  • 1. Data: 2010-06-01 07:28:44
    Temat: Jaki jest termin złożenia pozwu do sądu pracy ?
    Od: "xantos" <t...@e...com.pl>

    Witam.
    Zwolniłem się z pracy z art.55(niewypłacanie wypłaty)
    Jaki jest czas na złożenie pozwu do sądu pracy o odszkodowanie
    za czas wypowiedzenia ?
    Byłem zatrudniony na czas nieokreślony na pełnym etacie .

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-06-01 07:29:29
    Temat: Re: Jaki jest termin złożenia pozwu do sądu pracy ?
    Od: "Adam" <A...@o...pl>

    > Byłem zatrudniony na czas nieokreślony na pełnym etacie .

    7 dni

    jk

  • 3. Data: 2010-06-01 07:44:19
    Od: "xantos" <t...@e...com.pl>

    Użytkownik "Adam" <A...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 7 dni
    >
    > jk
    Znalazłem jeszcze taką odpowiedź tylko nie wiem czy ma zastosowanie :
    "W opisywanej sytuacji, naszym zdaniem, nie powinien mieć zastosowania art.
    264 mówiący o 14-dniowym terminie do dochodzenia odszkodowania od dnia
    doręczenia zawiadomienia o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia lub
    od dnia wygaśnięcia umowy o pracę, gdyż przepis ten odnosi się do roszczeń
    pracownika powstałych na skutek wypowiedzenia umowy pracy lub jej
    rozwiązania przez pracodawcę. W związku z powyższym, należy uznać, że dla
    opisywanego roszczenia ma zastosowanie ogólny termin przedawnienia dla
    roszczeń pracowniczych, a więc termin 3 -letni. "
    pozdrawiam.

  • 4. Data: 2010-06-01 13:51:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    xantos pisze:

    > Zwolniłem się z pracy z art.55(niewypłacanie wypłaty)
    > Jaki jest czas na złożenie pozwu do sądu pracy o odszkodowanie
    > za czas wypowiedzenia ?
    > Byłem zatrudniony na czas nieokreślony na pełnym etacie .

    Nie ma terminu materialno prawnego. Jest 3-letni termin przedawnienia.

    --
    @2009 Johnson