  • 1. Data: 2007-03-16 16:42:30
    Temat: Jak sprzedać mieszkanie dostając 50% gotówki, 50% z kredytu hipotecznego?
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    Kupujący ode mnie mieszknaie chce 50% ceny zaplacic gotowka, 50% z kredytu
    hipotecznego. Kredyt dostanie dopiero po dostaniu aktu notarialnego oraz
    zaswiadczeniu ze spoldzielni, ze go przyjma na poczet czlonkow oraz nie ma
    zadnych zadluzen w spoldzienii na mieszkaniu.

    50% kwoty dostane u notariusza, a co jak nie dostanie czlowiek tego kredytu lub
    nie bedzie nawet sie o niego staral, to co ja wtedy zrobie? Mozna sie jakos
    przed tym zabezpieczyc?

  • 2. Data: 2007-03-16 18:55:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kjvirtual napisał(a):
> [...]
    > zaswiadczeniu ze spoldzielni, ze go przyjma na poczet czlonkow oraz nie ma
    > zadnych zadluzen w spoldzienii na mieszkaniu.

    No co? Normalna procedura...

    > 50% kwoty dostane u notariusza, a co jak nie dostanie czlowiek tego kredytu lub
    > nie bedzie nawet sie o niego staral,

    To mieszkanie "z automatu" wraca do ciebie - przy prawidłowo
    sporządzonym akcie notarialnym.

    > to co ja wtedy zrobie? Mozna sie jakos
    > przed tym zabezpieczyc?

    Należy udać się do kompetentnego notariusza, który prawidłowo sformułuje
    umowę. Zwykle obejmuje to opuszczenie lokalu w chwili otrzymania kasy.

  • 3. Data: 2007-03-16 20:17:18
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > To mieszkanie "z automatu" wraca do ciebie - przy prawidłowo
    > sporządzonym akcie notarialnym.
    Jestes pewien? IMHO co nasjwyzej sprzedajacy ma uproszczona sciezke
    egzekucji naleznosci.
    A w ogole to pytajacy (ktory poruszyl juz ten problem na grupie
    bankowej) albo cos pomieszal albo ma dziwnego kupca. Normalnie procedura
    wyglada nastepujaco: umowa kredytowa (zatem 100% pewnosc ze kredyt
    bedzie) -> akt notarialny -> uruchomienie kredytu. Ryzyko wystepuje
    zatem pmiedzy podpisaniem aktu a uruchomieniem kredytu (jak np
    kredybiorce rozjedzie samochod zanim dotrze do banku). IMHO bank nie da
    kredytu na zakup mieszkania, ktore de facto zostalo jzu kupione.
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-03-16 21:12:09
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    wiadomości news:cr5rc4-vgi.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > kjvirtual napisał(a):
    >
    > Należy udać się do kompetentnego notariusza, który prawidłowo sformułuje
    > umowę. Zwykle obejmuje to opuszczenie lokalu w chwili otrzymania kasy.

    Otóż zwykle to nazywa się to "Umowa sprzedaży warunkowa" i są w niej zapisy,
    że np.
    w ciągu x dni od podpisania niniejszej umowy, suma y zostanie wpłacona na
    konto sprzedającego. Później w zależności od tego, czy wniosek wpisu zmiany
    właściciela do Kw zostanie skierowany w tej umowie, czy też po zapłacie
    reszty kwoty, wpisuje się zapisy, że w przypadku braku wpłaty kupujący
    poddaje się wprost egzekucji z w/w Kw, lub też jeśli wniosek o zmianę
    właściciela w Kw jest kierowany po zapłacie reszty kwoty (odrębną umową), to
    wtedy są też zapisy, że sprzedający poddaje się wprost egzekucji z w/w Kw.
    Ogólnie rzecz biorąc to większa część umów, to umowy warunkowe, gdyż jeśli
    sprzedawane są grunty, a nie ma szczegółowego planu zagospodarowania (a
    najczęściej nie ma), to zawsze prawo pierwokupu ma Agencja Nieruchomości
    Rolnych i wtedy jest dopiero zabawa bo przy płatności ratalnej i sprzedający
    i kupujący zaświadcza, że poddaje się egzekucji. Tak samo w przypadku
    wieczystej dzierżawy zawsze gmina, czy miasto ma prawo pierwokupu.
    Podsumowując - każdy notariusz jest obyły z umowami warunkowymi i nie ma
    w nich nic dziwnego, czy wyjątkowego.