  • 31. Data: 2015-09-21 15:52:33
    Temat: Re: Podatek, ?mierć wła?ciciela.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-21 o 15:51, Kris pisze:
    > Nie jest.
    > Ma 3 rodzeństwa.
    > A bez tego nie może "sprowokować"?

    Bez tego nie ma interesu prawnego.

    Musi zatem pójść do notariusza z trojgiem rodzeństwa.

    BTW: chowanie głowy w piasek to nie jest dobre rozwiązywanie problemów
    spadkowych, a widzę, że to u was rodzinne...

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2015-09-21 16:08:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 września 2015 15:52:42 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Bez tego nie ma interesu prawnego.
    Więc niech gmina sprowokuje.

    > Musi zatem pójść do notariusza z trojgiem rodzeństwa.
    To tez nie takie proste bo rodzeństwo rozjechane po świecie a babcia żadnego majątku
    nie miała więc i nikt się nie spieszy.

    > BTW: chowanie głowy w piasek to nie jest dobre rozwiązywanie problemów
    > spadkowych, a widzę, że to u was rodzinne...
    To nie tak. ale to nie temat do dyskusji

  • 33. Data: 2015-09-21 16:10:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-21 o 16:08, Kris pisze:
    > To tez nie takie proste bo rodzeństwo rozjechane po świecie a babcia żadnego
    majątku nie miała więc i nikt się nie spieszy.

    Jak to nie miała? To o jakiej nieruchomości mówimy?

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2015-09-21 16:16:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 września 2015 16:11:07 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Jak to nie miała? To o jakiej nieruchomości mówimy?
    O nieruchomości jej brata który zmarł wcześniej, babcia jest/była jednym z
    potencjalnym spadkobierców. w chwili śmierci więc żadnego swojego majątku nie miała.

  • 35. Data: 2015-09-21 16:32:18
    Temat: Re: Re: Podatek, ?mierć wła?ciciela.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Sep 2015, Kris wrote:

    > To tez nie takie proste bo rodzeństwo rozjechane po świecie a babcia żadnego
    majątku nie miała więc i nikt się nie spieszy.

    Jak to "nie miała", skoro miała spadek?
    Miała od momentu śmierci (własnego) spadkodawcy, tego kto miał rzeczoną
    nieruchomość.
    Przypomnę: spadek otrzymuje się wraz ze śmiercią, jedynie prawa do niego
    można wykazać tylko poświadczeniem lub orzeczeniem (stwierdzeniem).

    A różnica w efekcie "sprowokowania" między gminą a dowolnym ze
    spadkobierców jest oczywiście na korzyść gminy - prowadzenie sprawy
    spadnie na spadkobierców, zaś ujawnieni są chętni do płacenia podatków ;)

    BTW: prawda, nie napisałeś że "na pewno" :D

    Nie jest dla mnie jasne, czy składający opłatę:
    http://www.infor.pl/prawo/w-sadzie/oplaty-i-koszty/2
    61491,Ile-kosztuje-wniosek-o-stwierdzenie-nabycia-sp
    adku.html
    ...ma obowiązek wpłacić ją tylko "za siebie", czy sąd oczekuje wpłaty
    za wszystkich znanych spadkobierców (i co zrobi, jak wpłaty nie
    będzie - a w sumie nie wiadomo tego przed rozpoczęciem rozpatrywania
    sprawy, bo przecież ujawnienie się kolejnego spadkobiercy może
    nastąpić dopiero w trakcie).

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2015-09-21 19:45:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-21 o 16:32, Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > będzie - a w sumie nie wiadomo tego przed rozpoczęciem rozpatrywania
    > sprawy, bo przecież ujawnienie się kolejnego spadkobiercy może

    Opłata jest za wniosek, a wniosek jest tylko jeden.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2015-09-21 19:46:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-21 o 16:16, Kris pisze:
    > O nieruchomości jej brata który zmarł wcześniej, babcia jest/była jednym z
    potencjalnym spadkobierców. w chwili śmierci więc żadnego swojego majątku nie miała.

    Miała, już Gotfryd wyjaśnił.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2015-09-21 19:55:17
    Temat: Re: Podatek, smierć własciciela.
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Nieprawda.
    Z wnioskiem o stwierdzenie nabycia spadku po babci może wystąpić każdy ze
    spadkobierców, jednoosobowo.

    -----

  • 39. Data: 2015-09-21 20:00:06
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Bardziej kosztowna będzie kolekcja aktów stanu cywilnego.
    Lub później ogłoszenie.
    Coś mi się wydaje, że akt stanu cywilnego wydawany na żądanie sądu jest
    zwolniony z opłaty (ale mogę się mylić).
    Jakby co akty stanu cywilnego dla żyjących brać "do celów złożenia wniosku o
    paszport" (bo także zwolnione z opłaty ;-)

    -----

  • 40. Data: 2015-09-21 20:05:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-21 o 19:55, ????? pisze:
    > Nieprawda.
    > Z wnioskiem o stwierdzenie nabycia spadku po babci może wystąpić każdy ze
    > spadkobierców, jednoosobowo.

    Polecam (w zależności od możliwości):

    - naukę czytania (aby wiedzieć o czym się dyskutuje)
    - zrozumienie czym się różni procedura stwierdzenia nabycia spadku -
    przed sądem - oraz poświadczenie dziedziczenia - przed notariuszem

    oraz obowiązkowo:

    - naukę pisania i poprawnego cytowania ;)

    --
    Liwiusz