  • 1. Data: 2010-05-31 19:04:49
    Temat: sprzedawca unika wystawienia faktury
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    hej

    od pol roku niemogę się doprosic wystawienia od sprzedawcy faktury

    wystawiono mi paragon (omyłkowo bo od razu pisałem o fakturze), odeslalem do
    sprzedawcy zgodniez jego zyczeniem (uprzednio skanując, poleconym)

    i od tej pory cisza

    dwa razy uniki, potem juz w ogole zero kontaktu

    co mogę w tej sprawie

    bo kurestwa nie znoszę

    a kwota jest niemała, stąd nie zamierzam odpuszczać

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 2. Data: 2010-05-31 19:52:39
    Temat: Re: sprzedawca unika wystawienia faktury
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 31 Maj, 21:04, "sbst" <b...@o...pl> wrote:
    > i od tej pory cisza
    >
    > dwa razy uniki, potem juz w ogole zero kontaktu
    >
    > co mogę w tej sprawie
    >
    > bo kurestwa nie znoszę
    >
    > a kwota jest niemała, stąd nie zamierzam odpuszczać

    Dowolny Urząd Kontroli Skarbowej przyjmie Cię z otwartymi rękoma.

  • 3. Data: 2010-05-31 20:27:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek z Wawy" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 31 Maj, 21:04, "sbst" <b...@o...pl> wrote:

    > Dowolny Urząd Kontroli Skarbowej przyjmie Cię z otwartymi rękoma.
    A w razie braku dowolna jednostka Policji.

  • 4. Data: 2010-05-31 21:05:30
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > A w razie braku dowolna jednostka Policji.

    policji? a na co sie powolac?

  • 5. Data: 2010-05-31 21:17:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał
    w wiadomości news:hu18ah$3ch$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > policji? a na co sie powolac?

    W jakim sensie? Taż to przestępstwo lub wykroczenie z kks.

  • 6. Data: 2010-05-31 21:36:19
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-05-31 23:17, Robert Tomasik wrote:
    > W jakim sensie? Taż to przestępstwo lub wykroczenie z kks.

    Pod warunkiem, że rzeczywiście nie wystawił.

    Być może faktura leży w siedzibie firmy i czeka aż klient sobie ją
    odbierze. Z pewnymi wyjątkami, które tu nie mają miejsca nie ma przecież
    obowiązku dostarczenia faktury albo korespondowania z klientem.

    Piotrek

  • 7. Data: 2010-06-01 08:22:21
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    sprzedawca nie musi jej wysylac, skad pewnoesc ze nie wystawil? Jak bys
    gdziekolwiek zglaszal to -podejrzenie- nie wystawienia

  • 8. Data: 2010-06-04 17:10:54
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Marzenie ściętej głowy.
    Odpowiedzą "wykorzystamy w przypadku kontroli podmiotu".

    -----

  • 9. Data: 2010-06-04 20:37:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Marzenie ściętej głowy.
    > Odpowiedzą "wykorzystamy w przypadku kontroli podmiotu".

    Po formalnym zawiadomieniu postępowanie toczy się w oparciu o kodeks
    postępowania karnego. O jakiej kontroli piszesz? Wszak tu jest 30 dni na
    wszczęcie bądź odmowę.

  • 10. Data: 2010-06-05 09:34:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 May 2010, sbst wrote:

    > hej
    >
    > od pol roku niemogę się doprosic wystawienia od sprzedawcy faktury
    >
    > wystawiono mi paragon (omyłkowo bo od razu pisałem o fakturze),

    W przypadku sprzedaży OFnDGlRR (przepraszam, to ustawodawca wymyślił,
    chodzi o "zwykłego człowieka niefirmę") paragon trzeba (o ile nie ma
    zwolnienia) wystawić I TAK, chyba że ktoś ma sprzęt do wystawiania
    faktur fiskalnych.
    Raczej nie ma mowy o omyłce, a najwyżej omyłkowym *wysłaniu* (a nie
    jak piszesz - wystawieniu).

    > odeslalem do
    > sprzedawcy zgodniez jego zyczeniem (uprzednio skanując, poleconym)

    Odesłałeś oryginał, że dla porządku spytam?

    > i od tej pory cisza
    >
    > dwa razy uniki, potem juz w ogole zero kontaktu
    >

    > co mogę w tej sprawie

    Napisali - iść i odebrać.
    Zmień p. widzenia: załóż że kupiłeś towar za "1 zł plus 2,50 wysyłka".
    I teraz oczekujesz, że sprzedawca wyłoży Ci ze 2 zł na samo wysłanie
    faktury. Z jakiej paki?
    To, że wydaje Ci się, iż przy towarze np. za 5000 zł sprawa wygląda
    inaczej, sprowadza się do słuszności wersji wydawania się :D

    > a kwota jest niemała, stąd nie zamierzam odpuszczać

    Zakładam że żądanie wystawienia f-ry było krócej niż 3 m-ce od
    sprzedaży.

    pzdr, Gotfryd