  • 1. Data: 2002-01-10 09:06:18
    Temat: Rozprawa w sadzie pracy
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Witam

    Czeka mnie rozprawa w Sądzie Pracy. Pozwałem mego pracodawcę, min o nie
    wypłacanie pensji, krzywdzące mnie świedectwo pracy(dyscyplinarka) ipt.
    Czy ktoś, kto przeszedł przez podobną rozprawę, mógłby mi opisać jak taka
    sprawa wygląda? Czego mogę się spodziewać itp?

    Piotr Sobolewski GG:1976488
    a...@n...pl http://www.adramelech.prv.pl
    "My jsme Borg. Odpor je marný, budete asimilováni..."

  • 2. Data: 2002-01-10 11:15:40
    Temat: Re: Rozprawa w sadzie pracy
    Od: "amierzej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adramelech" <a...@t...nie.ma> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ktoś, kto przeszedł przez podobną rozprawę, mógłby mi opisać jak taka
    > sprawa wygląda? Czego mogę się spodziewać itp?

    Spodziewac sie mozesz:
    1. wezwania do przedstawienia propozycji ugodowego rozpoznania sprawy lub
    pytania czy zgadzasz sie na warunki ugody jakie zaproponuje pracodawca,
    jesli je zaproponuje.
    2. wezwania do okreslenia swoich roszczen i przedstawienia srodkow
    dowodowych (dokumenty, swiadkowie) jesli nie zrobiles tego w pozwie
    3. odroczenia sprawy i wyznaczenia lub nie nastepnego terminu.
    Odpowiedz jest b. trudna bo zalezy od tego co napisales w pozwie i co
    pracodawca odpowiedzial w odpowiedzi na pozew a przede wszystkim czy
    "skrzywdzenie" przez pracodawce jest w Twoim odczuciu czy tez jest do
    stwierdzenia w toku postepowania dowodowego.
    Generalnie nie ma sie czego obawiac bo nawet w razie przegranej cala zabawa
    jest za darmo...
    Pozdrawiam
    Adam

  • 3. Data: 2002-01-10 11:17:04
    Od: "amierzej" <a...@p...onet.pl>

    > 1. wezwania do przedstawienia propozycji ugodowego rozpoznania sprawy

    Sorry - rozstrzygniecia sprawy

  • 4. Data: 2002-01-10 11:18:53
    Od: "Jacek" <j...@p...fm>

    > Generalnie nie ma sie czego obawiac bo nawet w razie przegranej cala
    zabawa
    > jest za darmo...

    Zapomniales o kosztach zastepstwa procesowego,
    ktore w przypadku przegrania sprawy najprawdopodobniej
    trzeba bedzie uiscic stronie pozwanej.

    pzdr.
    Jacek

  • 5. Data: 2002-01-10 11:42:11
    Od: "amierzej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    > zabawa
    >

    > Zapomniales o kosztach zastepstwa procesowego,
    > ktore w przypadku przegrania sprawy najprawdopodobniej
    > trzeba bedzie uiscic stronie pozwanej.

    Tiaaaa - ostatnio moja firma korzystala z renomowanej kancelarii prawnej w
    ktorej stawka za godzine pracy to kilkaset zlotych. Gosciu przegral proces
    (po 2 latach) i ma uiscic koszty zastepstwa w kwocie 75 zl (!!!). To i tak
    rzadkosc, bo jak firma korzysta ze swoich radcow prawnych to w 90%
    przypadkow sad postanawia "nie orzekac o kosztach zastepstwa"
    Pzdr
    Adam

  • 6. Data: 2002-01-10 11:52:50
    Od: stern <s...@f...id.pl>

    amierzej przeczytał/a(?), pomyślał/a(?), napisał/a(!):

    > Generalnie nie ma sie czego obawiac bo nawet w razie przegranej cala zabawa
    > jest za darmo...

    kiedyś widziałem jak cała zabawa skończyła się
    na rzecz powoda (byłego pracownika) - 6000 zł
    koszty procesu na rzecz pracodawcy - 10.000 zł

    ale to straszny krętacz był :-).

    Pozdrowienia
    Marcin
    --
    "Chodzi stabilniej niż win 2000
    (przynajmniej do teraz :-))) ), coś jak linux :-)))))."

    Mariusz Biernaczyk
    na ms-news.pl.windowsxp

  • 7. Data: 2002-01-10 18:31:26
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "amierzej" <a...@p...onet.pl> OdpowiedŸ na

    > 2. wezwania do okreslenia swoich roszczen i przedstawienia srodkow
    > dowodowych (dokumenty, swiadkowie) jesli nie zrobiles tego w pozwie

    Z dowodami może być gorzej. Pozwałem pracodawcę, min także o to, że
    pracowałem we wszystkie soboty miesiąca. Ale po wizycie Inspekcji Pracy(za
    to da dyscyplinarka;-)), procodawca zrobił grafik, na którym miałem
    wyszczególnione dni wolne. Ale pacowałem w sklepie, i codziennie wystwiałem
    po kilkanaście faktur, podpisanych moim imieniem i nazwiskiem. Faktura może
    być dowodem?

    > 3. odroczenia sprawy i wyznaczenia lub nie nastepnego terminu.
    > Odpowiedz jest b. trudna bo zalezy od tego co napisales w pozwie i co
    > pracodawca odpowiedzial w odpowiedzi na pozew a przede wszystkim czy

    No własnie. Nie wiem co pracodawca odpowiedział na pozew, i czy wogle to
    trobił.

    > "skrzywdzenie" przez pracodawce jest w Twoim odczuciu czy tez jest do
    > stwierdzenia w toku postepowania dowodowego.

    Inspekcja Pracy stwiedziła szerego uchyleń. Także nakazała procodawcy
    wypłacenia mi zaległego wynagrodzenia. Ovzywiście kasy nie ujrzałem na
    oczy.
    > Generalnie nie ma sie czego obawiac bo nawet w razie przegranej cala
    > zabawa jest za darmo...

    Dzięki.

  • 8. Data: 2002-01-10 20:04:57
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article Thu, 10 Jan 2002 18:31:26 +0000 (UTC), Adramelech
    <a...@t...nie.ma> says...

> [...]
    > po kilkanaście faktur, podpisanych moim imieniem i nazwiskiem. Faktura może

    Dowodem moze byc prawie wszystko

    > No własnie. Nie wiem co pracodawca odpowiedział na pozew, i czy wogle to
    > trobił.

    Jezeli to zrobi to sad doreczy Ci odpis

    --
    Pozdrawiam, Daniel