  • 11. Data: 2006-07-13 11:34:31
    Temat: Re: Pomoc męża przy prowadzeniu DG
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Thu, 13 Jul 2006 12:47:58 +0200, jureq w wiadomości
    <news:e958cp$8gb$1@opal.futuro.pl> napisał(a):

    > Nielegalnego oczywiście nic w tym nie ma. Prawdopodobieństwo, że
    > będziesz mieć kontrolę z ZUS jest bardzo małe. Ale jeśli się zdarzy i
    > zauważą np faktury podpisane przez żonę to mogą nie zgodzić się z twoim
    > stwierdzeniem, że nie płaci się składek. Po prostu ustawa mówi o osobie
    > współpracującej i nie różnicuje tej współpracy w zależności od tego na
    > jakiej podstawie się odbywa.

    W poradniku podlinkowanym przez Artura Ch. na s. 6. czytam:
    "Ustalając, czy członek rodziny może być uznany za osobę
    współpracującą(...)"]

    Odnoszę wrażenie, że to uznanie odbywa się raczej na wniosek
    zainteresowanego, jeżeli chciałby on korzystać z ubezpieczenia
    społecznego. Jeżeli ma ubezpieczenie z innego tytułu, to można mu na siłę
    nadawać status osoby współpracującej?

    --
    Sz.

  • 12. Data: 2006-07-13 13:32:20
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    jureq napisał(a):

> [...]
    > zauważą np faktury podpisane przez żonę to mogą nie zgodzić się z
    > twoim stwierdzeniem, że nie płaci się składek.

    No to jak na mój gust - wystarczy. Nawet jeśli ZUS upierałby się, to
    musieliby udowodnić mi winę, poza tym ewentualna kara pewnie byłaby
    mniej dotkliwa niż wieloletnie płacenie haraczu.

    Justyna