  • 11. Data: 2021-08-10 18:25:47
    Temat: Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.08.2021 o 17:46, J.F pisze:

    > No ale jak to za zbedna, skoro pulsu nie ma, oddechu nie ma, ale
    > policjanci mowia, ze przed chwila jeszcze biegal.
    >
    > To chyba trzeba reanimowac?

    Według atrykułu od podjęcia interwencji do odjazdu karetki minęło ponad
    20 minut. Jak przez ten czas nie oddychał to rzeczywiście nie specjalnie
    ma sens resustytacja, ale chyba pomimo nikłego sensu powinni ją podjąć.
    Takie moje zdanie - pewnie się ten wątek jakoś wyjaśni.

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2021-08-10 19:24:30
    Od: Bazyliszek <"umpa umpa"@bums trarara.ch>

    Shrek pisze:
    Shrek w

    > Według atrykułu od podjęcia interwencji do odjazdu karetki minęło ponad
    > 20 minut. Jak przez ten czas nie oddychał to rzeczywiście nie specjalnie
    > ma sens resustytacja,

    Od ostatniego machania nogami (4:59:4x) do przyjazdu karetki (05:04:03
    minęło niecałe 5 minut. ale kurew w białym sie zdążył oddalić w podskokach
    ze swoimi torebkami. masz oglondaj ciulu jeden
    https://www.wprost.pl/kraj/10479133/interwencja-poli
    cji-z-lubina-jest-nagranie-z-monitoringu.html

  • 13. Data: 2021-08-10 20:43:23
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-08-10 o 17:46, J.F pisze:

    > No ale jak to za zbedna, skoro pulsu nie ma, oddechu nie ma, ale
    > policjanci mowia, ze przed chwila jeszcze biegal.
    >
    > To chyba trzeba reanimowac?

    Skoro zauważyli, że na przerwaną szyję (zapomniałam jaki to konkretnie
    narząd) to co mieli reanimować?

    --
    animka

  • 14. Data: 2021-08-10 20:57:23
    Od: Bazyliszek <"umpa umpa"@bums trarara.ch>

    Animka pisze:

    > Skoro zauważyli, że na przerwaną szyję (zapomniałam jaki to konkretnie
    > narząd) to co mieli reanimować?

    Nie szyja, tylko szyjka macicy kurwiu rdzien kregowy cipcio w dupe ni chuja
    ruchana
    nie naucze tych pełowskich wybiurcow

  • 15. Data: 2021-08-10 21:20:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No ale jak to za zbedna, skoro pulsu nie ma, oddechu nie ma, ale
    > policjanci mowia, ze przed chwila jeszcze biegal.
    > To chyba trzeba reanimowac?

    Nie wiem. Nie było mnie tam. Na pewno karetka pogotowia nie zbiera
    martwych ludzi. Może oddychał, więc uznali, że reanimacja jest zbędna.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2021-08-10 21:22:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.08.2021 o 20:43, Animka pisze:

    > Skoro zauważyli, że na przerwaną szyję (zapomniałam jaki to konkretnie
    > narząd) to co mieli reanimować?

    Argumentacja jest niedorzeczna. Nie analizujemy tu,m czy ratownicy go
    dobrze ratowali. Zastanawiamy się, czy żył w chwili zabrania.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2021-08-10 21:36:08
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Argumentacja jest niedorzeczna. Nie analizujemy tu,m czy ratownicy go
    > dobrze ratowali. Zastanawiamy się, czy żył w chwili zabrania.

    Jak rozumiem są dwie wersje: W wersji (rzecznika) policji "zmarł w
    szpitalu" czyli go żywego do szpitala dowieźli, w wersji ratowników
    stwierdzili zgon na miejscu. Zawsze jest też możliwość że
    "streszczenia" są niepełne/nieprecyzyjne.

    To czy zmarł na miejscu lub po drodze do szpitala może nie być proste do
    ustalenia. To czy żywy dotarł do szpitala i dopiero tam zmarł powinno
    być proste do ustalenia.

    IMHO Ta akurat sprawa może nie być kluczowa procesowo ale jest kluczowa
    dla "wstępnego" ustalenia (dalszej) wiarygodności policji/ratowników w
    sądzie opinii publicznej. "Jedna ze stron" raczej swoją dalszą
    wiarygodność ujebała pokazowo bo różnica wersji stron "raczej" jest nie
    do pogodzenia.

    IMHO gorący kartofel winy teraz trafił w ręce policji, może go odrzucą a
    raczej+ przynajmniej będą próbować.

    --
    A. Filip

  • 18. Data: 2021-08-10 21:53:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.08.2021 o 21:36, A. Filip pisze:

> [...]
    > do pogodzenia.
    >
    > IMHO gorący kartofel winy teraz trafił w ręce policji, może go odrzucą a

    Sprawa wydaje się prosta. Ktoś musi mijać się z prawdą. Żeby ustalić
    kto, należy zapytać pana z brzytwą, a pan ockham mówi, że nie ma co
    tworzyć bytów ponad potrzebę. Więc wystarczy się zastanowić _po_co_? No
    właśnie po co miała by się z prawdą mijać policja a po co ratownicy?

    Oczywiście i jedni i drudzy po to żeby kryć własną dupę. Oczywiście
    możliwe jest, że błąd popełniły obie strony. jednak jedna popełniła go
    na pewno. Być może druga też, ale logika podpowiada, że to za dużo
    nieszczęścia na jedno zdarzenie. Na dodatek jedna ze stron wypowiada się
    poprzez rzecznika... czyli zawodowego kłamcę:P

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2021-08-10 22:05:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > stwierdzili zgon na miejscu. Zawsze jest też możliwość że
    > "streszczenia" są niepełne/nieprecyzyjne.

    Ratownik nie może stwierdzić zgonu. Gdyby stwierdzili zatrzymanie akcji
    serca / oddechu, to mają obowiązek reanimować do przybycia lekarza.
    Ratownik musiałby być idiotą, by opowiedzieć dziennikarzowi, ze
    stwierdził zgon.

    > To czy zmarł na miejscu lub po drodze do szpitala może nie być proste do
    > ustalenia. To czy żywy dotarł do szpitala i dopiero tam zmarł powinno
    > być proste do ustalenia.

    Co więcej - to nie ma absolutnie żadnego znaczenia dla meritum sprawy.

> [...]
    > do pogodzenia.
    >
    > IMHO gorący kartofel winy teraz trafił w ręce policji, może go odrzucą a

    Kluczowym jest wyjaśnienie dwóch kwestii:
    1) Czy śmierć mężczyzny mogła powstać w związku z interwencją.
    2) Jeśli miała związek, to czy policjanci przekroczyli uprawnienia.

    Jakie ma znaczenie to, gdzie ofiara zmarła?

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2021-08-11 10:49:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2021-08-10 o 21:53, Shrek pisze:

    > na pewno. Być może druga też, ale logika podpowiada, że to za dużo

    Wręcz przeciwnie. Podobnie jak w katastrofach lotniczych - zwykle składa
    się na nie kilka, często niezależnych, błędów. I właśnie dlatego
    dochodzi do katastrofy (tylko jeden błąd byłby naprawiany przez
    poprawnie działające pozostałe systemy).

    --
    Liwiusz