  • 11. Data: 2022-09-01 11:24:49
    Temat: Re: Pismaki pieprzone
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 31 Aug 2022 13:16:43 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie wiem, dlaczego Straż Graniczna mówi na "ty" do Ukraińców

    Ja wiem. W SG są takie same prostaki jak ten kulson z filmiku. Do Polaków
    odnoszą się poprawnie, bo nie wiadomo, na kogo trafią i czy się który nie
    poskarży. W przypadku Ukraińców mają okazję odreagować i pokazać swą
    wyższość nad resztą świata.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 12. Data: 2022-09-01 15:10:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Sep 2022 11:21:37 +0200, Olin wrote:

    > Rzecz w tym, że ukraiński autobus stoi sobie 3 kwadranse i nic się nie
    > dzieje. Brak akcji jest. Żeby chociaż udawali, że czegoś szukają.

    a) przeszukują poprzedni i są zajeci.
    b) a paszporty gdzie? Moze zebrali i wlasnie "sprawdzaja w
    komputerze".

    > W sobotę wjeżdżałem na Węgry z Serbii - też unijna granica - i w nieco
    > ponad dwie godziny Madziarzy odprawili 11 autokarów, a ruchy mieli
    > niespieszne.
    > U nas jest taka tradycja, że trzeba pokazać, kto rządzi na przejściu.

    No nie wiem, odprawe w pociagach na granicy polsko-niemieckiej
    zalatwiali w ruchu.
    Odprawe w samochodach tez w miare sprawnie, a kolejka na 2 godziny.
    Samochodow po prostu duzo.

    Raz trafilem na takiego nadgorliwca - jedziemy do Czech na narty,
    a ten sie pyta - po co, na co, a co w bagazniku itd.
    A ze byl juz 2007, czy nawet jeszcze 2004, to sobie z przyjemnoscia
    pomyslalem "a za 3 miesiace cie ch* zwolnia".

    No i jeszcze raz widzialem - przylatuje z Londynu do Berlina,
    a tu jakies budki z kontrolą, mundurowych duzo, zaganiaja do kolejki,
    psy chyba nawet byly ... a to tylko Niemcy chcieli Brytolom pokazac,
    ze jak sie nie chcieli przyłączyc do Schengen, to nie :-)

    J.

  • 13. Data: 2022-09-01 18:44:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.09.2022 o 11:21, Olin pisze:

    > Rzecz w tym, że ukraiński autobus stoi sobie 3 kwadranse i nic się nie
    > dzieje. Brak akcji jest. Żeby chociaż udawali, że czegoś szukają.

    Dla sprawiedliwości - w drugą stronę było tak samo - przynajmniej przed
    wojną.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2022-09-02 12:11:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 1 Sep 2022 15:10:37 +0200, J.F napisał(a):

    > a) przeszukują poprzedni i są zajeci.
    > b) a paszporty gdzie? Moze zebrali i wlasnie "sprawdzaja w
    > komputerze".

    W tym rzecz, że poprzedni autobus dawno pojechał, a paszporty - jak chcą -
    sprawdzają w kilka minut.
    Wieść gminna niesie, że po wejściu Polski do strefy Schengen na wschodniej
    granicy pojawili się funkcjonariusze z zachodniej i zrobiło się normalnie,
    ale po kilku tygodniach starsi koledzy wychowali nowicjuszy i jest po
    staremu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 15. Data: 2022-09-02 12:12:22
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 1 Sep 2022 18:44:12 +0200, Shrek napisał(a):

    > Dla sprawiedliwości - w drugą stronę było tak samo - przynajmniej przed
    > wojną.

    Jakiś pechowy jestem, bo zazwyczaj wjazd na Ukrainę idzie w miarę sprawnie,
    za to powrót do ojczyzny to katorga.

  • 16. Data: 2022-09-02 12:30:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Sep 2022 12:11:00 +0200, Olin wrote:

> [...]
    > granicy pojawili się funkcjonariusze z zachodniej i zrobiło się normalnie,
    > ale po kilku tygodniach starsi koledzy wychowali nowicjuszy i jest po

    Byl jakis taki paradokumentalny serial o granicy, i to wygladalo
    jakos tak, ze nie jest pytanie czy przemycaja, ale gdzie.
    Kazdy zakamarek mogl byc wykorzystany.

    https://www.youtube.com/watch?v=lC2xlDJN92Q
    https://www.youtube.com/watch?v=fX9wR_8KkDI
    https://www.youtube.com/watch?v=LoCCdMW0Faw
    https://www.youtube.com/watch?v=mIOYKkPVtwk
    https://www.youtube.com/watch?v=JN_Rqu8EDZw
    https://www.youtube.com/watch?v=3HrMbVZOMiY
    https://www.youtube.com/watch?v=q0wgJqmlEFw

    osobowe, ciezarowe, autobusy, pociągi.

