  • 1. Data: 2006-02-25 14:47:54
    Temat: Podpisanie listy - bezrobotni plus odbior kuroniowki
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Witam

    Czy istnieje mozliwosc podpisania listy za bezrobotnego i odbior pieniedzy z
    banku na oswiadczenie notarialne ? A jak ma sie podpisac co miesiac osoba,
    ktora np. jest rok w sanatorium ?
    A moze wystarczy zwykle upowaznienie, niekoniecznie notarialne ?
    Pani z Banku powiedziala, ze nie da pieniadzy nikomu innemu, niz ta osoba
    bezrobotna, a w Biurze Pracy to wogole mozna zapomniec o jakimkolwiek
    zalatwieniu - oczywiscie prawnym, bo nie bede komus napychal kieszeni
    lapowkami.

    Czy da sie to jakos zalatwic zgodnie z prawem ? Prosilbym o podanie podstawy
    prawnej.

    Dziekuje i pozdrawiam serdeczniej

    --
    .: ra9om1ak :.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 2. Data: 2006-02-25 14:53:11
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ra9om1ak" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > .: ra9om1ak :.
    > radomiak[MALPA]o2.pl
    > -+ Kto za mlodu glupim nie byl, ten na starosc nie zmadrzeje +-
    Panią w banku pewnie da się obejść,ale upoważnienie napewno notarialne.
    Prostszą metodą jest prośba o przelewanie zasiłku na konto.Wtedy każdy kto
    ma kartę do bankomatu i zna PIN może podjąć pieniądze. Ja tak zrobiłam bo
    nie chciało mi się jeżdzić na pocztę. A co do urzędu pracy to niestety
    (stety) zgłasza się gotowość i dyspozycyjność do podjęcia pracy własnie
    OSOBISTYM stawiennictwem i podpisem. Więc alo się zgłasza osobiście ,albo
    nie jest bezrobotnym.

  • 3. Data: 2006-02-25 15:00:55
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

> [...]
    > .: ra9om1ak :.
    > radomiak[MALPA]o2.pl
    > -+ Kto za mlodu glupim nie byl, ten na starosc nie zmadrzeje +-

    Bezrobotnym jest się wtedy, gdy osobiście stawia się do UP nie tylko w
    wyznaczonym terminie, ale na każde wezwanie.
    Zasiłek dla bezrobotnych, to nie własne, wypracowane pieniądze ale "składka"
    ludzi pracujących dla tych, co faktycznie nie mają pracy. W przeciwnym razie
    jest to okradanie społeczeńswa.
    Żadne upoważnienie nie pomoże, bo jest to osobiste świadczenie i osobiście
    musi być odebrane. Na czas pobytu w senatorium ze skierowaniem lekarskim
    zawiesza sie swoja gotowość w UP /najdłuższy turnus trwa 24 dni/.

  • 4. Data: 2006-02-25 15:26:34
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Prostszš metodš jest proœba o przelewanie zasiłku na konto.Wtedy każdy kto
    > ma kartę do bankomatu i zna PIN może podjšć pienišdze. Ja tak zrobiłam bo
    > nie chciało mi się jeżdzić na pocztę.

    Niestety, Pani z banku odmawia przelania pieniazkow. Czy moglbym prosic o
    podstawe prawna ?

  • 5. Data: 2006-02-25 15:51:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ra9om1ak [###r...@o...pl.###] napisał:

    > Niestety, Pani z banku odmawia przelania pieniążków. Czy mógłbym
    prosić o
    > podstawę prawna ?

    Pani w banku zrobić tego nie może. Albo sam urząd pracy na polecenie
    bezrobotnego będzie te pieniądze wysyłał na jakieś konto (ROR), albo
    bezrobotny musiał by osobiście w banku zlecić przelew - ale jak
    rozumiem to drugie jest niemożliwe.

  • 6. Data: 2006-02-25 15:58:53
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dtpq7f$mh1$1@atlantis.news.tpi.pl>, ra9om1ak wrote:
> [...]
    > lapowkami.
    >
    > Czy da sie to jakos zalatwic zgodnie z prawem ? Prosilbym o podanie podstawy

    No nie mówcie, że tak się da, bo nóż się w kieszeni otwiera.

    Renata