  • 1. Data: 2006-07-12 08:03:13
    Temat: Umowa przedwstepna i spadek
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    Zawarlem umowe przedswstepna na kupno dzialki. Umowe zawarlem z malzenstwem,
    ktore bylo wlascicicielem na zasadzie wspolnoty ustawowej. Na umowie sa
    podpisy obojga malzonkow. W trakcie zalatwiania spraw, przed podpisaniem
    umowy przyrzeczonej jedno z malzonkow zmarlo. Czy moja umowa przedwstepna
    nadal jest wazna i czy ta dzialka nie wejdzie do masy spadkowej? Co z moim
    zadatkiem, jesli umowa przedwstepna w tej sytuacji nie skutkuje podpisaniem
    umowy przyrzeczonej.

    Moze ktos bedzie na tyle biegly zeby podac jakis przepis to okreslajacy, bo
    ja nigdzienie moge znalezc takiego przypadku

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2006-07-12 08:04:37
    Temat: Re: Umowa przedwstepna i spadek
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Kriss napisał(a):
    > Czy moja umowa przedwstepna nadal jest wazna

    tak

    > i czy ta dzialka nie wejdzie do masy spadkowej?

    wejdzie, udział 1/2

    > Co z moim
    > zadatkiem, jesli umowa przedwstepna w tej sytuacji nie skutkuje podpisaniem
    > umowy przyrzeczonej.

    to samo co w każdym innym przypadku, tylko zobowiązani do zapłaty inni

    > Moze ktos bedzie na tyle biegly zeby podac jakis przepis to okreslajacy,

    art.922§1 kc

    KG

  • 3. Data: 2006-07-12 08:51:59
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    > tak

    > wejdzie, udział 1/2

    > to samo co w każdym innym przypadku, tylko zobowiązani do zapłaty inni

    > art.922§1 kc
    >
    > KG

    Czyli sprzedać mają mi obowiązek, ale po przeprowadzeniu sprawy spadkowej -
    rozumiem, ze niedogodnością jest tutaj czas, bo musze odczekać do
    zakończenia postępowania. A może się zdarzyć, że dzieci, czyli spadkobiercy
    nie będą chcieli sprzedawać jużdziałki - wtedy solidarnie wszyscy
    spadkobiercy zobowiązani są do zwrotu podwójnej wysokości zadatku, czy tak?

    Rafal

  • 4. Data: 2006-07-12 13:43:54
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Kriss wrote:

> [...]
    > nie będą chcieli sprzedawać jużdziałki - wtedy solidarnie wszyscy
    > spadkobiercy zobowiązani są do zwrotu podwójnej wysokości zadatku, czy tak?

    tak.
    Oni w spadku odzidziczą zobowiązanie w stosunku do Ciebie.
    Jak się z niego nie wywiążą, to zadatek do zwrotu.

  • 5. Data: 2006-07-12 14:32:14
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    witek napisał(a):

    > tak.
    > Oni w spadku odzidziczą zobowiązanie w stosunku do Ciebie.
    > Jak się z niego nie wywiążą, to zadatek do zwrotu.

    A jak to praktycznie wygląda jeżeli spadek odrzucą?. Lub jeżeli przyjmą
    z dobrodziejstwem inwentarza, a spadkodawca będzie miał inne
    zobowiązania które łącznie z zadatkiem przekroczą wartość połowy działki
    (załóżmy dla uproszczenia że to był jedyny majątek zmarłego)

    p. m.