  • 201. Data: 2021-08-20 00:26:54
    Temat: Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji]
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    > Zrozum, że przykładowo radiowóz to tylko samochód i czasem pracownik
    > cywilny nim może jechać do serwisu. Ludzie się wkurzają, że nie
    > interweniuje :-)

    Na zdrowy rozum - w takim przypadku napisy "POLICJA" powinny być
    zaklejone (nie jest to jakiś wielki problem).

    --
    P.

  • 202. Data: 2021-08-20 00:42:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.08.2021 o 00:26, PiotRek pisze:

    > Na zdrowy rozum - w takim przypadku napisy "POLICJA" powinny być
    > zaklejone (nie jest to jakiś wielki problem).

    Nie ma to sensu, albowiem część radiowozów i tak wykonuje czynności,
    których przerwać nie może i też się nie zatrzymają.

    --
    Robert Tomasik

  • 203. Data: 2021-08-20 11:24:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Aug 2021 09:56:55 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Co to jest karetka "rezerwowa". Zapasowa, to jest po prostu dodatkowy
    > samochód, który załoga systemowa może użyć w zamian za uszkodzony.

    No, a jak ten podstawowy naprawia, a zapasowy realizuje zlecenia
    systemu, to "firma" moze uzyc podstawowego do innych celow ...

    > Nie mam pojęcia. Mogę Ci powiedzieć, jak działa współdziałanie z GOPR
    > czy WOPR, ale u nas nie ma kopalń mających swoją służbę zdrowia.

    Mnie tam o te szpitalne chodzilo ... ale w Katowicach to moga byc
    jeszcze inne :-)

    > Nie mam zielonego pojęcia, ale nie zdziwił bym się, jakby miał.

    Miedziowe Centrum Zdrowia sie to nazywa :-)

    https://www.mcz.pl/

    Oddzialu psychiatrycznego nie ma.

    > Po to samo, co gdzie indziej. Zabezpieczają pomoc medyczną dla operacji
    > policyjnych przykładowo. Albo są na strzelnicy w razie prowadzenia
    > strzelań - choć to się akurat zmieniło.

    Wow.
    I sa w nich lekarze, czy tylko ratownicy, czy ... policjanci lepiej
    przeszkoleni ?

    > Przepisy nie wymagają.

    Cos mi chodzi po glowie, ze gdzies tam sie wymaga karetki na
    imprezach.

    > Ale coś mu musisz przekazać.

    "jest podejrzany o smierc" :-)

    > Pytasz o praktyczną, czy forlaną stronę?

    A to pytam o jedno i drugie.

    > Niestety. Ale pomyśl, jaki to był odsetek wszystkich przypadków.

    Na szczescie ktos odkryl.

    Ale jak sobie przypomne jakie plotki o cenach za organy kraza ...
    dziwne, ze tak malo.

    J.

  • 204. Data: 2021-08-20 12:52:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No akurat ci funkcjonariusze co bili to znają.

    -----

  • 205. Data: 2021-08-20 14:16:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.08.2021 o 12:52, ąćęłńóśźż pisze:

    > No akurat ci funkcjonariusze co bili to znają.

    Też nie. To, że używali siły fizycznej, to wiedzą wszyscy, natomiast
    dokąd nie będzie znana przyczyna zgonu, to nikt tego nie wie.

    --
    Robert Tomasik

  • 206. Data: 2021-08-20 14:31:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.08.2021 o 11:24, J.F pisze:
    > No, a jak ten podstawowy naprawia, a zapasowy realizuje zlecenia
    > systemu, to "firma" moze uzyc podstawowego do innych celow ...

    Karetka jest systemowa, jak działa w systemie. To coś jak z bronią
    palną. Służbowa, to ta, co Ci ją państwo dała. Taki sam pistolet, ale
    prywatny może być do celów ochrony osobistej, ale i do celu sportowego
    albo kolekcjonerskiego. Yo ten sam pistolet.

    > Mnie tam o te szpitalne chodzilo ... ale w Katowicach to moga byc
    > jeszcze inne :-)

    Szpital może mieć swoje karetki, ale przeważnie wynajmuje je z
    zewnętrznej firmy. Czasem z tej samej, co ma karetki systemowe. Ale z
    prawnego punktu widzenia to nie są wówczas karetki systemowe.

