  • 1. Data: 2006-07-12 11:03:04
    Temat: Pomoc męża przy prowadzeniu DG
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Czy mąż nieodpłatnie może pomagac żonie przy prowadzeniu DG? Jeśli nie, to
    na ile minimum powinna opiewać umowa-zlecenie?

    --
    Sz.

  • 2. Data: 2006-07-12 11:04:56
    Temat: Re: Pomoc męża przy prowadzeniu DG
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Szerr wrote:

    > Czy mąż nieodpłatnie może pomagac żonie przy prowadzeniu DG? Jeśli
    > nie, to na ile minimum powinna opiewać umowa-zlecenie?

    Umowa zlecenie nie będzie kosztem dla żony (przesiębiorcy), a będzie
    dochodem dla męża więc to kiepski pomysł.
    Może nieodpłatnie.
    Niezależnie czy jest to bezpłatnie czy UZ czy też UoP dla ZUS-u jest to
    osoba współpracująca i trzeba na nią płacić pełne składki.

  • 3. Data: 2006-07-12 11:42:00
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Wed, 12 Jul 2006 13:04:56 +0200, jureq w wiadomości
    <news:e92l0i$lhj$1@opal.futuro.pl> napisał(a):

    > Może nieodpłatnie.

    Dziękuję. Jakie przepisy dopuszczają taką możliwość?

    > Niezależnie czy jest to bezpłatnie czy UZ czy też UoP dla ZUS-u jest to
    > osoba współpracująca i trzeba na nią płacić pełne składki.

    Czy da się to jakoś legalnie obejść, ewentualnie zminimalizować koszty?

    --
    Sz.

  • 4. Data: 2006-07-12 12:07:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Szerr wrote:

    > Dziękuję. Jakie przepisy dopuszczają taką możliwość?

    Żadne nie zabraniają. Są w ustawach podatkowych (UoPDoOF) przepisy
    wyłączające ten wypadek z doliczania dochodu od "nieodpłatnych
    świadczeń".

    Legalnie nie da się.

  • 5. Data: 2006-07-12 12:30:34
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    jureq napisał(a):

    > Legalnie nie da się.

    A co z pełnomocnictwem notarialnym do reprezentowania firmy przed ( tu
    wymienić)? Da się.

    Justyna

  • 6. Data: 2006-07-12 12:35:06
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szerr" <s...@g...peel> napisał w wiadomości

    > Dziękuję. Jakie przepisy dopuszczają taką możliwość?

    > Czy da się to jakoś legalnie obejść, ewentualnie zminimalizować koszty?
    >
    > --
    > Sz.
    Tak rozwód....nietety

  • 7. Data: 2006-07-12 12:40:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    krys wrote:

    > A co z pełnomocnictwem notarialnym do reprezentowania firmy przed ( tu
    > wymienić)? Da się.

    A co takie pełnomocnictwo zmienia z punktu widzenia ustawy o SUS? Bo
    nie potrafię zauważyć różnicy.

  • 8. Data: 2006-07-13 08:07:34
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    jureq napisał(a):

    > A co takie pełnomocnictwo zmienia z punktu widzenia ustawy o SUS? Bo
    > nie potrafię zauważyć różnicy.

    Rozwiń skrót, bo mi się z niczym nie kojarzy. Nie wiem, co zmieni, ale
    wiem, że jest takie pełnomocnictwo stosowane (sama mam takie), wiem
    też, że nikt się nie czepiał ( notariusz spisał, biuro rachunkowe nie
    miało zastrzeżeń). Pełnomocnik taki pomaga (ale pomoc taka nie polega
    na pracy w normalnym słowa znaczeniu) przy prowadzeniu działalności
    osobie bliskiej, nie pobiera jednak żadnego wynagrodzenia, ale też nie
    płaci się za niego żadnych składek. Ot, takie zastępstwo w razie
    nagłej potrzeby - fakturę podpisze, dokumenty podrzuci gdzie trzeba,
    zastąpi właściwego przedsiębiorcę.
    Chętnie się jednak dowiem, co jest nielegalnego w takim rozwiązaniu.
    Justyna

  • 9. Data: 2006-07-13 10:44:52
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 13 lip o godzinie 10:07, na pl.soc.prawo, krys napisał(a):

    > Rozwiń skrót, bo mi się z niczym nie kojarzy.

    SUS = System Ubezpieczeń Społecznych

    Wyjaśnienie masz tutaj:
    http://e-inspektorat.zus.pl/pliki/poradniki/porad4.p
    df

    Zwróć uwagę na stopień pokrewieńśtwa , pojecie gospodarstwa domowego itp

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 10. Data: 2006-07-13 10:47:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    krys wrote:

> [...]
    > zastąpi właściwego przedsiębiorcę.
    > Chętnie się jednak dowiem, co jest nielegalnego w takim rozwiązaniu.

    o SUS = o systemie ubezpieczeń społecznych

    Nielegalnego oczywiście nic w tym nie ma. Prawdopodobieństwo, że
    będziesz mieć kontrolę z ZUS jest bardzo małe. Ale jeśli się zdarzy i
    zauważą np faktury podpisane przez żonę to mogą nie zgodzić się z twoim
    stwierdzeniem, że nie płaci się składek. Po prostu ustawa mówi o osobie
    współpracującej i nie różnicuje tej współpracy w zależności od tego na
    jakiej podstawie się odbywa.