  • 1. Data: 2002-01-09 11:40:46
    Temat: Podatek spadkowy
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Opisze sytuacje

    Przed zawarciem zwiazku malzenskiego
    przyszla zona posiadala mieszkanie (kawalerke)
    przyszly maz posiadal mieszkanie dwupokojeowe, ktore chcial przekazac
    corce z pierwszego malzenstwa.

    przed zawarciem ziwazku malzenskiego zamienili mieskzania.
    corka dostala kawalerke, a przyszla zona mieszkanie, w ktorym dotychczas
    mieszkal przyszly maz z corka.

    potem zawarli zwiazek malzenski , ale mieszkanie bylo zapisane na
    malzonke.

    po kilkunastu latach zona umiera.

    maz bierze caly spadek w tym to mieszkanie (juz w nim nie mieszkali, bo
    wybodawali w miedzyczasie inne)

    biorac takie mieszkanie w spadku malzonek placi podatek za polowe
    wartosci (bo 1/2 byla jego?)
    czy za calosc bo mieszkanie nalezalo do zony i bylo przez nia w jakis
    sposob wniesione do majatku (zamiana nastapila przed malzenstwem).
    Jakiej wysokosci podatek? 7% ? jako I grupa podatkowa?

    czy mogl byc zwolniony z tego podatku?

    co jezeli to mieszkanie bylo wynajmowane komus.

    Dziekuje za wszelkie informacje.

    Janusz 'Kali' Kaliszczak........mailto:k...@w...pl mailto:k...@w...pl
    'There are three types of people. Those who don't know what happened,
    those who wonder what happened, and people like us, that MAKE THINGS
    HAPPEN'

  • 2. Data: 2002-01-10 19:05:02
    Temat: Re: Podatek spadkowy
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam
    Wszystko co dana osoba nabywa przed zawarciem związku małżeńskiego stanowi
    jej majątek odrębny, chyba, że małżonkowie zawarli intercyzę, w której
    objęli wspólnością majątkową także rzeczy nabyte przez każde z nich przed
    zawarciem małżeństwa.

    Zatem spadek to całe mieszkanie.

    > Jakiej wysokosci podatek? 7% ? jako I grupa podatkowa?
    Jeżeli nie jestes właścicielem innego mieszkania a nabyte ma mniej niż
    110mkw to nie zapłacisz podatku.
    W innym wypadku podatek liczy się od wartości rynkowej od której odejmujesz
    - 9057 zł wolne od podatku (I grupa podatkowa)
    - 19.320 zł - (III przedział)
    od pozostałej po odjęciu kwoty liczysz 7 % podatku i dodajesz 772,80 zł.

    Pozdrawiam
    Paweł Puch
    prawnik
    doradca ds. nieruchomości

  • 3. Data: 2002-01-13 13:13:59
    Temat: Re: Podatek spadkowy - inny przypadek
    Od: "Krysia" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > - 19.320 zł - (III przedział)
    > od pozostałej po odjęciu kwoty liczysz 7 % podatku i dodajesz 772,80 zł.

    A inny przypadek :
    mieszkanie 134 m, 1/4 moja [spadek po Ojcu], reszta Mamy. Po śmierci Mamy
    przejmuję resztę w ramach spadku. Jest to moje jedyne mieszkanie. Jak
    wygląda sprawa podatku? Czy US rozpatruje całe mieszkanie 134 m, czy tylko
    100,5 m [własność Mamy]? Jeśli drugie - to nic nie płacę?

    Pozdrawiam
    Krystyna

  • 4. Data: 2002-01-13 21:06:16
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam
> [...]
    Jak wygląda sprawa podatku?
    Czy US rozpatruje całe mieszkanie 134 m, czy tylko 100,5 m [własność Mamy]?

    Jest tu pewien problem natury interpretacyjnej (interpretacja US) jednak NSA
    wypowiadał się tutaj na korzyść podatnika. Czyli zgodnie z twoim tokiem
    myślenia.

    Pozdrawiam
    Paweł Puch
    prawnik