  • 1. Data: 2005-05-06 14:45:53
    Temat: figurant w spółce, a długi
    Od: "arendoras" <a...@g...pl>

    Witam,

    jest taki problem:

    znajomy zgodził się zostać prezesem i właścicielem spółki,
    no i władował się w g...
    był figurantem, a poprzedni właściciel kradł,
    spółka została sprzedana razem z długami (jest umowa),
    ale nowy właściciel bodajże nie wpisał do rejestru zmiany,
    albo coś w tym stylu (proszę wybaczyć, nie jestem prawnikiem),

    Była również sprawa karna,
    w uzasadnieniu jest stwierdzenie o tym, ze znajomy był figurantem
    i nie miał wpływu na zarządzanie spółką

    ale jest sprawa cywilna,
    czy jest możliwe aby znajomy nie spłacał długów?
    jak to wygląda prawnie?

  • 2. Data: 2005-05-06 16:04:24
    Temat: Re: figurant w spółce, a długi
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    arendoras wrote:

    > Była również sprawa karna,
    > w uzasadnieniu jest stwierdzenie o tym, ze znajomy był figurantem
    > i nie miał wpływu na zarządzanie spółką

    A co to jest za wyrok?
    Skazujacy, uniewinniajacy, umarzajacy?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-05-06 18:09:25
    Od: "arendoras" <a...@g...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > A co to jest za wyrok?
    > Skazujacy, uniewinniajacy, umarzajacy?

    wyrok uniewinniający w I-ej instancji,
    zostało złożone odwołanie przez prokuratora,
    ale oskarżenie znajomego już jest lżejsze,
    głównie prokurator obwinia byłego właściciela