóstwo ludzi, którzy mogą pomóc. Ciepło. Nie twierdzę, ze
    nie należy przeszukiwać, ale twierdzę, że jeśli wszystkiego nie możemy
    wszystkiego przeszukać, to są pilniejsze miejsca.

> [...]
    > poście obok, sam wydajesz się tak twierdzić. Co ma do tego jakieś
    > rozporządzenie? Nie da się ustalić choćby w przyblizony sposób, czy co

    No wiec napisałem, co dostajemy, a uparcie również i Ty twierdzisz, ze
    operator podaje położenie telefonu komórkowego. Nie podaje. Nic na to
    nie podaję, jeśli nawet istnieją cudowne sposoby ustalenia tego do
    milimetra. O ile wiem, to nie istnieją. I nie ma sensu wyjaśniać co na
    to wpływa. Bo z rozporządzenia wynika, że nie podaje i to kończy dyskusję.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 178. Data: 2023-12-04 01:20:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-03, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Przerabiałem taką akcję, że kobieta stanęła pomiędzy dwoma bijącymi się
    > lumpami, chcąc ich rozdzielić, i zarobiła metalowym prętem w głowę.
    > Patrol ją przywiózł i złożyła całe zeznanie po czym upadła przed
    > biurkiem, jak materiały drukowałem. Słowem się nie skarżyła. Trochę się
    > zakręciłem, bo oddech miała, centralizacji nie miała tylko po prostu
    > nieprzytomna. I żadnych obrażeń - włosy sam pręt osłoniły chyba.

    Czyli trochę to trwało... Z tym dzieckiem nie wiemy, kiedy miałaby się
    walnąć, ale jakby to było w krótkim czasie przed telefonem to jednak
    spodziewałbym się, że powie o tym ojcu.

    > To było długie 10 minut oczekiwania na ratowników, bo w sumie nie za
    > bardzo miałem co robić, choć zdawałem sobie sprawę z tego, co się dzieje
    > i że ona leje do mózgu. Tu nic w zasadzie nie możesz na tym etapie
    > zrobić poza wezwaniem karetki i przewiezieniem do szpitala.
    >
    > To było z godzinę, może półtorej po zdarzeniu. Przerabiałem jednak
    > podobną sytuację u potrąconego, gdzie w zasadzie na naszych oczach wpadł
    > pod samochód. To było góra 5 minut.

    A tu jest raczej poważniejszy uraz, więc też efekty mogą być i szybsze i
    gwałtowniejsze. Czy był taki uraz u tej dziewczynki, to trochę watpie,
    bo pewnie jakies zasinienie byłoby widoczne jak ją próbowali wyprowadzać
    z hipotermii, a żadnej wzmianki o tym nie było.

    --
    Marcin

  • 179. Data: 2023-12-04 01:29:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > jakikolwiek dworzec. Może jest to centralny przystanek. Zakładam, ze
    > drogę z domu do autobusu przeszukał ojciec. Bo co miałby niby

    Bo ojciec nie jest profesjonalistą i działa dodatkowo pod wpływem
    silnego stresu, dlatego MZ ktoś powienien ten teren jednak ponownie
    przeszukać. Tak jak prasa opisywała, ojciec szukał jej ze znajomym.
    Ojciec szedł po drodze/chodniku i jej nie widział. Znajomy zainteresował
    się banerem na trawniku, w sumie nie wiadomo z jakiego powodu, pewnie na
    zasadzie, że nie widział co za nim, podszedł go sprawdzić. Wtedy ją
    znalazł.

> [...]
    > nie należy przeszukiwać, ale twierdzę, że jeśli wszystkiego nie możemy
    > wszystkiego przeszukać, to są pilniejsze miejsca.

    Centrum handlowe to równiez teren przy tym centrum.

> [...]
    > milimetra. O ile wiem, to nie istnieją. I nie ma sensu wyjaśniać co na
    > to wpływa. Bo z rozporządzenia wynika, że nie podaje i to kończy dyskusję.

    Ale nikt nie twierdził i nie twierdzi, że z bts's masz dostać
    lokalizacje w punkt, a że powinienes dostać jakiś zawęzony obszar, np.
    300m x 300m, albo obszar o promieniu 300m. To moze być więcej lub mniej,
    ale jest to pewne zawężenie, niż np. cała trasa z pasem
    kilkusetmetrowym, którą się mogła poruszać.

