  • 1. Data: 2005-05-06 16:37:15
    Temat: Porozumienie - jak sie zabezpieczyc?
    Od: "toomaas" <t...@p...onet.pl>

    Witam

    Dostalem takie oto porozumienie do podpisania od mojego ewentualnego,
    przyszlego pracodawcy. Cytuje:

    &4
    Po zakonczeniu szkolenia firma x dokona ostatecznej weryfikacji osob
    ubiegajacych sie o prace oceniajac ich rzeczywiste umiejetnosci i
    przydatnosc do pracy w firmie x. Osobom, ktore pozytywnie przejda ten etap
    rekrutacji zaproponowane zostanie zawarcie umowy na okres probny, na
    warunkach ustalonych odrebnie w umowie o prace.
    &5
    Ze wzgledu na znaczny koszt szkolenia, ktorym objety bedzie kandydat,
    kandydat zobowiazany jest do zwrotu firmie x pelnego kosztu szkolenia w
    przypadku:
    a/ odmowy podpisania umowy o prace w przypadku gdy po zakonczeniu szkolenia
    firma x zaproponuje kandydatowi nawiazanie stosunku pracy,
    b/ w terminie 12 mc od daty szkolenia kandydat podejmie prace na
    jakiejkolwiek podstawie prawnej na rzecz podmiotu uzytkujacego/wdrazajacego
    systemy informatyczne Microsoft Axapta lub Navision lub podmiotu
    prowadzacego dzialalnosc konkurencyjna do firmy x lub w jakiejkolwiek formie
    prawnej prowadzi taka dzialalnosc na swoj rachunek a o okolicznosciach tych
    kandydat nie poinformowal firmy x na pismie przed rozpoczeciem szkolenia.

    Porozumienie sporzadzono w dwoch jednobrzmiacych egzemplarzach po jednym
    dla kazdej ze stron.

    W takiej formie oczywiscie nie mam zamiaru podpisac tego porozumienia (koszt
    szkolenia okreslony na 6000PLN!!), a umowa to kot w worku . Moje pytanie
    brzmi: Czy poprosic firme x o dostarczenie wzoru tejze umowy o prace i
    ewentualnych innych oswiadczen i regulaminow, ktore bede mial pozniej
    podpisac?? Jesli tak to w jakiej formie: czy jako integralna czesc tego
    porozumienia, czy tez jako zalaczniki?? Jesli jako zalaczniki to jak uniknac
    sytuacji w ktorej po miesiacu sie okaze ze ja mam inna wersje zalacznika niz
    firma x??

    Szkolenie wyglda na solidne, firma tez dlatego wstepnie jestem
    zainteresowany, ale mam watpliwosci o ktorych powyzej wspomnialem.

    Pozdrawiam

    Toomaas

  • 2. Data: 2005-05-06 17:59:27
    Temat: Re: Porozumienie - jak sie zabezpieczyc?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "toomaas" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Szkolenie wyglda na solidne, firma tez dlatego wstepnie jestem
    > zainteresowany, ale mam watpliwosci o ktorych powyzej wspomnialem.

    Moim zdaniem projekt umowy o pracę powinien być załącznikiem do takiego
    porozumienia. Inaczej to nie ma sensu, chyba że warunki umowy o pracę są
    zawarte w porozumieniu.

  • 3. Data: 2005-05-06 18:49:34
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

> [...]
    > b/ w terminie 12 mc od daty szkolenia kandydat podejmie prace na
    > jakiejkolwiek podstawie prawnej na rzecz podmiotu

    Poza oczywistą rzeczą, że umowa o pracę i wszelkie jej załączniki powinny
    być załącznikami do tej umowy zwróc jeszcze uwagę na ten punkt b). Jak
    rozumiem po szkoleniu nawet jeśli nie zaproponują ci roboty to przez 12
    miesięcy nie masz jej nawet co szukać...

    --
    Pozdrowienia
    Brodek