    > Wow.
    > I sa w nich lekarze, czy tylko ratownicy, czy ... policjanci lepiej
    > przeszkoleni ?

    To zależy, kto siedzi. Część policjantów ma szkolenia KPP. Sporadycznie
    może się jakiś ratownik pojawić. Jak przyjeżdżają na zabezpieczenie
    medyczne, to przyjeżdża pielęgniarka. W Straży Granicznej przyjeżdża
    lekarz, bo mają izbę chorych i lekarzy na etatach.

    > Cos mi chodzi po glowie, ze gdzies tam sie wymaga karetki na
    > imprezach.

    U ustawie o imprezach masowych. Ale jest potrzebne zabezpieczenie
    medyczne. Wiele firm zajmujących się takimi usługami ma pojazdy
    karetkopodobne, bo to wygląda bardziej "profesjonalnie". Czasem usługę
    świadczy ta sama firma, co ma systemowe karetki i jedzie takim samym
    pojazdem.

    > "jest podejrzany o smierc" :-)

    W praktyce, to czasem i tak to wygląda. Stąd pisałem o tym doświadczonym
    policjancie. Od wstępnych ustaleń wiele zależy.
    > A to pytam o jedno i drugie.

    W śledztwie powołuje biegłego Prokurator. W dochodzeniu policjant. W
    pr5aktyce, to sie to po prost telefonicznie uzgadnia. Konieczny biegł
    jedzie, a papiery się robi później.

    --
    Robert Tomasik

  • 207. Data: 2021-08-20 16:12:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2021 14:31:54 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > prywatny może być do celów ochrony osobistej, ale i do celu sportowego
    > albo kolekcjonerskiego. Yo ten sam pistolet.

    No ale wyciales co sam pisales, ze rozne podmioty maja karetki,
    zglaszaja do systemu, i maja tez rezerwowe na czas niedostepnosci tej
    systemowej.
    Czyli jak rozumiem - maja np 5 karetek, a 4 jezdza dla "systemu" i
    pieniadze za to biora. A piata moze robic inne zadania ... to nie musi
    byc konkretna piata :-)

    > Szpital może mieć swoje karetki, ale przeważnie wynajmuje je z
    > zewnętrznej firmy. Czasem z tej samej, co ma karetki systemowe. Ale z
    > prawnego punktu widzenia to nie są wówczas karetki systemowe.

    No widzisz - czyli karetka moze byc raz "w systemie", a innym razem
    trupy przewozic :-)

> [...]
    > karetkopodobne, bo to wygląda bardziej "profesjonalnie". Czasem usługę
    > świadczy ta sama firma, co ma systemowe karetki i jedzie takim samym

    No ale jesli ustawa wymaga "karetki", to odpowiednio wyposazona
    karetka musi stac.
    Mowisz, ze moze byc to pojazd karetkopodobny?

    > W praktyce, to czasem i tak to wygląda. Stąd pisałem o tym doświadczonym
    > policjancie. Od wstępnych ustaleń wiele zależy.

    Ja tam pije do tego, ze policjant nie lekarz, wiec nawet nie moze
    zgonu stwierdzic. Wiec mamy zaledwie podejrzenie zgonu :-P

    > W śledztwie powołuje biegłego Prokurator. W dochodzeniu policjant. W
    > pr5aktyce, to sie to po prost telefonicznie uzgadnia. Konieczny biegł
    > jedzie, a papiery się robi później.

    No ale bieglego przy podejrzeniu zabojstwa to moze policja powolac,
    czy to juz sledztwo dla prokuratora, a nie sprawa dla policji?

    J.

  • 208. Data: 2021-08-20 17:11:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.08.2021 o 16:12, J.F pisze:
    > Czyli jak rozumiem - maja np 5 karetek, a 4 jezdza dla "systemu" i
    > pieniadze za to biora. A piata moze robic inne zadania ... to nie musi
    > byc konkretna piata :-)

    Tak

    > No widzisz - czyli karetka moze byc raz "w systemie", a innym razem
    > trupy przewozic :-)

    Teoretycznie może. Nie słyszałem o czym ś takim z powodów sanitarnych,
    ale teoretycznie, jakby to odkażać :-)

    > No ale jesli ustawa wymaga "karetki", to odpowiednio wyposazona
    > karetka musi stac.
    > Mowisz, ze moze byc to pojazd karetkopodobny?

    Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2012 r. w sprawie
    minimalnych wymagań dotyczących zabezpieczenia pod względem medycznym
    imprezy masowej

    > Ja tam pije do tego, ze policjant nie lekarz, wiec nawet nie moze
    > zgonu stwierdzic. Wiec mamy zaledwie podejrzenie zgonu :-P

    Zbyt zawile piszesz. Trudno mi sie domyślać, o co Tobie może chodzić. A
    tu oszołomy czepiają sie każdego przecinka. Czasem stwierdzić, ze gośc
    nie żyje może każdy. Czasem ratownik medyczny zostawia kartę
    informacyjną. Tak, czy siak kartę zgonu ktoś ostatecznie musi wydać i
    prokuratorska sekcja zwłok nie ma do tego za wiele.

    > No ale bieglego przy podejrzeniu zabojstwa to moze policja powolac,
    > czy to juz sledztwo dla prokuratora, a nie sprawa dla policji?

    Zabójstwo, to śledztwo i postanowienie wydaje prokurator.

    --
    Robert Tomasik

  • 209. Data: 2021-08-20 17:41:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2021 17:11:50 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Tak

    > Teoretycznie może. Nie słyszałem o czym ś takim z powodów sanitarnych,
    > ale teoretycznie, jakby to odkażać :-)

    Teraz to sie co chwila odkaza :-)

    > Zbyt zawile piszesz. Trudno mi sie domyślać, o co Tobie może chodzić. A
    > tu oszołomy czepiają sie każdego przecinka.

    No ba - czasami wyciagasz jakies kwiatki z przepisow, to trudno nie
    pisac.

    > Czasem stwierdzić, ze gośc nie żyje może każdy.

    No jak - nie bedac lekarzem? To wbrew przepisom :-)

    No dobra, jak glowa lezy osobno, to raczej nie zyje.

    > Czasem ratownik medyczny zostawia kartę
    > informacyjną. Tak, czy siak kartę zgonu ktoś ostatecznie musi wydać i
    > prokuratorska sekcja zwłok nie ma do tego za wiele.

    Zaraz zaraz - sekcje sie robi na zwlokach, a prokurator tez nie jest
    lekarzem, to mu nie wolno orzec, ze to zwloki sa.

    Musza byc ogledziny.

    Ale karta zgonu ... kto wystawia i kiedy, jesli zwloki sa np
    nieustalonej tozsamosci? :-)

    > Zabójstwo, to śledztwo i postanowienie wydaje prokurator.

    no ale trzeba jakos podejrzewac to zabojstwo, a tu nawet zwlok nie
    wolno obejrzec :-)

    Ech, wy to sobie lubicie komplikowac zycie ... no nie, przepraszam, to
    jasnie nam panujace wladze lubia komplikowac zycie obywatelom, bo
    przeciez nie sobie i nie policjantom :-)

    J.

  • 210. Data: 2021-08-20 19:29:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.08.2021 o 17:41, J.F pisze:
    > no ale trzeba jakos podejrzewac to zabojstwo, a tu nawet zwlok nie
    > wolno obejrzec :-)

    Oględziny zwłok (czynność procesowa), to nie to samo, co obejrzenie
    zwłok (czynność techniczna). Tak, czy siak, byś cokolwiek procesowo
    robił musisz mieć PRZYPUSZCZENIE popełnienia przestępstwa.

    Można się administracyjnie przepychać z lekarzem, ze albo złoży
    zawiadomienie o przestępstwie i uzasadni, z jakiego powodu podejrzewa,
    ze doszło do przestępstwa, albo niech sobie robi administracyjną sekcję
    zwłok celem ustalenia przyczyny, ale to tak naprawdę uderzyłoby w
    rodzinę, która i tak w takich wypadkach jest "zakręcona".

    --
    Robert Tomasik