    Ci z zachodu tego nie znali, bo to Niemcow problem :-)
    A Niemcy akurat w miare kulturalnie.

    Oczywiscie mozemy i my byc kulturalni, bo ile tam mozna przemycic
    papierosow w osobowce - 50 paczek, 100 - to sa drobne pieniadze :-)

    Pobiezna kontrola, czy calego bagaznika nie przewozi i zyczymy
    szczesliwej podrozy.

    J.

  • 17. Data: 2022-09-02 13:06:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 2 Sep 2022 12:30:09 +0200, J.F napisał(a):

    > Byl jakis taki paradokumentalny serial o granicy, i to wygladalo
    > jakos tak, ze nie jest pytanie czy przemycaja, ale gdzie.
    > Kazdy zakamarek mogl byc wykorzystany.

    Bez jaj. To przecież nie jest reguła. Wiadomo, że część próbuje zarobić
    przy przejeździe, ale to nie powód, żeby blokować całe przejście.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 18. Data: 2022-09-02 16:43:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Sep 2022 13:06:32 +0200, Olin wrote:

    > Bez jaj. To przecież nie jest reguła. Wiadomo, że część próbuje zarobić
    > przy przejeździe, ale to nie powód, żeby blokować całe przejście.

    No wlasnie tam wyglądało to na regułe.

    Tzn np pociag ma zakamarkow wiele, wiec zawsze cos znajdziesz.

    Autobus mniej, wiec moze w co drugim :-)

    J.

  • 19. Data: 2022-09-02 17:14:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.09.2022 o 12:12, Olin pisze:

    > Jakiś pechowy jestem, bo zazwyczaj wjazd na Ukrainę idzie w miarę sprawnie,
    > za to powrót do ojczyzny to katorga.

    Ja jechałem polskim autokaremdwa razy i dwa razy to samo - po
    ukraińskiej stronie na samym przejściu staliśmy po godzinę - zebrali
    paszporty i wracali po godzinie. Nic poza tym nie sprawdzali.
    Oczywiściesilnik stop wyjść nie można więc bez wentylacji i kibla (a to
    ważne bo przecież wyciaczka to z browarami;) Ale to dośc dawno było.
    Ostatnio 9 lat temu - ale ten czas leci...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2022-09-02 19:53:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 31 sierpnia 2022 o 13:16:59 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    .
    > TAk mi się skojarzył mem. Słowo "Stary Sącz" powinno się zastąpić
    > "Namawiam cię ojcze usilnie, byś korzystał ze słomki". Ale pomysł dobry.
    > Może komendą "Rzuć broń" zastąpić "Pan bedzie uprzejmy odłożyć tę broń" :-)

    > Nie wiem, dlaczego Straż Graniczna mówi na "ty" do Ukraińców, ale na
    > wschodnich terenach mówienie na "pan" nie jest zbyt popularne. U nas
    > kilku Ukraińców mieszka i też zwróciłem uwagę, że oni do nas mówią na
    > "ty". Mnie to nie przeszkadza i też tak do nich mówię, albo "bezosobowo".

    Dzisiaj usłyszałem jak przełożony czy inny rzecznik tych idiotów mówił że
    postępowanie dyscyplinarne wobec nich będzie i zostaną ukarani jednak nie ma podstaw
    aby ich wywalić że służby.
    Czyli idioci naganę jakaś dostaną, i dalej będą "służyć i ponagac"(czy jakoś tak)?
    Idioci podwójni bo zrobili co zrobili wiedząc że są nagrywani bo chyba z ukrycia nikt
    ich nie nagrywał.
    Idioci potrójni w sumie bo ewidentnie " przewoźnika" mieli na tapecie to mogli do
    skarpetek go przeszukać podając jakikolwiek powód.
    Albo paralizatorem potraktować?