  • 1. Data: 2006-07-12 08:39:01
    Temat: Czy muszę odebrać dowód rzeczowy?
    Od: p...@g...com

    Witam,

    Kilka lat temu miałem nieprzyjemną przygodę - ktoś wybił mi w
    aucie szybę. Policjanci zabezpieczyli dowód przestępstwa - kamień
    (zwykły szary, coś koło 2-3 kg). Winnych nie złapano, dochodzenie
    umorzono. Teraz, po kilku latach dostałem pismo z prokuratury. W
    piśmie, prokurator postanowił wydać mi dowód rzeczowy tj. kamień,
    który aktualnie przechowywany jest w komendzie policji. Po jakimś
    czasie zacząłem dostawać telefony z policji z ponagleniem o odbiór
    kamienia. Ostatnio zagrozili mi, że jeśli sam po niego się nie
    zgłoszę, to wyślą wezwanie i będę musiał się po niego
    zgłosić. Czy muszę odbierać ten kamień? Nie chcę go, wolę żeby
    złapali bandytów! Czy jeśli przyślą mi wezwanie i stawię się na
    nie, to muszę coś podpisywać? Czy muszę odebrać ten kamień?

    Sprawa jest bardziej niż śmieszna, ale proszę o radę :)

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-07-12 10:16:41
    Temat: Re: Czy muszę odebrać dowód rzeczowy?
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Smieszne:)....no ale tez co tu sie dziwic , przeciez nie moga go wywalic
    poprostu, sa dokumenty trzeba podpisac:)

    --
    e-maile z innych domen
    niz pl. beda ignorwane.

  • 3. Data: 2006-07-12 11:59:10
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    =========

    Musisz ten kamień odebrać, kupić porządny sejf i zamknąć go w tym sejfie.
    Gdybyś go wyrzucił, to pójdziesz do więzienia za niszczenie dowodów
    rzeczowych.
    I tak się ciesz, że np ktoś nie przewrócił betonowego słupa na Twój
    samochód. Wtedy na Twój koszt organizowany byłby transport nadgabarytu.
    ;-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2006-07-12 12:07:53
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

[...]

    Kilka lat temu włamano się do mojego samochodu i jeszcze kilku innych i po
    "złapaniu" złodziei policja wezwała , by sprawdzić czy coś z odebranych
    rzeczy należy do mnie. Nic nie rozpoznałam, ale policjat wpierał mi, że
    gaśnica jest moja. Według mnie nie była moja, a do tego była uszkodzona.
    Gdybym odebrała nie należało by mi się odszkodowanie z PZU za nią. Więc nie
    odebrałam, co bardzo zdenerwowało policjanta.
    Po kilku latach otrzymałam z sądu, by sprawdzić i odebrać od nich
    zarekwirowane złodziejom rzeczy, ale w spisie tych rzeczy nie było już
    gaśnicy.
    Na sprawę nie wezwano mnie, ale dowiedziałam się jaki dostali wyrok.
    Za zniszczenie kilku samochodów i okradzenie ich dostali dozór rodziców
    /byli nieletni/.

  • 5. Data: 2006-07-12 12:15:33
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    p...@g...com napisał(a):
> [...]
    > umorzono. Teraz, po kilku latach dostałem pismo z prokuratury. W
    > piśmie, prokurator postanowił wydać mi dowód rzeczowy tj. kamień,

    Nie jesteś właścicielem rzeczonego kamienia. Powiadom o tym.

    Ale jakoś mnie korci, żeby zamknąć w szklanej gablotce i ku chwale Barei
    nazwać Zwycięskim Kamieniem Skuteczności i Kompetencji. :D

    --
    pzdr, MiKeyCo

  • 6. Data: 2006-07-12 16:30:27
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > nie, to muszę coś podpisywać? Czy muszę odebrać ten kamień?
    >
    > Sprawa jest bardziej niż śmieszna, ale proszę o radę :)

    Idz po kamień i jak go będą chcieli Ci go dać to nie bierz bo to nie ten kamień.
    Jakby sie pultali to napisz wyjaśnienie ze tamten kamień był inny i w życiu nie
    weźmiesz cudzego kamienia. Nie jesteś przecież złodziejem kamieni. Chyba ze
    podpisaleś się na tym kamieniu albo w inny sposób mogą Ci wcisnoąć ze to ten a
    nie inny kamień. Potem opisz tutaj reakcję posterunkowych. Tomek

  • 7. Data: 2006-07-12 16:43:30
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    p...@g...com napisał(a):
> [...]
    > nie, to muszę coś podpisywać? Czy muszę odebrać ten kamień?
    >
    > Sprawa jest bardziej niż śmieszna, ale proszę o radę :)

    Witam

    Kamień Policji zapewne polecił wydać Prokurator ale jeśli go nie
    odbierzesz bo to przecież wolny kraj to po 24 miesiącach od momentu 1
    powiadmienia Ciebie o możliwości odbioru tego dowodu będą mogli
    zastosować przepisy mówiące o sposobie postępowania z niepodjętymi
    dowodami rzeczowymi (nieodebranymi). Powołają komisje i zakwalifikują
    albo do sprzedaży i przekazaniu pieniędzy na rzecz Skarbu Państwa albo
    go zutylizują.

    Z poważaniem mauser50

  • 8. Data: 2006-07-12 19:29:17
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ten a
    > nie inny kamień. Potem opisz tutaj reakcję posterunkowych. Tomek

    Ja już nie wiem, czy tam na policji to nie są więksi jajcarze niż na grupie.
    :-)

  • 9. Data: 2006-07-12 19:46:36
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia 12 Jul 2006 01:39:01 -0700, p...@g...com napisał(a):

> [...]
    > nie, to muszę coś podpisywać? Czy muszę odebrać ten kamień?
    >
    > Sprawa jest bardziej niż śmieszna, ale proszę o radę :)

    Ja mam propozycję inną:
    opisać to wszystko i wysłać panu ministrowi by polecił wyjaśnić dlaczego
    prokuratura tak długo zwlekała z oddaniem kamienia,oraz nich ustali ile
    "wartości" ten kamień utracił w czasie przechowywania. Odpis pisma
    skierować do prokuratury
    akala

  • 10. Data: 2006-07-13 16:47:09
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    akala napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >prokuratura tak długo zwlekała z oddaniem kamienia,oraz nich ustali ile
    >"wartości" ten kamień utracił w czasie przechowywania. Odpis pisma

    A może wystarczy pójść tam z jakąś ekipą TV, program typu "interwencja"?
    Arek