  • 21. Data: 2002-01-11 00:10:13
    Temat: Re: Poreczyciel
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Tomasz A. Skorża" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a1k3ts$kom$1@news.onet.pl...

    > Chyba jednak trzeba z nim porozmawiac żeby cos w tym kierunku zrobil (tzn
    > zapłacenia długu)

    Próbój. A następnym razem nie poręczaj.

    > I naprawde banku to nie bedzie obchodziło że zostanie mi koło 300 zł na
    cały
    > miesiac (czynsz, woda itd) i utzrymanie 3 osobowej rodziny -

    Możesz spróbować negocjować z bankiem - bankowi zależy na odzyskaniu kasy, a
    nie na zagłodzeniu dłużnika (zagłodzony na śmierć niczego już nie spłacisz).
    ATSD to czy czasem nie ma jakichś przepisów, ile człowiekowi na utrzymanie
    trzeba miesięcznie zostawić? Czy to tylko przy wyliczaniu rat przy
    zawieraniu umowy kredytowej?

    > gdzie tu sprawiedliwość?

    Śmierć zwykł mawiać: NIE MA SPRAWIEDLIWOŚCI - JESTEM TYLKO JA (patrz:
    książki T.Pratchetta).

    > Wiem że on ma troche ziemi i sprzetu rolniczego, czemu bank tego nie
    > zabierze tylko czepia sie biedaków (czyli mnie :) )

    Bank działa w interesie swoim i innych swoich klientów (np. posiadaczy
    lokat, którzy czekają na swoją kasę) dlatego też stara się ściągnąć tak, jak
    może najszybciej. Nie może wymusić zwrotu długu przy pomocy np. mordobicia
    (i niczego nie sugeruję!) więc działa tak, jak umożliwia mu to prawo -
    "sprawiedliwość" nie ma nic do rzeczy...

  • 22. Data: 2002-01-11 08:48:16
    Temat: Odp: Poreczyciel
    Od: "Tomasz A. Skorża" <t...@p...onet.pl>

    A jak mam się nie poddawać bez mrugania :)

    > To poręczyciel poddał się egzekucji bez mrugnięcia okiem?

    Tomasz Skorża

  • 23. Data: 2002-01-11 14:09:42
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Rada w 100% skuteczna - nie poręczać, ale żarty na bok.
    Jedynym wyjściem w Twojej sytuacji, wg mnie też niestety od strony prawnej
    chyba bedziesz nusial płacic, jest przeciaganie tematu z kredytodawcą.
    Sytuacja wygląda tak, że jak nie będziesz płacił, to Ci naśle komornika. Nie
    jestem pewny czy musi w tej kwestii odbyć się sprawa sądowo-nakazowa czy tez z
    umowy poręczenie wynika że może domagać się od Ciebie tych pieniedzy z
    pominięciem sąsu prosto do kmornika. Ale w obu przypadkach masz możliwość
    dyskutowania Twoich możliwości spłacania (innych w momencie poręczania - jak
    gdyby moment zaciągniecia zobowiazania - a innych teraz). Jest też kwota wolna
    od zajęć komorniczych - niestety tylko ok. 850 zł miesięcznie.
    Reasumując masz prawną możliwośc wybronienia sie (jak masz małe dochody) od
    spłacenia długu w całości, od poniesienia odsetek. Sugeruję, abyś w odpowiedzi
    na żadanie banku odpisał "propozycją ugody" przedstawiając sytuację materialna
    Twojej rodziny z wyszczególnieniem stałych wydatków (czynsz, opłaty za
    mieszkanie, za szkołe i inne, spłaty aktualnych kredytów itd) odjął od dochodów
    i wykazał, że nie masz możliwości spłaty długu. Jednakowoż, że zobowiązujesz
    sie do spłacania po powiedzmy 75 zł miesięcznie i jednocześnie występujesz o
    zaliczenie wpłat na poczet kwoty głównej i zatrzymanie naliczania odsetek. Nie
    twierdzę, że bank się na to zgodzi, ale praktyka wykazuje, że to czasami
    skutkuje. Podkreśł w piśmie, ze Twoja sytuacja materialna jest w tej chwili
    całkiem inna, niż w momencie poręcznia kredytu, co zresztą wykazał sam
    kredytodawca przyjmując Twoje poręczenie. A jak, najprawdopodobniej,
    kredytodawca nie wyrazi zgody na takie postępowanie, to wtedy nastąpi, na Twój
    lub ktredytodawcy wniosek, rozpatrzenie sprawy przez sąd. I wtym momencie
    zaczyna być ważne, że złożyłeś takia propzycje ugody do Banku. Docelowo powinno
    się udać ograniczyć spłaty do mało uciążliwych kwot i w miedzyczasie
    scigać "kolege" nawet sądownie i przy pomocy komornika.
    Zeby doładnie poznać sprawę, trzeba znać wszelkie papierkowe detale.
    Pozdrawiam
    Zbigniew Jakubcewicz
    z...@b...pl
    http://www.bezpartyjni.pl/