  • 21. Data: 2017-04-15 21:04:53
    Temat: Re: PoRD pytanie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2017 o 20:29, Uzytkownik pisze:

    > Znak, który wskazałeś obowiązuje tylko i wyłącznie na najbliższym
    > skrzyżowaniu. Powinien on być powtórzony przed następnym skrzyżowaniem,
    > czyli na tym o które pyta Michał. Niestety tego znaku powtórzonego nie
    > ma, dlatego jadący tą drogą powinien ustąpić temu z prawej, bo to wynika
    > z ogólnych zasad PoRD.

    Akurat znak "droga z pierwszeństwem" OIDP ... nie musi być powtarzany
    przed każdym skrzyżyowaniem.

    Shrek

  • 22. Data: 2017-04-15 21:08:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2017 o 20:48, Sonn pisze:

    > Mówimy o skrzyżowaniu czy prawoskręcie dającym wyjazd na drogę główną?

    O tym.

    https://www.google.pl/maps/@52.4348496,16.9054493,3a
    ,75y,150.83h,85.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDm5IYbodnROj
    IhZUAxnOaA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

    > Zobacz znaki na skrzyżowaniu. Oznaczenie rzędności dróg jest na
    > skrzyżowaniu pomiędzy znakiem "ustąp" i "przejście dla pieszych". Ja
    > pisze o skrzyżowaniu.

    A my o prawoskręcie. Widać się nie dogadaliśmy.

    Shrek

  • 23. Data: 2017-04-15 21:25:57
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Jeżeli na drodze, którą jedziemy nie ma znaku o drodze z pierwszeństwem
    > to powinniśmy traktować taką drogę z prawej jako drogę z pierwszeństwem,
    > do póki nie upewnimy się, że nadjeżdżający pojazd z prawej ma znak ustąp
    > pierwszeństwa lub ustępuje nam pierwszeństwa.

    W tym przypadku znak ustąp pierwszeństwa jest widoczny bardzo dobrze.

  • 24. Data: 2017-04-15 21:36:10
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > BMW ma pierwszeństwo bo tak twierdzą znaki (znak + tabliczka pod nim +
    > zasada prawej ręki).
    [...]
    > Zaraz - sugerujesz, że zanim ustąpi pierszeństwa to ma obejść
    > skrzyzowanie dookoła i obejrzeć jakie znaki mają inni?

    I wychodzi hipokryta, znak pokazuje (razem z tabliczką) jaki jest układ dróg
    -- skoro trzy (drogi) tworzą skrzyżowanie, w tym, jedna oznaczona jako
    "główna", to pozostałe dwie są podrzędne, a wtedy ta z prawej ma
    "pierwszeństwo".
    Żeby nie miała, to Ty powinieneś *udowodnić*, że to już nie jest
    skrzyżowanie wg PoRD, póki co nie potrafisz, wręcz unikasz, i twierdzisz, że
    pół tej drogi (z bmw) jest na skrzyżowaniu, a drugie pół (bardziej na prawo)
    nie jest...

    --
    'Tom N'

  • 25. Data: 2017-04-15 21:37:28
    Od: Michał <n...@n...pl>

    On 15.04.2017 19:42, 007 wrote:

    > Zacznij od początku, czyli od definicji skrzyżowania, proszę...

    Sam zacząłem, ale (jak dla mnie) nic szczególnego z niej nie wynika:

    "skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
    ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi
    przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; [...]"

    Pierwsza interpretacja: ten prawoskręt to w sumie rozwidlenie, więc z
    tego by wynikało, że to już osobne skrzyżowanie (trochę naciągane):
    https://www.google.pl/maps/@52.4348496,16.9054493,3a
    ,75y,346.8h,54.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDm5IYbodnROjI
    hZUAxnOaA!2e0!7i13312!8i6656
    A potem połączenie tego prawoskrętu (tej odnogi) z Witosa to kolejne
    skrzyżowanie:
    https://www.google.pl/maps/@52.4348496,16.9054493,3a
    ,75y,150.83h,85.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDm5IYbodnROj
    IhZUAxnOaA!2e0!7i13312!8i6656
    I tam trzeba wszystkich przepuścić.

