1. Data: 2002-01-10 08:05:20
Temat:Przydział mieszkania komunalnego
Od:"Doman" <t...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

sprawa wygląda tak:
tydzień temu zmarła moja teściowa będąca głównym najemcą sporego (60 m)
mieszkania komunalnego, w którym była zameldowana razem z moją żoną i moją
córką

ja mieszkam osobno we własnościowym pokoju z kuchnią, w którym również
prowadzę działalność gospodarczą

i teraz pytanie - będziemy składać wniosek o przydział mieszkania po
teściowej mojej żonie, ale doszły mnie słuchy że mogą być z tym problemy ze
względu na moje mieszkanie własnościowe, mimo że praktycznie z różnych
względów nie mieszkam razem z żoną (praca nocami, itp.)

jakie są wasze opinie na ten temat?

--
pozdrawiam,
________

2. Data: 2002-01-10 08:14:31
Temat:Re: Przydział mieszkania komunalnego
Od:"Leszek" <l...@m...icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> względu na moje mieszkanie własnościowe, mimo że praktycznie z różnych
> względów nie mieszkam razem z żoną (praca nocami, itp.)
>
> jakie są wasze opinie na ten temat?

Rozpad malzenstwa? Okazja do rozwodu!

3. Data: 2002-01-10 18:46:51
Od:"Paweł" <p...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jeżeli lokal twój spełnia wymogi lokalu zamiennego tz. w waszym przypadku ma
przynajmniej 30mkw. Musisz pozbyć sie tego mieszkania (np. darowizna na
rodziców) w innym wypadku twoja żona będzie musiała się wyprowadzić i nie
dostaniecie przydziału.

Kwestię tę reguluje ustawa o ochronie lokatorów :
Gmina może rozwiązać umowę z zachowaniem miesięcznego terminu wypowiedzenia,
(odmówić przydziału osobie bliskiej) na koniec miesiąca kalendarzowego,
osobie, której przysługuje tytuł prawny do innego lokalu położonego w tej
samej lub w pobliskiej miejscowości, a lokator może używać tego lokalu, o
ile lokal ten spełnia warunki przewidziane dla lokalu zamiennego.
lokal zamienny - lokal znajdujący się w tej samej miejscowości, w której
jest położony lokal dotychczasowy, wyposażony w co najmniej takie urządzenia
techniczne, w jakie był wyposażony lokal używany dotychczas, o powierzchni
pokoi takiej jak w lokalu dotychczas używanym; warunek ten uznaje się za
spełniony, jeżeli na członka gospodarstwa domowego przypada 10 mkw.
powierzchni łącznej pokoi, a w wypadku gospodarstwa jednoosobowego - 20 mkw.
tej powierzchni,

Pozdrawiam
Paweł Puch
prawnik
doradca ds. nieruchomości

4. Data: 2002-01-11 07:38:05
Od:"Doman" <t...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (odmówić przydziału osobie bliskiej) na koniec miesiąca kalendarzowego,
> osobie, której przysługuje tytuł prawny do innego lokalu

czy mojej żonie przysługuje tytuł prawny do mieszkania które kupiłem przed
ślubem? (zapomniałem przedtem dopisać)

--
pozdrawiam,
________