  • 1. Data: 2002-08-01 11:33:45
    Temat: Telefon w koszty
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    Na jakich zasadach mozna wrzucac w koszty DG (osoba fizyczna) koszty
    abonamentu i rozmow telefonicznych. Czy trzeba posiadac szczegolowe
    billingi, czy telefon musi byc jakos "zarejestrowany na dzialalnosc" , czy
    jest jakas roznica pomiedzy "komorka" a stacjonarnym telefonem i jakie akty
    prawne to reguluja ???

    Cher, Morcheeba, Titiyo i wiele innych.
    Single gratis. Tylko teraz promocja w Salonie Muzycznym.
    http://salon.interia.pl

  • 2. Data: 2002-08-02 08:17:35
    Temat: Re: Telefon w koszty
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Sebastian D-D wrote:
> [...]
    > billingi, czy telefon musi byc jakos "zarejestrowany na dzialalnosc"
    > , czy jest jakas roznica pomiedzy "komorka" a stacjonarnym telefonem

    1. Jezeli tel. stacjonarny jest zarejestrowany (umowa z TPSA lub innym
    operatorem) na firmę, to wszelkie koszty jego uzytkowania (abonament,
    rozmowy, czy zakup nowego aparatu) mogą być KUP.
    2. Jeżeli natomiast linia telefoniczna jest na osobę prywatną (mam na myśli
    że na ciebie a później podejmujesz DG) to można odliczać koszty rozmów
    związanych z DG (można np. procentowo - 20% to DG, pozostałe - priv) ale nie
    koszty abonamentu. Powinno się też zamawiać comiesięczny billing. Temat był
    już zresztą wałkowany na grupie pl.soc.prawo.podatki m.in. w odpowiedzi na
    moje pytanie tego typu.
    3. Co do różnicy między tel. stacjonarnym a komórką, to jaka jest - każdy
    widzi :-))). Przede wszystkim tel. kom. znacznie prościej i szybciej można
    przepisać na firmę
    4. Akty prawne? ustawa o pdof . Co jeszcze?

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu