    From: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Polkomtel, zmiana regulaminu, jak sie bronic?
    Date: Tue, 3 May 2005 13:22:12 +0200 (CEST)

    Witam. Sprawa ogólnie już znana - chodzi o nowy regulamin świadczenia
    usług telekomunikacyjnych, obowiązujący od 17 stycznia 2005. Zgodnie
    z informacją otrzymaną na fakturze (oraz art. 59 ust. 2 ustawy Prawo
    telekomunikacyjne) skorzystałem z przysługującego mi prawa do
    wypowiedzenia umowy z powodu braku akceptacji zmian regulaminu (ze
    względu na zapis o możliwości żądania kaucji podczas trwania umowy,
    bez określenia warunków kiedy może to nastąpić).

    Polkomtel żąda 800 zł kary za rozwiązanie umowy, złożyłem reklamację
    która nie została uznana (mogę dochodzić swoich praw na drodze sądowej),
    straszy wpisaniem do BIG itp. - choć prawo wydaje się być po mojej
    stronie. Całą korespondencję mam w formie pisemnej, z potwierdzeniem
    przyjęcia na kopii (pieczątka salonu firmowego z datą). Jedyne, co
    Polkomtel zaproponował mi w odpowiedzi na reklamację, to wycofanie
    wypowiedzenia (czyli akceptacja nowego regulaminu). Na propozycję,
    że mogę nadal korzystać z usług zgodnie z dotychczasowym regulaminem
    (takim, jaki zaakceptowałem podpisując umowę) nie dostałem odpowiedzi.

    Niestety, jestem przedsiębiorcą a nie konsumentem (umowa na firmę),
    więc UOKiK mi raczej nie pomoże. Co najlepiej robić dalej?

    - nie płacić, czekać na pozew, przed sądem przedstawić argumenty
    - nie płacić, pozwać Polkomtel o nieistnienie zobowiązania
    - zapłacić, pozwać Polkomtel o zwrot spornej kwoty

    Jeśli się da, byłoby dobrze gdyby sprawa odbywała się przed sądem
    w Gdyni (miejsce zawarcia umowy), a nie np. w Warszawie (siedziba
    Polkomtel S.A.) czy jeszcze gdzieś dalej (siedziba jakiegoś Kruka
    któremu pewnie "dług" zostanie sprzedany). Na możliwości wzięcia
    w przyszłości telefonu w abonamencie bez kaucji niespecjalnie mi
    zależy - wolę pre-paid i aparat kupiony normalnie, bez cyrografów.
    Zwłaszcza, że aktualne Prawo telekomunikacyjne pozwala operatorom
    podwyższać ceny i abonent "złapany na cyrograf", jeśli nie akceptuje
    podwyżki, musi zapłacić karę (przez dopisek "z zastrzeżeniem art.
    57 ust. 6" w art. 61).

    Niezależnie od tego, zamierzam też napisać do URTiP - sprawa dotyczy
    nie tylko mnie, także wielu innych abonentów czytających regulaminy.

    pozdrawiam
    Marek