  • 1. Data: 2006-02-25 16:28:25
    Temat: liczby w artykule
    Od: moris234 <m...@w...pl>

    http://wprost.pl/ar/?O=87085

    To jak jest z tym obciążeniem sędziów ?
    Pytałem się znajomego, który jest asesorem w sądzie grodzkim-karnym i
    mówił, że tam to 200 spraw przypada na sędziego miesięcznie a nie rocznie.

    Pzdr.

  • 2. Data: 2006-02-25 16:52:53
    Temat: Re: liczby w artykule
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    moris234 napisał(a):
> [...]
    > Pytałem się znajomego, który jest asesorem w sądzie grodzkim-karnym i
    > mówił, że tam to 200 spraw przypada na sędziego miesięcznie a nie rocznie.

    "Gdy Ziobro opowiedział się po stronie ofiar, a nie przestępców, po
    stronie prymatu prawa do sprawiedliwości zamiast prawa do resocjalizacji
    przestępców, został uznany za wroga publicznego numer jeden. W niepamięć
    poszły urazy prawniczej i inteligenckiej warszawki oraz krakówka, które
    utworzyły wspólny front przeciwko Ziobrze. To dowodzi tylko, jak silne
    były interesy, które naruszył."

    Przepraszam bardzo ja tez krytykuje jednak moich praw nie naruszyl. Pan
    Ziobro doprowadzi do tego ze wielu mlodych (i nie tylko) ktorzy nic nie
    zrobili a jedynie odpyskneli czy nie pomagali policji, czy tez spwodou
    kompleksow funkcjonariusza badz za inny czyn ('powiedz ze trzymal w rece
    przedmiot przypominajacy kamien to pojdzie siedziec na 3 lata...') niz
    poplenili badz dlatego ze akurat z kims byli pojda siedziec. TO jest
    wlasnie odgrzanie PRLowskiego koztleta o ktorym mowil profesor w CO z ta
    polska. Co z tego jak jedna grupe zadowoli, zmniejsajac troche
    przestepczosc gdy razem z przestepcami zamknie takze niewinnych i
    zniszczcy im zycie?

    "Zbigniew Ziobro chce odejść od dominującej w Polsce przez ostatnie lata
    zasady prawnego humanitaryzmu. Co więcej - w rozmowie z "Wprost" nie
    wyklucza nawet, że podejmie kroki, by autorzy złego prawa III RP
    ponieśli jakieś konsekwencje za tworzenie przepisów, które pomagały się
    rozwijać mafii w Polsce."

    a to jest najciekawsze, karac za ustanawianie prawa innego niz on
    chcial, po prostu brawa!

    P.

  • 3. Data: 2006-02-25 17:07:15
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > To jak jest z tym obciążeniem sędziów ?
    > Pytałem się znajomego, który jest asesorem w sądzie grodzkim-karnym i
    > mówił, że tam to 200 spraw przypada na sędziego miesięcznie a nie rocznie.

    oczywiscie zalezy od miasta
    gdzieniegdzie przypada ok 300
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-02-25 17:17:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    moris234 napisał(a):
> [...]
    > Pytałem się znajomego, który jest asesorem w sądzie grodzkim-karnym i
    > mówił, że tam to 200 spraw przypada na sędziego miesięcznie a nie rocznie.

    To pewnie zależy od sądu.
    Ale dane statystyczne w artykule są złe. Według gazety rocznie 1.820.000
    spraw w sądach, a według: http://www.ms.gov.pl/statystyki/statystyki.shtml
    w I półroczu 2005 roku zarejestrowano 4.700.000 spraw, z czego łącznie z
    zaległościami załatwiono 4.800.000 spraw.
    Artykuł jest po prostu nierzetelny - jak to prasa - najpierw z góry
    ustalona teza a potem dostosowujemy fakty :)
    I zarzut dotyczący liczby poprawek jest śmieszny. Po pierwsze ustawy
    uchwala sejm (a nie profesorowie), posłowie czasem mają swoje zdanie, a
    po drugie większość ustaw jest zmienia wielokrotnie, a często nawet
    zanim wejdą w życie. Jedna ustawa o ratownictwie medycznym była zmienia
    5 razy zanim weszła w życie a w końcu najprawdopodobniej nie wejdzie w
    życie.
    Uwagi dotyczące jakości prawa trzeba kierować do posłów.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 5. Data: 2006-02-25 18:46:19
    Od: moris234 <m...@w...pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]
    > w I półroczu 2005 roku zarejestrowano 4.700.000 spraw, z czego łącznie z
    > zaległościami załatwiono 4.800.000 spraw.

    Biorąc pod uwagę dane z tej strony co do ilości spraw, czyli dwa
    półrocza plus sprawy zaległe i dzieląc na ilość sędziów wychodzi ponad
    1400 na sędziego. To stawia nas w czołówce krajów pod względem
    obciążenia sędziów. Więc raczej powinni myśleć, co zrobić by odciążyć i
    przybliżyć do średniej europejskiej (jaka wynika z tego artykułu), tj.
    450 spraw na głowę.
    Jak widać nowa ekipa i minister mają dużo do zrobienia, lecz w innym
    kierunku niż planują :-)

    Też artykuł ten nie jest prawdziwy (jak ostatnio wiele innych), co do
    immunitetu, który może w zakresie ochrony karnej jest dość szeroki, lecz
    dziennikarze w ogóle nie wspominają, iż Polska jest chyba jednym z
    ostatnich krajów europejskich, w którym sędziowie nie mają immunitetu
    cywilnego, którego wprowadzenie jest zaleceniem Komitetu Ministrów
    skierowanym do państw członkowskich. (dla niedowiarków link
    http://www.ms.gov.pl/ue_koop/ue_niezawislosc.doc)
    I co z tym zamierzają zrobić ?
    Przykro się robi, gdy czyta się te zalecenia i słyszy z mediów, że nasze
    władze zamierzają robić wszystko dokładnie odwrotnie.

    Pzdr.

  • 6. Data: 2006-02-25 19:36:36
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    mo
> [...]
    > Przykro się robi, gdy czyta się te zalecenia i słyszy z mediów, że nasze
    > władze zamierzają robić wszystko dokładnie odwrotnie.

    niestety dziennikarze ani wiekszosc 'bydla' wypowiadajacego sie na
    forach uwagi czy intewrencji nie zdaje sobie sprawy w wogole w jakim
    celu wprowadzono immunitet, czemu on ma sluzyc...
    A najlepsze bylo ostatnio w tvn ocenianie szkodliwosci spolecznej przy
    przestepstwie (nieumyslnym)nie zwiazanym z pelniona funkcja popelnionym
    przez sedziego na podstawie ilosci wybitych
    w wypadku samochodowym zebow dziewczynki.

    P.