  • 11. Data: 2014-07-30 11:19:18
    Temat: Re: Portal informacyjny, a Internet Explorer.
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-07-30, Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > IE nie używam, ale moim zdaniem, jeśli pliki są do pobrania, powinny być
    > udostępnione w prost sposób bez zbędnych fajerwerków (co najwyżej będzie
    > się to źle wyświetlało na starszych przeglądarkach, ale to już kwestia
    > osób używających takowych, ale dostęp będzie), wtedy żadna przeglądarka
    > nie powinna mieć kłopotów...

    Zakładasz serwowanie kontentu statycznie, wtedy fakt serwer daje radę.
    Przy dynamicznym (np. dostępnym po zalogowaniu), z tego co pamiętam,
    to taki IE (szczególnie starszy) masakrycznie wybrzydza w okolicy
    mime-type i różnych nagłówków.

    Tego przypadku konkretnego nie znam, ale zakładam że komuś się nie chciało
    i w starych IE działa na słowo honoru. I dobrze. A podejście "bez zbędnych
    fajerwerków" jest idealistyczne, ale nie przechodzi w zderzeniu ze światem.
    Ludzie lubią fajerwerki. Implementacja fajerwerków na dinozaurach kosztuje
    i generuje sporo błędów. Wolisz wyeliminować klientów którzy lubią fajerwerki
    (i jest ich dużo), czy mały procent dinozaurów (bo nawet korpo się nauczyły
    już ostatnio aktualizować IE).

    Już nie mówiąc o tym, że nowe rozwiązania są oszczędniejsze (html5, css3,
    adaptive design) niż poprzednie i to zarówno przy ilości przesłanych danych,
    jak również zużycia baterii itd. Ale w tym momencie ilość pracy rośnie tak
    wykładniczo, że dokładanie sobie "starego dinozaura" podnosi budżety do
    niebotycznych rozmiarów. I to już niestety zaczyna być "albo", "albo".
    Nikt za to nie zechce płacić.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2014-07-30 11:50:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

> [...]
    > (i jest ich dużo), czy mały procent dinozaurów (bo nawet korpo się nauczyły

    Zakładałem, że chodzi o stronę ministerstwa, więc tam wrzucanie nie jest
    problemem, aby statycznie linkowało bez konieczności logowania.

> [...]
    > wykładniczo, że dokładanie sobie "starego dinozaura" podnosi budżety do
    > niebotycznych rozmiarów. I to już niestety zaczyna być "albo", "albo".

    Ale to najwyżej wygląd na starych przeglądarkach się rozjedzie - tak z
    ciekawości uruchamiałem strony oparte o html5 na bardzo starych
    przeglądarkach - wygląd się rozjeżdżał, ale było lepiej niż na hybrydach
    z xml-em :)

    Nie uważam, żeby ktoś miał się przejmować wyglądem na starych
    przeglądarkach - bo jak sam zauważyłeś, te powinny być updatowane, no
    ale jak już ktoś wygrzebie jakąś staroć, to niech pliki ściągnie
    rozsądnie (zakładam, ciągle, że rozmawiamy o instytucji publicznej - bo
    do prywatnych inwestycji się nie mieszam, jak ktoś tam przesadzi z
    fajerwerkami, to po prostu przestanę tam zaglądać i tyle).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 13. Data: 2014-07-30 12:19:21
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Jak ktoś nie umie pisać strony to zwala na pszeglądarkę.
    Moja strona łazi i na telefonie .

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
    cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_03f

  • 14. Data: 2014-07-30 16:25:35
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    https://portal.waw.sa.gov.pl

    -----

  • 15. Data: 2014-07-30 17:52:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-30 11:18, Użytkownik Tomasz Kaczanowski napisał:

    > Ale to chyba chodzi o stronę ministerstwa? - więc to chyba inna
    > kategoria...

    Myślisz ?
    Fakt ze i ja tak myślałem, do czasu kiedy miłościwie nam
    panujący rząd zaczął używać do informowania obywateli
    fejsbuka zamiast oficjalnych stron rządowych.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2014-07-30 18:16:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-07-30, Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ale to chyba chodzi o stronę ministerstwa? - więc to chyba inna kategoria...

    To w przetargach już przestała mieć znaczenie kwota?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2014-07-30 19:57:39
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > [...]
    >
    > To w przetargach już przestała mieć znaczenie kwota?

    Podajesz wymaganie, że ma działać na IE3

  • 18. Data: 2014-07-31 08:39:47
    Od: Śmieć <j...@w...pl>

> [...]
    > I może się zdarzyć że jeśli blokujesz się przed tym to
    > nie będziesz miał dostępu do udostępnianych plików.

    Baju, baju.
    Chodzi o IE8 która jest ciągle najpopularniejszą przeglądarką z grupy IE na
    świecie. Nie IE11 którą używa trzykrotnie mniej ludzi niż IE8. A właśnie
    przy IE8 i pseudoprogramistów, najczęściej jest komunikat "Masz za starą
    przeglądarkę" lub nie ma żadnego komunikatu ale wszystko nie wyświetla się
    we właściwym miejscu.

  • 19. Data: 2014-07-31 08:52:18
    Temat: Re: Portal informacyjny, a Internet Explorer 8.
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Chyba ktoś się przejął, bo wchodzę przez IE 8 i... zarówno otworzyło jak i
    zapisało dokument (*.doc).
    Ale przy e-protokole nadal są kłopoty:
    * z zakładki 'Sprawy' dało się nagranie odtworzyć on-line;
    * z zakładki 'Sprawy' nie dało się ściagnąć pliku nagrania (wyskakuje
    okienko IE o błędzie);
    * zakładka 'e-protokół' nie pokazuje odtwarzacza, tylko jakieś śmieci.

    -----

  • 20. Data: 2014-07-31 15:13:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-07-30, NetiaAbonent <n...@a...invalid> wrote:

    [...]

    > Podajesz wymaganie, że ma działać na IE3

    I nikt się nie zgłosi. Next.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl