  • 1. Data: 2002-01-10 08:05:20
    Temat: Przydział mieszkania komunalnego
    Od: "Doman" <t...@f...com.pl>

    witam,

    sprawa wygląda tak:
    tydzień temu zmarła moja teściowa będąca głównym najemcą sporego (60 m)
    mieszkania komunalnego, w którym była zameldowana razem z moją żoną i moją
    córką

    ja mieszkam osobno we własnościowym pokoju z kuchnią, w którym również
    prowadzę działalność gospodarczą

    i teraz pytanie - będziemy składać wniosek o przydział mieszkania po
    teściowej mojej żonie, ale doszły mnie słuchy że mogą być z tym problemy ze
    względu na moje mieszkanie własnościowe, mimo że praktycznie z różnych
    względów nie mieszkam razem z żoną (praca nocami, itp.)

    jakie są wasze opinie na ten temat?

    --
    pozdrawiam,
    ________

  • 2. Data: 2002-01-10 08:14:31
    Temat: Re: Przydział mieszkania komunalnego
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    > względu na moje mieszkanie własnościowe, mimo że praktycznie z różnych
    > względów nie mieszkam razem z żoną (praca nocami, itp.)
    >
    > jakie są wasze opinie na ten temat?

    Rozpad malzenstwa? Okazja do rozwodu!

  • 3. Data: 2002-01-10 18:46:51
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam
    Jeżeli lokal twój spełnia wymogi lokalu zamiennego tz. w waszym przypadku ma
    przynajmniej 30mkw. Musisz pozbyć sie tego mieszkania (np. darowizna na
    rodziców) w innym wypadku twoja żona będzie musiała się wyprowadzić i nie
    dostaniecie przydziału.

    Kwestię tę reguluje ustawa o ochronie lokatorów :
    Gmina może rozwiązać umowę z zachowaniem miesięcznego terminu wypowiedzenia,
    (odmówić przydziału osobie bliskiej) na koniec miesiąca kalendarzowego,
    osobie, której przysługuje tytuł prawny do innego lokalu położonego w tej
    samej lub w pobliskiej miejscowości, a lokator może używać tego lokalu, o
    ile lokal ten spełnia warunki przewidziane dla lokalu zamiennego.
    lokal zamienny - lokal znajdujący się w tej samej miejscowości, w której
    jest położony lokal dotychczasowy, wyposażony w co najmniej takie urządzenia
    techniczne, w jakie był wyposażony lokal używany dotychczas, o powierzchni
    pokoi takiej jak w lokalu dotychczas używanym; warunek ten uznaje się za
    spełniony, jeżeli na członka gospodarstwa domowego przypada 10 mkw.
    powierzchni łącznej pokoi, a w wypadku gospodarstwa jednoosobowego - 20 mkw.
    tej powierzchni,

    Pozdrawiam
    Paweł Puch
    prawnik
    doradca ds. nieruchomości

  • 4. Data: 2002-01-11 07:38:05
    Od: "Doman" <t...@f...com.pl>

> [...]
    > (odmówić przydziału osobie bliskiej) na koniec miesiąca kalendarzowego,
    > osobie, której przysługuje tytuł prawny do innego lokalu

    czy mojej żonie przysługuje tytuł prawny do mieszkania które kupiłem przed
    ślubem? (zapomniałem przedtem dopisać)

    --
    pozdrawiam,
    ________