  • 1. Data: 2002-08-01 11:15:26
    Temat: spadek
    Od: "sky" <s...@p...com>

    Witam!
    Zmarła kuzynka mojej mamy, która posiadała nieruchomość.
    Kuzynka mamy nie miała męża ani dzieci. Pozostali z rodziny jedynie : moja
    mama i troje jej rodzeństwa. Brak testamentu.
    Pytanie :
    Czy wystarczy spisać umowę ugody podziału nieruchomości (notarialnie) a
    nastepnie złożyć wniosek o stwierdzenie nabycia spadku?
    Proszę o dopowiedź. Dziękuje !
    Sky

  • 2. Data: 2002-08-01 11:54:34
    Temat: Re: spadek
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "sky" <s...@p...com> wrote in message
> [...]
    > Czy wystarczy spisać umowę ugody podziału nieruchomości (notarialnie) a
    > nastepnie złożyć wniosek o stwierdzenie nabycia spadku?

    Kuzynka, czyli ze mama oraz jej rodzenstwo sa
    "zstepni" rodzenstwa rodzicow...tak ?

    Spadek

    Art. 935.
    § 1. W braku zstępnych, rodziców, rodzeństwa i zstępnych rodzeństwa
    spadkodawcy cały spadek przypada jego małonkowi.
    § 2. W braku zastępnych i małonka spadkodawcy cały spadek przypada jego
    rodzicom, rodzeństwu i zstępnym rodzeństwa.
    § 3. W braku małonka spadkodawcy i krewnych powołanych do dziedziczenia z
    ustawy spadek przypada Skarbowi Pa stwa jako spadkobiercy ustawowemu.

    lecz o rodzicach jest napisane:

    Art 933

    § 2. Jeśeli jedno z rodziców nie dożyje o otwarcia spadku, udzia spadkowy,
    który
    by mu przypada , przypada po połowie drugiemu z rodziców i rodzeństwu
    spadkodawcy.

    Tak wiec nie moge sie dopatrzyc, by rodzenstwo rodzicow bylo powolane z
    ustawy

    NIe znam sie na tym, ale po przeczytaniu KC czarno to widze.
    Czyzby spadkobierca ustawowym byl w tym wypadki Skarb Panstwa (czyli ja tez
    :) )?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-08-01 12:10:39
    Od: "fwq qwffwwff" <_...@N...poczta.gazeta.pl>

    Drogi Panie B, nie siej pan defetyzmu, i nie strasz człowieka.
    Jezeli po spadkodawcy - kuzynce - pozostało tylko jej rodzeństwo i zakładajac
    ze nie ma dzieci a maz spadkodawcy i rodzice zmarli przed spadkodawca, to
    rodzenstwo dziedziczy cały spadek po 1/3 udziału każdy,

    Art. 933. § 3. Jeżeli do spadku powołani są obok małżonka tylko rodzice albo
    tylko rodzeństwo, dziedziczą oni w częściach równych to, co przypada łącznie
    dla rodziców i rodzeństwa.

  • 4. Data: 2002-08-01 12:35:48
    Od: "fwq qwffwwff" <_...@N...poczta.gazeta.pl>

    fwq qwffwwff <_...@N...poczta.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    albo
    > tylko rodzeństwo, dziedziczą oni w częściach równych to, co przypada

    prostuje nie 933 par 3 k.c. a 935 k.c.

  • 5. Data: 2002-08-01 12:50:04
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "fwq qwffwwff" <_...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in message
    > Drogi Panie B, nie siej pan defetyzmu, i nie strasz człowieka.
    > Jezeli po spadkodawcy - kuzynce - pozostało tylko jej rodzeństwo

    Alez szanowny Panie....
    Zakladam ze NIE ZOSTALO rodzenstwo owej kuzynki.
    Z listu zrozumialem ze MAMA pytajacego i JEJ RODZENSTWO (mamy rodzenstwo)
    jest jedyna rodzina KUZYNKI MAMY.

    Jesli dobrze zrozumalem, to mma moglaby dziedziczyc jako CORKA (czyli
    zstepna)
    BRATA(lub matki)
    OJCA spadkodawcy

    A rodzenstwo rodzenstwo rodzicow spadkodawcy ine jest w ustawie wymienione
    (jeslidobrze szukam)

    No wlasnie.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-08-01 13:47:16
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    Był czas mrutszławy, gdy sky napisał(a):
> [...]
    > Czy wystarczy spisać umowę ugody podziału nieruchomości (notarialnie) a
    > nastepnie złożyć wniosek o stwierdzenie nabycia spadku?

    Kuzynka, czyli dokładnie kto?

    Kiełpiś
    --
    Był czas mrusztławy, ślibkie skrątwy Tomasz Kiełpiński
    Na wałzach wiercząc świrypły, kielpis(at)poczta(dot)onet(dot)pl

  • 7. Data: 2002-08-02 05:45:50
    Od: "sky" <s...@p...com>

    "Tomasz Kiełpiński" <k...@U...onet.pl> wrote in message
    moja

    > Kuzynka, czyli dokładnie kto?

    Czyli dokładnie córka ciotki. Ciotka to siortra mamy.
    Pan Bousław powierdził moje przypuszczenia, ponieważ nigdzie nie jest
    wspomniane o dzieciach rodzeństwa rodziców.

  • 8. Data: 2002-08-02 07:52:11
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "sky" <s...@p...com> wrote in message

> [...]
    > Pan Bousław powierdził moje przypuszczenia, ponieważ nigdzie nie jest
    > wspomniane o dzieciach rodzeństwa rodziców.

    Gorzej.
    Ja nie moge znalezc ic o rodzenstwie rodzicow.

    Wiec bardzo prosze uczonych w prawie o rozwianie watpliwosci...

    Czy w razie braku blizszej rodzini i braku testamentu rodzenstwo rodziciw
    jest powolane do spadku "ustawowo", czy spadkobierca jest Skarb Panstwa ?

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-08-02 08:21:37
    Od: "sky" <s...@p...com>

    [ciach]

> [...]
    >
    > Boguslaw

    Art. 935. § 1. W braku zstępnych, rodziców, rodzeństwa i zstępnych
    rodzeństwa spadkodawcy cały spadek przypada jego małżonkowi.
    § 2. W braku zstępnych i małżonka spadkodawcy cały spadek przypada jego
    rodzicom, rodzeństwu i zstępnym rodzeństwa.

    Problem w tym, iz czytając kolejno paragrafy przechodzimy do rodziców i
    rodzeństwa i tu nie wiem czy chodzi o rodzeństwo rodziców czy rodzeństwo
    spadkodawcy, bo w poprzednich paragrafach było jawnie napisane "rodzeństwo
    spadkodawcy", gdyby mowa była o rodzeństwie rodziców to po córce ciotki
    można dziedziczyć a jeśli mowa o rodzeństwie spadkodawcy to niestety
    "lipa" - Skab Państwa jako ustawowy spadkobierca.