    I druga interpretacja: "łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie
    przecięcia" - więc ta wielka wysepka pomiędzy głównym skrzyżowaniem a
    prawoskrętem:
    https://www.google.pl/maps/@52.4348496,16.9054493,3a
    ,40.2y,107.32h,70.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDm5IYbodnR
    OjIhZUAxnOaA!2e0!7i13312!8i6656
    to ciągle część skrzyżowania i wtedy prawoskręt też jest częścią
    skrzyżowania. I wtedy mamy pierwszeństwo przed dostawczakiem.

    > Może, np. takie jest w Głogowie

    Można link?

  • 26. Data: 2017-04-15 21:49:07
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Michał w

> [...]
    > to ciągle część skrzyżowania i wtedy prawoskręt też jest częścią
    > skrzyżowania. I wtedy mamy pierwszeństwo przed dostawczakiem.

    Czyli jednak...

    > Można link?

    http://mapy.pomocnik.com/mapy-satelitarne/?mapa=4863

    Tylko sie nie zgub ;)

    --
    'Tom N'

  • 27. Data: 2017-04-15 22:02:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2017 o 21:36, 007 pisze:

> [...]
    > pół tej drogi (z bmw) jest na skrzyżowaniu, a drugie pół (bardziej na prawo)

    Spójrz na znak z prawoskrętu - widzisz tam jakieś tabliczki? No to skoro
    nie ma, to nie ma i już. Co jest gdzie indziej nie ma tu znaczenia.
    Koniec - masz ustąpić wszystkim, bo tak pokazuje znak.

    Shrek

  • 28. Data: 2017-04-15 22:20:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2017 o 21:37, Michał pisze:

> [...]
    >
    > to ciągle część skrzyżowania i wtedy prawoskręt też jest częścią
    > skrzyżowania. I wtedy mamy pierwszeństwo przed dostawczakiem.

    Pisałem ci już, że niepotrzebnie szukasz dziury w całym. Nieważne gdzie
    skrzyżowanie się kończy i zaczyna, nieważne jakie jest oznakowanie na
    innych wlotach tego czy innego skrzyżowania, skręcając w prawo masz
    samotny znak ustąp pierwszeństwa, więc masz ustąpić - koniec, nie będzie
    z tego doktoratu.

    Osobną sprawą jest czy przypadkiem biały dostawczak też nie powinien
    ustąpić. Przy odpowiednio naciąganej interpretacji - też ma ustąpić i
    sytuacja będzie patowa. A przy nie naciąganej intepretacji - skoro nawet
    są wątpliwości, to znak stopu dla prawoskrętu widać, więc też nie ma się
    co doktoryzować.

    Jak już pisałem - jak zdajesz prawko, to trudno - udawaj że im wierzysz,
    bo dyskutować nie ma sensu. A jak zdasz to nauczysz się jeździć;)

    Shrek

  • 29. Data: 2017-04-16 00:55:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-04-17 o 14:59, Michał pisze:

    > Ja bym nie kombinował, ale inni mogą. Ostatnio jechałem tam z
    > instruktorem - a jechałem z Witosa, czyli tak jak dostawczak - i
    > dostałem OPR, że nie ustąpiłem facetowi jadącemu z prawej.

    Zmień instruktora jak najszybciej, bo nie wiadomo ile Ci jeszcze głupot
    nagada.

  • 30. Data: 2017-04-16 00:57:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-04-17 o 20:29, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > czyli na tym o które pyta Michał. Niestety tego znaku powtórzonego nie
    > ma, dlatego jadący tą drogą powinien ustąpić temu z prawej, bo to wynika

    Wiesz czemu znaki "STOP" i "USTĄP ..." mają inny od innych znaków
    kształt? To taka podpowiedź.