    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Podatek od nieruchomości
    Date: Wed, 14 Jun 2017 19:10:35 +0200

    Cała działka zakwalifikowana jest jako "pastwiska" (PsV). W roku 2016
    rozpoczęliśmy budowę domu jednorodzinnego. Uzyskaliśmy też wtedy pismo,
    że nie musimy odrolniać ani całej działki, ani jej części. Dzisiaj
    budynek po dach już stoi, dwa miesiące temu geodeta wykonywał mapę
    potrzebną do projektu kanalizacji w drodze, na którą naniósł budynek.

    Dzisiaj dostałem pismo o konieczności uiszczenia podatku od
    nieruchomości. Nie dyskutuje ze stawką, ale:

    a) przepisy się zmieniły? To na co mi ten papier sprzed roku?
    b) uzasadnienie podaje: na podstawie zgłoszenia z Wydziały Geodezji i
    Kartografii... zmieniono oznaczenie części działki (dobrze że nie całej)
    na "w trakcie zabudowy" (Bp). Tylko że tych metrów zmienili 759m2

    Ta ilość metrów wynika z czapy czy jakiś przepisów? Zrozumiałbym że do
    obliczeń ktoś wziął "cień" budynku padający w południe, taras, garaż...
    Ale to ciągle 3x tyle ile ja policzyłem "na bogato".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz