  • 151. Data: 2023-12-03 03:00:12
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-02, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Tylko dlaczego jak już są poza układem o tym mówią, jak już nie mają
    > wpływu na decyzje?

    A postaw się na miejscu takiej osoby. To wymagałoby mocnego charakteru
    bo de facto oznacza walkę z systemem, gdzie wszyscy udają, że jest jak
    być powinno. W najlepszym wypadku, od co bardziej normalnego
    przełożonego usłyszysz, że nie ma jak tego ruszyć z powodów, które np.
    wyminił nadir (słaba obsada, robienie statystyk).

    Jeszcze kiedyś od kolegi z podstawówki, który został później
    policjantem, usłyszałem coś w klimatach nie kalania własnego gniazda.

    --
    Marcin

  • 152. Data: 2023-12-03 06:23:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Miałem "przyjemność" w tym roku z SOR'em w Kościerzynie i byłem pod
    > bardzo pozytywnym wrażeniem.

    Miałeś farta albo po prostu nie było kolejki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 153. Data: 2023-12-03 06:25:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No ale dlatego, że czasami się nie da, nie znaczy, że nie należy
    > sprawdzić czy w tym konkretnym przypadku też się nie da.

    Robert zawsze wymyśla niestworzone historie dlaczego może się nie udać i
    tym usprawiedliwia nicnieróbstwo. BTW - z tymi 16 km to bzdura -
    zwłaszcza w mieście. W andrychowie w centrum są trzy BTSy.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 154. Data: 2023-12-03 06:30:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To chyba nie jest takie proste. Zobacz, co się działo po inwazji na
    > Ukrainę.

    Bo z tym narzekaniem na znieczulicę w polsce to jest trochę jak ze
    smokiem wawelskiem;)

    BTW - TVN zrobił eksperyment i posadził chłopaka bez kutki w centrum.
    Zainteresowała się co setna osoba. Co znaczy że siedział tam może 5
    minut... W przypadku andrychowa pewnie po prostu nie wyglądała
    podejrzanie...
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 155. Data: 2023-12-03 07:07:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    64735,dlaczego-nie-namierzano-komorki-14-latki-z-and
    rychowa-policjant.html

    a tu wersja policji

    "- Informację o zaginięciu 14-latki policji otrzymaliśmy około południa;
    już kilka godzin po tym, jak ojciec dziewczynki stracił z nią kontakt. W
    międzyczasie rodzina szukała jej na własną rękę. Tuż po otrzymaniu
    informacji o zaginięciu policjanci uruchomili wszelkie procedury
    związane z poszukiwaniami - komentowała st. asp. Agnieszka Petek z KPP w
    Wadowicach."

    Kto kłamie - "nie wiem, choć się domyślam". Jak już pisałem, typowy
    kulson jest typowy...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 156. Data: 2023-12-03 09:42:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.12.2023 o 06:23, Shrek pisze:

    > Miałeś farta albo po prostu nie było kolejki.

    Raczej: Miałeś farta, bo nie było kolejki.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 157. Data: 2023-12-03 09:45:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No ale dlatego, że czasami się nie da, nie znaczy, że nie należy
    > sprawdzić czy w tym konkretnym przypadku też się nie da.
    Zgadzam się z Tobą. Przy czym czasem trudno walczyć z argumentami, że
    już 100 razy próbowaliśmy i się nie dało.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 158. Data: 2023-12-03 09:45:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.12.2023 o 06:25, Shrek pisze:
    > Robert zawsze wymyśla niestworzone historie dlaczego może się nie udać i
    > tym usprawiedliwia nicnieróbstwo. BTW - z tymi 16 km to bzdura -
    > zwłaszcza w mieście. W andrychowie w centrum są trzy BTSy.

    Bo Robert takie rzeczy robi, a nie czyta o tym w Internecie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 159. Data: 2023-12-03 09:59:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Mam inne wrażanie, ale nie mam konkretnej wiedzy. Na te kilka różnych
    > medialnych przypadków co kojarzę, to wylewy spowodowane tego typu
    > urazami to chyba aż tak szybko nie postępują.

    Zdarza się, że Ci się ofiara pogorszy, zanim zrobisz czynności. Sama
    wysiadła z samochodu. Chodzi, bo ja adrenalina niesie. Za chwilę Ci
    gdzieś w kąciku cichutko usiądzie i się wyłączy.

    Przerabiałem taką akcję, że kobieta stanęła pomiędzy dwoma bijącymi się
    lumpami, chcąc ich rozdzielić, i zarobiła metalowym prętem w głowę.
    Patrol ją przywiózł i złożyła całe zeznanie po czym upadła przed
    biurkiem, jak materiały drukowałem. Słowem się nie skarżyła. Trochę się
    zakręciłem, bo oddech miała, centralizacji nie miała tylko po prostu
    nieprzytomna. I żadnych obrażeń - włosy sam pręt osłoniły chyba.

    To było długie 10 minut oczekiwania na ratowników, bo w sumie nie za
    bardzo miałem co robić, choć zdawałem sobie sprawę z tego, co się dzieje
    i że ona leje do mózgu. Tu nic w zasadzie nie możesz na tym etapie
    zrobić poza wezwaniem karetki i przewiezieniem do szpitala.

    To było z godzinę, może półtorej po zdarzeniu. Przerabiałem jednak
    podobną sytuację u potrąconego, gdzie w zasadzie na naszych oczach wpadł
    pod samochód. To było góra 5 minut.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 160. Data: 2023-12-03 10:02:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    64735,dlaczego-nie-namierzano-komorki-14-latki-z-and
    rychowa-policjant.html
    > Dlaczego dworce skoro nie parking i jego okolice?

    Bo dworce się przeszukuje, bo może czeka na autobus. Pełne ludzi centrum
    handlowe nie, bo jeśli nawet tam jest, to teoretycznie w razie kłopotu
    ktoś powinien pomóc, zaalarmować. A jak siedzi i się bawi na telefonie,
    to znalezienie pilne nie jest.

    > Dlatego m.in. tak ważna była ta lokalizacja po bts'ach.

    Następny. Ja wiem, ze na tym forum mało komu zależy na wiedzy
    merytorycznej ale bądź uprzejmy przeczytać rozporządzenie o tym, co
    operator przekazuje służbom i nie powielać głupot.

    --
    (~) Robert Tomasik