  • 1. Data: 2007-03-16 21:49:24
    Temat: Pornografia internetowa
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Witam serdecznie.

    Rozpoczela sie burza na temat ograniczen dotyczacych posiadania i
    rozpowszechniania pornografii. Zmusilo mnie to do zastanowienia sie nad
    "pornografia internetowa". Zalozmy, ze panstwo A wprowadzi zasade "zero
    tolerancji" a panstwu B to zupelnie zwisa. Teraz pojawiaja sie
    hipotetyczne sytuacje:

    1. Obywatel A, przebywajacy w A jest posiadaczem materialow
    pornograficznych na serwerze w panstwie B
    2. Obywatel A, przebywajacy w B jest posiadaczem materialow
    pornograficznych na serwerze w panstwie A
    3. Obywatel B, przebywajacy w B, ... serwer w A
    4. Obywatel B, przebywajacy w A, ... serwer w B
    5. Obywatel A i B, przebywajacy w A, serwer w B

    Zalozmy, ze w A i B obowiazuja identyczne przepisy jak w Polsce. Jedyna
    roznica bedzie dotyczyc ustawy 'antypornograficznej'. W ktorych
    przypadkach prawo jest lamane? I dlaczego?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 2. Data: 2007-03-17 10:02:44
    Temat: Re: Pornografia internetowa
    Od: zbihniew <z...@a...me>

    Użytkownik Jasko Bartnik napisał:
> [...]
    > hipotetyczne sytuacje:
    >
    > 1. Obywatel A, przebywajacy w A jest posiadaczem materialow
    > pornograficznych na serwerze w panstwie B

    Ale żeby uzyskać dostęp, musi pobrać je na swój komputer, choćby do
    pamięci tymczasowej.

    > 3. Obywatel B, przebywajacy w B, ... serwer w A

    Chyba mogą mu skoczyć.

    > Zalozmy, ze w A i B obowiazuja identyczne przepisy jak w Polsce. Jedyna
    > roznica bedzie dotyczyc ustawy 'antypornograficznej'. W ktorych
    > przypadkach prawo jest lamane? I dlaczego?

    Zwroc uwage, ze (przynajmniej teoretycznie) polscy obywatele mogą być
    sądzeni wg przepisów polskiego kodeksu karnego niezależnie czy czynu
    dopuszczą się w Polsce, czy poza jej granicami. Za konopie w Holandii
    albo stosunek z 14-latką na Malcie możesz pójść siedzieć w Polsce.

  • 3. Data: 2007-03-17 10:15:31
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "zbihniew" <z...@a...me> napisał w wiadomości

> [...]
    > dopuszczą się w Polsce, czy poza jej granicami. Za konopie w Holandii albo
    > stosunek z 14-latką na Malcie możesz pójść siedzieć w Polsce.

    Ale jeżeli na Malcie dopuszczalny by był seks z 14-latką, to obywatel Polski
    może byc za to sądzony po powrocie do kraju ?? Jeżeli tak to jest to
    idiotyczne...

    Pozdrawiam Przemek

  • 4. Data: 2007-03-17 12:01:11
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    On 2007-03-17, zbihniew <z...@a...me> wrote:
> [...]
    > dopuszczą się w Polsce, czy poza jej granicami. Za konopie w Holandii
    > albo stosunek z 14-latką na Malcie możesz pójść siedzieć w Polsce.

    Musi byc wymog podwojnej karalnosci, wiec jak z seksem z 14-latka
    trafiles, to z konopiami w Holandii nie bardzo.

    --
    Tomasz Trystula

  • 5. Data: 2007-03-17 12:03:37
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):
> [...]
    > roznica bedzie dotyczyc ustawy 'antypornograficznej'. W ktorych
    > przypadkach prawo jest lamane? I dlaczego?

    ta ustawa jest chora beda mogli wejsc pkraktycznie do kazdego samca
    posiadajacego kompa i net (bo kto nie posiada ani jednego zdjecia z gola
    babka?) i w przeciagu 24 godz. skazac bo poglady nie pasuja do pisu.

    Ja mam zwiazku z tym porabanym przepisem pytanie, czy nie narusza to
    konstytucyjnych praw? (nie mam na mysli pojecia pornografi bo to akrat
    mozna dosc dobrze opisac)

    Nie bedzie jakis absztyl decydowac o tym czy ja sie moge przed kompem
    popodniecac czy nie! Zwlaszcza ze nikomu przy tym krzywdy nie wyrzadzm a
    wlasnie z tego powodu jest karalna pronografia z udzialem dziecmi czy
    zwierzat.

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)

  • 7. Data: 2007-03-17 12:04:50
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    On 2007-03-17, zbihniew <z...@a...me> wrote:
> [...]
    > dopuszczą się w Polsce, czy poza jej granicami. Za konopie w Holandii
    > albo stosunek z 14-latką na Malcie możesz pójść siedzieć w Polsce.

    Z drugiej jednak strony, mimo ze age of consent w Malcie jest oficjalnie
    zawieszony na granicy 18 lat to jak osoba ma powyzej 12 i jest
    wystarczajaco "seksualnie dojrzala" nie bedzie to karalne. Wiec z ta
    Malta tez nie trafiles. ;)

    --
    Tomasz Trystula

  • 6. Data: 2007-03-17 12:04:50
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Przemek Lipski napisał(a):
> [...]
    >
    > Ale jeżeli na Malcie dopuszczalny by był seks z 14-latką, to obywatel Polski
    > może byc za to sądzony po powrocie do kraju ?? Jeżeli tak to jest to

    nie moze byc wtedy sadzony.

  • 8. Data: 2007-03-17 12:05:03
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > dopuszczą się w Polsce, czy poza jej granicami. Za konopie w Holandii
    > albo stosunek z 14-latką na Malcie możesz pójść siedzieć w Polsce.

    bzdura

  • 9. Data: 2007-03-17 12:10:26
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    On 2007-03-17, Przemek Lipski <d...@e...WYTNIJ.pl> wrote:
    > Ale jeżeli na Malcie dopuszczalny by był seks z 14-latką, to obywatel Polski
    > może byc za to sądzony po powrocie do kraju ?? Jeżeli tak to jest to
    > idiotyczne...

    Nie moglby. Art. 111. § 1.Kodeksu Karnego.

    --
    Tomasz Trystula

  • 10. Data: 2007-03-17 12:14:54
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Tomasz Trystula" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Nie moglby. Art. 111. § 1.Kodeksu Karnego.

    No to nie jest tak źle z naszym porawem :)

    Pozdrawiam Przemek