  • 21. Data: 2010-06-04 22:40:58
    Temat: Re: Podrobione potwierdzenie przelewu
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    news:hublj8$eja$1@news.onet.pl...
> [...]
    problematyczne, lecz nadal do udowodnienia poprzez providera, ktory bodajze musi logi
    trzymac przez 2 lata.

    > Logi serwera zazwyczaj zawieraja hash listu, a to wystarczy do sprawdzenia jego
    autentycznosci.

    Jakiego serwera? Bo znane mi serwery tego nie robią. I nie sądzę, żeby
    któryś domyślnie tak robił, bo to byłoby ogromne obciążenie
    obliczeniowe. Zauważ, że nawet SSL do dzisiaj występuje słabawo. Dopiero
    pod naciskiem GMaila onety i inne dały SSLa do popa/smtp, a do WWW do
    dzisiaj nie dają, tylko przy logowaniu ewentualnie. . I jak mniemam
    powód jest jeden -- moc obliczeniowa. Robienie sumy kontrolnej na
    wejściu każdego listu, zwłaszcza przy listach słanych przez lameriadę
    (mp3, ogromne zdjęcia z aparatu) byłoby dość kosztowne.

    Do tego -- musiałby być jakiś standard tego. Bo program przy wrzucaniu
    do skrzynek pocztowych czasami zmienia coś. Jak liczyć taką sumę? Jakie
    elementy listu brać pod uwagę?

    No i po co? Żeby raz na gazylion przypadków mieć wątpliwy prawnie dowód?
    Albo korzystaj z podpisów elektronicznych albo traktuj list
    elektroniczny jak coś niepewnego.

    mBank np. podpisuje swoje potwierdzenia przelewu. Nie wiem jak robi ING
    ani na ile silny jest podpis mBanku, bo nie chciało mi się w to
    zagłębiać, ale jak widać -- da się.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 22. Data: 2010-06-05 06:37:21
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

> [...]
    >
    > Jakiego serwera? Bo znane mi serwery tego nie robią. I nie sądzę, żeby
    > któryś domyślnie tak robił, bo to byłoby ogromne obciążenie

    Masz racje.

    U mnie co prawda postfix to robi, ale rzeczywiscie przy wiekszych serwerach moze to
    byc zbyt uciazliwe.

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 23. Data: 2010-06-05 06:39:10
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Użytkownik "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Logi ... połączeń a nie zawartości (która bez podpisu cyfrowego może zostać
    > zmodyfikowana)

    No nie do konca. Bo wiele providerow uzywa serwera cache. A tam sa zapisane dokladne
    dane.

  • 24. Data: 2010-06-05 09:38:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jun 2010, P.H. wrote:

    > a opłaty za energię elektryczną robisz zawsze na poczcie?

    A zakład energetyczny to 'władza'? ;)

    pzdr, Gotfryd
    (nie zaprzeczajacy, że wydruk z transakcji mBankowych "działa"
    dla US)