    From: "toomaas" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Porozumienie - jak sie zabezpieczyc?
    Date: Fri, 6 May 2005 18:37:15 +0200

    Witam

    Dostalem takie oto porozumienie do podpisania od mojego ewentualnego,
    przyszlego pracodawcy. Cytuje:

    &4
    Po zakonczeniu szkolenia firma x dokona ostatecznej weryfikacji osob
    ubiegajacych sie o prace oceniajac ich rzeczywiste umiejetnosci i
    przydatnosc do pracy w firmie x. Osobom, ktore pozytywnie przejda ten etap
    rekrutacji zaproponowane zostanie zawarcie umowy na okres probny, na
    warunkach ustalonych odrebnie w umowie o prace.
    &5
    Ze wzgledu na znaczny koszt szkolenia, ktorym objety bedzie kandydat,
    kandydat zobowiazany jest do zwrotu firmie x pelnego kosztu szkolenia w
    przypadku:
    a/ odmowy podpisania umowy o prace w przypadku gdy po zakonczeniu szkolenia
    firma x zaproponuje kandydatowi nawiazanie stosunku pracy,
    b/ w terminie 12 mc od daty szkolenia kandydat podejmie prace na
    jakiejkolwiek podstawie prawnej na rzecz podmiotu uzytkujacego/wdrazajacego
    systemy informatyczne Microsoft Axapta lub Navision lub podmiotu
    prowadzacego dzialalnosc konkurencyjna do firmy x lub w jakiejkolwiek formie
    prawnej prowadzi taka dzialalnosc na swoj rachunek a o okolicznosciach tych
    kandydat nie poinformowal firmy x na pismie przed rozpoczeciem szkolenia.

    Porozumienie sporzadzono w dwoch jednobrzmiacych egzemplarzach po jednym
    dla kazdej ze stron.

    W takiej formie oczywiscie nie mam zamiaru podpisac tego porozumienia (koszt
    szkolenia okreslony na 6000PLN!!), a umowa to kot w worku . Moje pytanie
    brzmi: Czy poprosic firme x o dostarczenie wzoru tejze umowy o prace i
    ewentualnych innych oswiadczen i regulaminow, ktore bede mial pozniej
    podpisac?? Jesli tak to w jakiej formie: czy jako integralna czesc tego
    porozumienia, czy tez jako zalaczniki?? Jesli jako zalaczniki to jak uniknac
    sytuacji w ktorej po miesiacu sie okaze ze ja mam inna wersje zalacznika niz
    firma x??

    Szkolenie wyglda na solidne, firma tez dlatego wstepnie jestem
    zainteresowany, ale mam watpliwosci o ktorych powyzej wspomnialem.

    Pozdrawiam

    Toomaas