  • 11. Data: 2002-01-10 13:20:03
    Temat: Re: Poreczyciel
    Od: stern <s...@f...id.pl>

    Tomasz A. Skorża przeczytał/a(?), pomyślał/a(?), napisał/a(!):

    > I naprawde banku to nie bedzie obchodziło że zostanie mi koło 300 zł na cały
    > miesiac (czynsz, woda itd) i utzrymanie 3 osobowej rodziny - gdzie tu
    > sprawiedliwość?

    przecież sam sie na to zgodziłeś

    > Wiem że on ma troche ziemi i sprzetu rolniczego, czemu bank tego nie
    > zabierze tylko czepia sie biedaków (czyli mnie :) )

    bo tak bankowi łatwiej

    Pozdrowienia
    Marcin
    --
    "Chodzi stabilniej niż win 2000
    (przynajmniej do teraz :-))) ), coś jak linux :-)))))."

    Mariusz Biernaczyk
    na ms-news.pl.windowsxp

  • 12. Data: 2002-01-10 13:27:13
    Temat: Odp: Poreczyciel
    Od: "Tomasz A. Skorża" <t...@p...onet.pl>

    > przecież sam sie na to zgodziłeś
    Ja? No może i tak, ale wtedy wyglądało że będzie spłacał :(

    > bo tak bankowi łatwiej
    bankowi może i łatwiej ale mi ciężej :(

    Skorek

  • 13. Data: 2002-01-10 13:29:21
    Od: "Tomasz A. Skorża" <t...@p...onet.pl>

    A może obciążyć bank o szkody moralne?
    Z powodu nerwów i czasu poświeconego danej sprawie?
    Czy to ma sens czy raczej nie przeszłoby?

    Skorek

  • 14. Data: 2002-01-10 13:39:19
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > A może obciążyć bank o szkody moralne?
    > Z powodu nerwów i czasu poświeconego danej sprawie?
    > Czy to ma sens czy raczej nie przeszłoby?

    Istot poręczenia polega na tym że jak nie płaci dłużnik to sięga się do
    kieszeni poręczyciela - poręczając sam się na to zgodziłeś więc w świetle
    prawa krzywda Ci się nie dzieje.

    Marcin.

  • 15. Data: 2002-01-10 13:40:28
    Od: "Tomasz A. Skorża" <t...@p...onet.pl>

    Cóż.. twarde prawo ale prawo :)

    Pozdrawiam
    Skorek

  • 16. Data: 2002-01-10 15:27:52
    Od: stern <s...@f...id.pl>

    Tomasz A. Skorża przeczytał/a(?), pomyślał/a(?), napisał/a(!):

    > A może obciążyć bank o szkody moralne?

    jakie szkody???

    > Z powodu nerwów i czasu poświeconego danej sprawie?

    chwileczke,
    wybacz mądrzenie,
    ale Ty chyba nie rozumiesz swojej sytuacji.
    Kolega bral kredyt (pozyczke),
    i Ty powiedziales bankowi:
    "ok, jak on nie zaplaci, to ja zaplacę".

    Wiec jakie szkody???

    > Czy to ma sens czy raczej nie przeszłoby?

    raczej nie przeszloby :)

    Pozdrowienia
    Marcin

  • 17. Data: 2002-01-10 15:51:38
    Od: "Tomasz A. Skorża" <t...@p...onet.pl>

    wiem wiem po prostu się martwie :(

    Skorek

  • 18. Data: 2002-01-10 20:00:57
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 10 Jan 2002, KRZEM wrote:

    > To dopiero w przypadku sporu.

    To poręczyciel poddał się egzekucji bez mrugnięcia okiem?

    > Ale zapłacić tak czy inaczej musi.

    Ale przy regresie może przynajmniej częściowo te pieniądze odzyskać.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 19. Data: 2002-01-10 20:03:07
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 10 Jan 2002, Tomasz A. Skorża wrote:

    > A może obciążyć bank o szkody moralne?

    Nie ma czegoś takiego. Chyba chodzi ci o zadośćuczynienie za krzywdę -
    jeśli bank wyrządził ci szkodę na osobie, ale najpierw sąd musiałby
    założyć że działał on bezprawnie, co jest raczej łatwe do obalenia
    (wystarczy okazać tytuł egzekucyjny :)

  • 20. Data: 2002-01-10 23:23:49
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    Vide casus.