  • 21. Data: 2007-10-17 07:30:10
    Temat: Re: Płacenie drobniakami
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Piotr Kubiak pisze:

    > Ale mi chodzi o podstawę prawną tego, że ,,jednogroszówki są prawnym
    > środkiem płatniczym''.

    Art. 31, 32 ustawy o narodowym banku polskim.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 22. Data: 2007-10-17 07:31:21
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    kam pisze:

    > ale sama sprzedaż i przyjęcie zapłaty to dwie różne rzeczy...

    Możesz rozwinąć myśl? Czy sprzedawca może odmówić przyjęcia zapłaty,
    nie odmawiając sprzedaży?

  • 23. Data: 2007-10-17 07:38:07
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Tue, 16 Oct 2007 21:53:47 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Bywa, że odchodzący ma później "nababrane" w papierach z tytułu kradzieży
    > :-)

    Pytanie czy to podpada pod kradziez, ja wyrazilem chec zaplaty, kasjerka
    nie chciala przyjac kasy, nie wiem - moze wziela to na siebie, moze to
    jakas promocja

    marcin

  • 24. Data: 2007-10-17 07:54:34
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 17 Oct 2007 08:42:01 +0200, Piotr Kubiak napisał(a):

    > Ale mi chodzi o podstawę prawną tego, że ,,jednogroszówki są prawnym
    > środkiem płatniczym''.

    Pytając dalej można pytać "a jednozłotówki?" "a banknoty 20-złotowe?"

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 25. Data: 2007-10-17 10:02:46
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2007 19:47:52 +0200, Robert napisał(a):

    > U mnie w sklepie ksiądz kupując laptopa uszczęśliwił mnie 5kpln po
    > 1,2,5 pln :)

    Liczyłeś czy ważyłeś? :)
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 26. Data: 2007-10-17 10:21:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Bywa, że odchodzący ma później "nababrane" w papierach z tytułu
    > kradzieży :-)

    A jak nagra odmowę przyjęcia zapłaty?

  • 27. Data: 2007-10-17 10:55:36
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Olgierd pisze:

    > Pytając dalej można pytać "a jednozłotówki?" "a banknoty 20-złotowe?"

    A co jak kasjerka mówi, ze nie jest w stanie wydać reszty? Według prawa
    mogę stać tupać nogą i żądać wydania towaru i reszty?

  • 28. Data: 2007-10-17 11:27:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 17 października 2007 09:38
    (autor zly
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <wgyjspqfk8l7$.gy8xazxqroi5$.dlg@40tude.net>):

    > Pytanie czy to podpada pod kradziez, ja wyrazilem chec zaplaty, kasjerka
    > nie chciala przyjac kasy,

    Więc umowa nie została w pełni zrealizowana, prawda?
    Kwestia poboczna czy będziesz się odwoływał do KC, że ma obowiązek ci
    sprzedać.... Ale odszedłeś w trakcie realizacji umowy sprzedaży.

    > nie wiem - moze wziela to na siebie, moze to
    > jakas promocja

    A masz to w umowie? Nie masz. Więc nie domniemywuj jej warunków. Pobrałeś
    towar, należy się zapłata. Alles.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 29. Data: 2007-10-17 11:27:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 17 października 2007 12:21
    (autor Andrzej Lawa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <0...@n...lechistan.com>):

    > A jak nagra odmowę przyjęcia zapłaty?

    To się będzie sądził o to, że miała obowiązek sprzedać, a nie sprzedała. Ale
    to nie znaczy że może jednostronie ustalać warunki umowy.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 30. Data: 2007-10-17 12:05:01
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 17 Oct 2007 12:55:36 +0200, PlaMa napisał(a):

    > A co jak kasjerka mówi, ze nie jest w stanie wydać reszty? Według prawa
    > mogę stać tupać nogą i żądać wydania towaru i reszty?

    Z wora jednogroszówek? Czy z banknotu 200-złotowego?
    Tak, powinna przyjąć pieniądz i wydać resztę. Cała reszta to obyczaj.