  • 1. Data: 2002-08-01 12:31:38
    Temat: Pobicie w trakcie ataku padaczki
    Od: "Marcin" <m...@b...bytom.pl>

    Mam kłopot z sąsiadem , którego ( chyba) pobiłem , ale niestety nie pamietam
    tego ,gdyż prawdopodobnie miałem wtedy atak padaczki .Ataki mam od 10 lat i
    leczę się u lekarza , niestety nic nie pamietam , a nie mam świadków . Czy
    on może w takiej sytuacji podać mnie do sądu .

  • 2. Data: 2002-08-01 13:17:37
    Temat: Re: Pobicie w trakcie ataku padaczki
    Od: "Doktor" <d...@p...onet.pl>

    Marcin wystukał (a) w wiadomości

    > Mam kłopot z sąsiadem , którego ( chyba) pobiłem , ale niestety nie
    > pamietam tego ,gdyż prawdopodobnie miałem wtedy atak padaczki

    Nie znam się na tym za bardzo ale mozna
    kogoś pobić w trakcie ataku padaczki??? :o

    --
    Doktor.
    d...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2002-08-01 15:04:17
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@b...bytom.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > leczę się u lekarza , niestety nic nie pamietam , a nie mam świadków . Czy
    > on może w takiej sytuacji podać mnie do sądu .

    Kodeks karny:
    Art. 31. § 1. Nie popełnia przestępstwa, kto, z powodu choroby psychicznej,
    upośledzenia umysłowego lub innego zakłócenia czynności psychicznych,
    nie mógł w czasie czynu rozpoznać jego znaczenia lub pokierować
    swoim postępowaniem.
    § 2. Jeżeli w czasie popełnienia przestępstwa zdolność rozpoznania
    znaczenia czynu lub kierowania postępowaniem była w znacznym stopniu
    ograniczona, sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary.

    Zaistnienie takich przypadków jest orzekane przez biegłych psychiatrów,
    o ile podasz, że się leczysz i powołasz się na swą niepoczytalność
    w chwili zajścia.
    Jednak po stwierdzeniu, że nie odpowiadasz za to co robisz,
    a jesteś niebezpieczby dla innych, sąd może zamknąć Cię w szpitalu
    psychiatrycznym do wyleczenia z tej przypadłości (praktycznie
    bezterminowo).

  • 4. Data: 2002-08-01 15:07:11
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Doktor" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Marcin wystukał (a) w wiadomości

    > Nie znam się na tym za bardzo ale mozna
    > kogoś pobić w trakcie ataku padaczki??? :o

    Można oberwać. Sam tego doświadczyłem. Pomagałem choremu.
    Takie zdarzenie może nastąpić po ustąpieniu ataku drgawek. Chory jeszcze
    przez pewien czas nie kontaktuje.

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 5. Data: 2002-08-01 17:22:54
    Od: "Doktor" <d...@p...onet.pl>

    Pearl wystukał (a) w wiadomości news:aibl8r$3m8$3@news.tpi.pl:

    > Można oberwać. Sam tego doświadczyłem. Pomagałem choremu.
    > Takie zdarzenie może nastąpić po ustąpieniu ataku drgawek. Chory
    > jeszcze przez pewien czas nie kontaktuje.

    Rozumiem. No ale w taki przypadku, wspomniany sąsiad
    jest chyba zdrowo walnięty skoro jeśli nawet oberwał,
    to oberwał _nieumyślnie_ od chorego człowieka i ma
    zamiar go za to sądzić.

  • 6. Data: 2002-08-01 20:08:48
    Od: "Lev-al" <l...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Pearl"napisał w wiadomości news:aibl8r$3m8$3@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Doktor" <

    [...]
    > Można oberwać. Sam tego doświadczyłem.[...]
    > Takie zdarzenie może nastąpić po ustąpieniu ataku drgawek. Chory jeszcze
> [...]

    Powiem szczerze, ze ta wypowiedz mnie zaskoczyla. owszem, chory jest jeszcze
    jakis czas otumaniony, czesto nie kontaktuje. Czesciej jednak jest senny, a
    jezeli nie to najczesciej nie wie nawet gdzie sie znajduje i duzo zajmuje mu
    czasu dojscie do siebie. Oslabienie atakiem raczej uniemozliwa jakakolwieka
    agresje, bo chory jest zwyczajnie zmeczony, wyczerpany. Nigdy sie nie
    spotkalam w swoim dlugim zyciu z agresja po ataku padaczki.

    Pozdrawiam
    Lev-al

  • 7. Data: 2002-08-02 07:18:12
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lev-al" <l...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nigdy sie nie
    > spotkalam w swoim dlugim zyciu z agresja po ataku padaczki.

    Jeśli interesowałby Cię ten przypadek, to daj cynk, opiszę go.

    Tak przy okazji... :-)
    Od lat nie mogę doczekać się na uzupełnienie przez Ciebie tematu
    "Video Games & Epileptic Seizures - Gry komputerowe i TV a mozliwość
    wystąpienia napadów epilepsji"
    ( http://samisobie.clan.pl/epilepsy.htm )

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

    mailto:p...@p...onet.pl

  • 8. Data: 2002-08-02 09:26:54
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Sporo wiem o Epi ale nie slyszalem by chory byl agresywny po ataku. To po
    prostu sie nie zdarza. Jezeli facet dostal to moze w czasie drgawek, ale na
    pewno nie po ich ustapieniu.

    Korzon

  • 9. Data: 2002-08-02 10:14:59
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

> [...]
    > prostu sie nie zdarza. Jezeli facet dostal to moze w czasie drgawek, ale

    Chyba ze ... czsto sie i tak zdaza :

    "Uspokuj sie wiepszu bo ci je*ne a i tak mi nic nie zrobia bo powiem ze
    mialem nad padaczki ..."

    Nie wyrokuje tylko dywaguje :) Sam kiedys slyszalem jak gosc ktory leczyl
    sie psychicznie (nigdy w zakladzie zamknietym ale chodzil do psyhiatrow bral
    jakies leki itp) powiedzial drugiemu ze go zarznie i nic mu nie zrobia
    (posiedzi troche w czubkach i go wypuszcza) :( dupa ... naprawde mozna
    zdygac...

    AndY

  • 10. Data: 2002-08-02 16:02:44
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > prostu sie nie zdarza. Jezeli facet dostal to moze w czasie drgawek, ale

    Od wczoraj nie powinieneś już tak pisać. :-)
    Właśnie się dowiedziałeś, że taka sytuacja miała miejsce.
    Skleciłbym kilka zdań opisu zaistniałej sytuacji, ale to NTG.

    --
    Pozdrawiam.
    Perła