  • 1. Data: 2009-12-01 15:47:06
    Temat: Policja ....??
    Od: jedrus <j...@n...btx.pl>

    Strzeze prawa czy zgodnie z prawem chroni bezpieczenstwa ludzi, ich
    mienia i porzadku publicznego?
    Pytam bo wlasnie telewizornia pokazuje wypowiadajacego sie policjanta
    ktory mowi mniej wiecej tak: ".... ci ktorzy strzega prawa, przeciw
    lamaniu prawa protestuja....".
    Albo cos zle zrozumialem albo policjantom ( niektorym coby bylo jasne)
    sie w glowach poprzewracalo i nie wiedza po co sa.
    Pomijam tu akcje protestacyjna bo popieram ja jak i inne ale chcialbym
    wiedziec czym policja wlasciwie jest.

    --
    jedrus

    Myślenie to ciężka i na koszt podatnika praca.
    http://mokotow.btx.pl/content/view/137/1/1/1/

  • 2. Data: 2009-12-01 16:05:38
    Temat: Re: Policja ....??
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    jedrus napisał(a) :
    > Strzeze prawa czy zgodnie z prawem chroni bezpieczenstwa ludzi, ich
    > mienia i porzadku publicznego?

    W Polsce? W Polsce policja strzeże prawa. W niektórych krajach, w
    których ludziom poprzewracało się z dobrobytu w głowach, policja ma
    na samochodach napis: "To protect, to serve" - "By ochraniać, by
    służyć". Ale to są dziwne dzikie kraje.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 3. Data: 2009-12-01 19:59:34
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    jedrus pisze:
> [...]
    > sie w glowach poprzewracalo i nie wiedza po co sa.
    > Pomijam tu akcje protestacyjna bo popieram ja jak i inne ale chcialbym

    Ja po tym dniu straciłem kolejne złudzenie. Ten kraj to fikcja.
    Zastanawiam się, kto by ich powstrzymał, gdyby nagle zaczęli tam jakąś
    rozróbę;) Przecież nie od dziś wiadomo, że kruk krukowi oka nie wykole...
    | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
    | Nie należę do żadnej partii politycznej |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 4. Data: 2009-12-01 20:05:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jedrus pisze:
    > Strzeze prawa czy zgodnie z prawem chroni bezpieczenstwa ludzi, ich
    > mienia i porzadku publicznego?

    Zasadniczo strzeżenie prawa powoduje chronienie bezpieczeństwa ludzi,
    ich mienia i porządku publicznego.

    Nudzi ci się?

  • 5. Data: 2009-12-01 20:17:02
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a) :

    > Zasadniczo strzeżenie prawa powoduje chronienie bezpieczeństwa ludzi,
    > ich mienia i porządku publicznego.

    Zapominasz o poprawianiu statystyk wykrywalności wykroczeń (i
    budżetu) przez drogówkę? W miejscach nie stwarzających zagrożenia
    dal ruchu. A tymczasem kilometr dalej jakieś chamstwo każdego dnia
    blokuje skrzyżowanie wjeżdżając na nie bez upewnienia się, że je
    opuszczą przed zmianą świateł.
    W sumie Policjanci nie łamią przecież prawa, prawda? Przekroczyłeś
    prędkość? To płać.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 6. Data: 2009-12-01 20:30:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > dal ruchu. A tymczasem kilometr dalej jakieś chamstwo każdego dnia
    > blokuje skrzyżowanie wjeżdżając na nie bez upewnienia się, że je

    Jak wymyślisz sposób, na pilnowanie przestrzegania prawa zawsze i
    wszędzie bez naruszania tego prawa i przy budżecie nie dążącym do
    nieskończoności, to się pochwal ;->

  • 7. Data: 2009-12-01 22:11:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Jak wymyślisz sposób, na pilnowanie przestrzegania prawa zawsze i
    > wszędzie bez naruszania tego prawa i przy budżecie nie dążącym do
    > nieskończoności, to się pochwal ;->

    mozna zmienic prawo. :)

  • 8. Data: 2009-12-02 07:11:10
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hf3tjh$s6j$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > opuszczą przed zmianą świateł.
    > W sumie Policjanci nie łamią przecież prawa, prawda? Przekroczyłeś
    Piszesz bzdury. Drogówka to mały i niewiele znaczący procent w policji. O
    wydziałach kryminalnych lub CBŚ też napiszesz że są niepotrzebne, bo
    zapłaciłeś mandat za szybką jazdę? Może lekarz by Ci pomógł.

  • 9. Data: 2009-12-02 09:35:58
    Od: jedrus <j...@n...btx.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Zasadniczo strzeżenie prawa powoduje chronienie bezpieczeństwa ludzi,
    > ich mienia i porządku publicznego.
    > Nudzi ci się?

    Co ma do tego nuda? Chce sie dowiedziec, czy policjant w telewizorni nie
    zagubil sie w priorytetach. Znalazlem cos takiego:

    "ORGANY POWOŁANE DO STRZEŻENIA PRAWA

    Jednym z filarów demokracji jest niezależna władza sądownicza. Zwykły
    obywatel ma najczęściej do czynienia z sądami powszechnymi. Obok sądów
    powszechnych istnieją - przewidziane w konstytucji - specjalne organy
    kontrolujące działania władz państwowych z punktu widzenia
    obowiązującego prawa oraz zgodności aktów prawnych z Konstytucją. Są to:
    Trybunał Konstytucyjny, Trybunał Stanu, Naczelny Sąd Administracyjny i
    Najwyższa Izba Kontroli. Działa także Rzecznik Praw Obywatelskich, który
    stoi na straży praw i wolności obywateli."

  • 10. Data: 2009-12-02 09:41:24
    Od: jedrus <j...@n...btx.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Jak wymyślisz sposób, na pilnowanie przestrzegania prawa zawsze i
    > wszędzie bez naruszania tego prawa i przy budżecie nie dążącym do
    > nieskończoności, to się pochwal ;->

    Zastapic tysiace poprawek do poprawianych juz wszesniej poprawek jednym,
    spojnym i czytelnym dla wszystkich prawem.
    To jest najprostrzy sposob ale jak widac organa kreujace prawo nie sa
    zainteresowane.