    --
    Marcin

  • 180. Data: 2023-12-04 03:01:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > się banerem na trawniku, w sumie nie wiadomo z jakiego powodu, pewnie na
    > zasadzie, że nie widział co za nim, podszedł go sprawdzić. Wtedy ją

    Marcin, ale ustalmy, o którym momencie piszemy. Zakładam, ze ojciec
    szukał jej, jak ona siedziała widoczna. Jeśli wpadła gdzieś pod ten
    baner i jej nie było widać, to i policjanci nie zauważą. Nie wiemy tego,
    czy to centrum handlowe w ogóle było na trasie z domu na przystanek.
    Przy czym dyskusja jest o tyle bez sensu, że większym problemem jest to,
    że nie szukali, niż to, że nie zauważyli czy przeoczyli.

    > Centrum handlowe to równiez teren przy tym centrum.

    Jakby wiedzieli, że ona jest w tym centrum, to by tam pojechali. Wiesz
    ile w takim Andrychowie jest miejsc, gdzie mogła leżeć?

> [...]
    > ale jest to pewne zawężenie, niż np. cała trasa z pasem
    > kilkusetmetrowym, którą się mogła poruszać.

    Zlituj się. Jeszcze raz Ci piszę, że to jest trójkąt równoramienny o
    rozwartości 90°~120°, a sporadycznie 360° o ramionach o długości zasięgu
    anteny. Operator podaje kierunek anteny, jej maszt oraz zasięg. Nie chce
    mi się szukać, bo te dane są chyba publicznie dostępne i są w
    pozwoleniu, a pozwolenia są chyba publikowane. Tyle, ze nawet nie wiemy,
    w jakiej sieci jej telefon chodził. To nie będzie żadne 300 x 300
    metrów, W wypadku Andrychowa śmiem twierdzić, że raczej cała miejscowość
    może być w zasięgu jednej anteny. Po za tym to są parametry z
    pozwolenia, a faktyczny zasięg może być inny. Nie ma żadnej gwarancji,
    że telefon łączy się z najbliższym BTS, bo może go coś przesłaniać.

    W moim mieście, jak jeszcze 997 łączył z jednostką właściwą dla miejsca
    instalacji masztu BTS, to spory kawałek miasta dodzwaniał się do
    sąsiedniej powiatówki. Wynikało to z faktu, że miasto jest na takim
    wzniesieniu wysokim na 15~20 metrów nad częścią położonych niżej
    dzielnic i tamten teren obsługiwał BTS odległy o blisko 12 kilometrów,
    ale położony na wysokiej górze. Pozostałe BTS-y skarpa przesłaniała.
    Tyle, ze tamten odległy BTS znajduje się na terenie sąsiedniej
    jednostki. Teraz wszyscy dzwonią na CPR. No i tych BTS-ów jest więcej.

    I żeby uprzedzić. Nie twierdze, że danych od operatora nie należało
    uzyskać. Należało, bo by było wiadomo, czy szukać jej w Andrychowie, czy
    w tej miejscowości, do której miała jechać (chyba Kęty), czy przykładowo
    zupełnie gdzie indziej, bo pomyliła autobusy. Zwłaszcza, że to jest
    jednak kartka papieru wysyłana faksem i po prostu czekasz na informację.
    Najwyżej nic nie da. Zauważam po prostu jedynie, że przede wszystkim
    należało szukać.

    Jeśli to prawda, że przez kilka godzin nie szukano, to dokładność
    wskazania położenia telefonu nie ma tu żadnego znaczenia. Andrychów cały
    ma 4 x 3 kilometry. Jakieś pobrzeżne lasy, krzaki, rzeki wstępnie można
    pewnie pominąć. My szukamy dziecka i wstępnie można było założyć, że nie
    szła do lasu. Zakładając, że pomijamy budynki i przeszukujemy otwartą
    przestrzeń, to do niczego nam te BTS-y nie są potrzebne. W 5 godzin
    można dość dokładnie to przeszukać, zwłaszcza, że nie szukamy jakiegoś
    ukrywającego się komandosa wyspecjalizowanego w maskowaniu, a nastolatki.

    Natomiast dostrzegam inny problem. O ile siedząca z komórką nastolatka
    mogła nie wzbudzać niczyjego zainteresowania, to już leżąca tak. Zatem
    musiała jakoś tak leżeć, że jej nie było widać. Bo przecież ktoś by
    jednak się zainteresował.

    Dla mnie o wiele większym problemem są sygnały, że jej nie szukano, niż
    to, że nie znaleziono. Nie jeden raz znajdowało się ciało, albo
    poszukiwanego w pozornie już przeszukanym terenie. Bo pomimo staranności
    nie jest trudno coś takiego przeoczyć. W lesie, czy generalnie poza
    teren zurbanizowanym przydają się kamery termowizyjne. W mieście jednak
    nic nie dają.
    --
    (~) Robert Tomasik