  • 1. Data: 2004-01-24 18:07:36
    Temat: Rozwód a majątek...
    Od: "Rufio" <b...@c...pl>

    Mam taki problem związany z rozwodem... Jesteśmy już po rozprawie
    pojednawczej, na kolejnej powinien zapaść wyrok i byłoby po rozwodzie.
    Wniosek był o rozwód bez orzekania o winie. Mamy dziecko (16 letnie) i
    mieszkanie spółdzielcze własnościowe. Uzgodniliśmy między sobą że dzieckiem
    zajmie się żona, jej też zostawię mieszkanie. Jam mam płacić alimenty na
    dziecko. I to jest dla mnie oczywiste - wiem ze musze ( i chcę) utrzymać
    dzieciaka, ale nie mam ochoty na dalsze utrzymywanie byłej małżonki i
    płacenie jej horrendalnych rachunków.
    Ale... mieszkanie jest "na mnie" - to znaczy było kupione na moje nazwisko
    już po ślubie, rachunki ze spółdzielni przychodzą na mnie. Tak samo prąd i
    telefon. Co mam zrobić żeby rachunki za czynsz, prąd i telefon były na
    żonę - i żeby została "właścicielką" mieszkania? Czy musimy zakładać
    osobną sprawę o podział majątku? czy w trakcie sprawy rozwodowej sąd jakoś
    to reguluje? Jak długo muszę płacić alimenty : do pełnoletności dziecka ? a
    co dalej ?
    Mógłby mnie ktoś oświecić jak to jest? będę wdzięczny :)

    Rufio