  • 1. Data: 2002-01-09 11:37:48
    Temat: Prosba o porade
    Od: t...@t...net (Tomasz Nidecki)

    Ostatnio zdarzyla mi sie niemila sytuacja i chcialbym prosic o porade: -
    jak moge dociekac swoich praw? - w jakiej sumie praw moge dociekac? Oto
    skrot sytuacji:

    Przed swietami nawiazalem wspolprace (?) z producentami programu
    telewizyjnego "Uklad Scalony". Zaoferowano mi prace w nim jako prezenter.
    Na poczatku nie uzgadnialismy kwestii formalnych czy finansowych. Tuz przed
    nagraniem 2 pierwszych programow jednak poprosilem o wyjasnienie tych spraw
    i dowiedzialem sie (w rozmowie ustnej, przy swiadku), ze to wszystko zalezy
    od sponsorow i ze gwarantuja mi wynagrodzenie w wysokosci 500 zl za
    program.

    Zdecydowalem sie wiec pojsc na nagranie programu i wykonac do konca
    ustalona prace. Jednak wieczorem po nagraniu rozmawialem z Igorem P. -
    producentem programu, od ktorego dowiedzialem sie, ze nagrania pierwszych
    programow trzeba potraktowac jako probe, ze stawka za program ma wyniesc
    200 zl. Igor P. zachowywal sie dodatkowo wyjatkowo niekulturalnie w
    rozmowie ze mna. Oczywiscie, jak widac, ustalenia byly zupelnie inne przed
    i po nagraniu i za tak smieszna sume nie bylbym sklonny dla programu
    pracowac.

    Program zostal bez mojej zgody (powiedzialem, ze w razie nie zalatwienia
    kwestii formalnych, nie daje zgody na emisje z moim udzialem) wyemitowany.
    Nie podpisywalem z producentami zadnych dokumentow. W jaki sposob moge
    teraz dociekac swoich praw i na jakiego rzedu rekompensate moge liczyc?

    --
    tomasz 'tonid' nidecki, zoliborz, warszawa, poland
    mailto:t...@t...net http://endemic.tonid.net