  • 41. Data: 2022-09-09 18:43:48
    Temat: Re: Pismaki pieprzone
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Źle stawiasz punkt ciężkości problemu. W sklepie w Polsce należy się
    > spodziewać, że personel jest Polski i że będzie oczekiwał polskich
    > zasad. Ale nie jest to regułą nawet na terenie Polski.
    >
    > Jest akurat internetowa "burza", że jakaś policjantka do księdza
    > powiedziała "proszę pana".

    Źle stawiasz punkt ciężkości.
    Powiedziała dobrze, ale klecha z wybujałym poczuciem zajebistości poczuł
    się urażony. A nie miał powodu.
    To zupełnie inna sytuacja.
    Bo gdyby waliła do niego "na ty"... to wtedy miałoby to sens, że
    przytaczasz ten przykład.

    > Gdybyś miał kontakt ze środowiskiem osób
    > uprawiających wschodnie sztuki walki,

    Tę granicę przekraczają ludzie ze środowiska sztuki walki?

    > ojczysty. Tam jak komuś chcesz wyrazić szacunek, to mówisz do niego w
    > liczbie mnogiej. W mundurówce na całym świecie jest taki zwyczaj, ze
    > albo zwracasz się stopniem, albo na "ty" i nikt się nie dziwi oraz o tym
    > się rozpoznaje "swojaka".

    Dziecko drogie, kogo obchodzi jakie zwyczaje panują w mundurówce?
    Ukraińcy granicę przekraczają w mundurach?
    Czy o co ci chodzi?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 42. Data: 2022-09-09 20:21:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 9 Sep 2022 17:39:26 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Źle stawiasz punkt ciężkości problemu. W sklepie w Polsce należy się
    > spodziewać, że personel jest Polski i że będzie oczekiwał polskich
    > zasad. Ale nie jest to regułą nawet na terenie Polski.

    Szczegolnie jak kierownictwo chce wdrozyc "przyjazn sklep".

    > Jest akurat internetowa "burza", że jakaś policjantka do księdza
    > powiedziała "proszę pana".

    I jak to sie dla niej skonczylo?

    Bo ja pamietam inna sprawe ... o
    http://www.archiwum.naszepołoniny.pl/articles.php?id
    =705

    Wierzyc, nie wierzyc?

    > Na wschód od naszej granicy, jak zaczniesz od "Gospodarov"
    > wyzywać interlokutora, to od razu wiadomo, że nie jest to Twój język
    > ojczysty. Tam jak komuś chcesz wyrazić szacunek, to mówisz do niego w
    > liczbie mnogiej.

    Albo po imieniu ... i otczestwie ..
    Zresztą zdarza/ło sie i u nas.

    > W mundurówce na całym świecie jest taki zwyczaj, ze
    > albo zwracasz się stopniem, albo na "ty" i nikt się nie dziwi oraz o tym
    > się rozpoznaje "swojaka".

    Szczegolnie, ze po angielsku i amerykansku nie odroznisz "ty" od "wy"
    :-)

    Mozna dodac "sir", a nawet trzeba, maja tez inne wojskowe formy
    grzecznosciowe.

    > Tak więc, reasumując, inna, niż "Pan" forma wcale nie musi
    > oznaczać.zamiaru znieważenia rozmówcy. Czasem, próbując dostosować się
    > do formy rozmówcy właśnie może to być przejaw szacunku.

    J.

  • 43. Data: 2022-09-11 17:08:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.09.2022 o 19:23, Kviat pisze:

    > Zgadnij dlaczego lekarze, nauczyciele, dojrzali ludzie z doktoratami
    > pozwalają mówić do siebie na granicy na "ty" byle szczylowi w mundurze.
    > Dasz radę samodzielnie, czy znowu trzeba ci pomóc?

    Przecież pisał, że prawo prawem, ale fizofy i prawniki źle kończą w
    kontaktach z policją.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 44. Data: 2022-09-12 13:32:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 9 Sep 2022 17:39:26 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > W mundurówce na całym świecie jest taki zwyczaj, ze
    > albo zwracasz się stopniem, albo na "ty" i nikt się nie dziwi oraz o tym
    > się rozpoznaje "swojaka".

    Na kulsonariatach mogą do siebie mówić jak chcą, ale w kontaktach z innymi
    powinni przestrzegać zwyczajowych form. Dotyczy to również SG.
    Nieśmiało przypomnę, że Ukrainiec z filmiku mówił per "pan" do tego mistrza
    dobrych manier, który kazał mu wyp**ć na Ukrainę.

    > Tak więc, reasumując, inna, niż "Pan" forma wcale nie musi
    > oznaczać.zamiaru znieważenia rozmówcy. Czasem, próbując dostosować się
    > do formy rozmówcy właśnie może to być przejaw szacunku.

    Wątpię, żeby wszyscy o tym wiedzieli. Śmiem nawet twierdzić, że przez takie
    zwyczaje funkcjonariusze mogą być przez mniej światłą część społeczeństwa
    uważani za pospolitych żuli, tyle że przyodzianych w mundur.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 45. Data: 2022-09-13 11:33:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.09.2022 o 13:32, Olin pisze:

> [...]
    > Nieśmiało przypomnę, że Ukrainiec z filmiku mówił per "pan" do tego mistrza
    > dobrych manier, który kazał mu wyp**ć na Ukrainę.

    Czy ktokolwiek uważa, ze to mądre? Tylko tu dyskutujemy ogólnie o formie
    zwracania się podczas odpraw granicznych.

    > Wątpię, żeby wszyscy o tym wiedzieli. Śmiem nawet twierdzić, że przez takie
    > zwyczaje funkcjonariusze mogą być przez mniej światłą część społeczeństwa
    > uważani za pospolitych żuli, tyle że przyodzianych w mundur.

    Cóż, nikt nie jest doskonały. W ramach wolnego czasu mogę jedynie
    próbować "oświecić" tę mniej światłą grupę społeczną :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 46. Data: 2022-09-13 11:46:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Sep 2022 11:33:48 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > tu dyskutujemy ogólnie o formie
    > zwracania się podczas odpraw granicznych.

    No i wykazałeś, że mówienie per 'ty" do Ukrainców jest wyrazem najgłębszego
    szacunku.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 47. Data: 2022-09-13 21:21:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.09.2022 o 11:46, Olin pisze:
    > No i wykazałeś, że mówienie per 'ty" do Ukrainców jest wyrazem
    > najgłębszego szacunku.

    Ja nie mam zamiaru niczego wykazywać. Po prostu pasowałoby tam jechać i
    popatrzeć.

    --
    Robert Tomasik

  • 48. Data: 2022-09-14 10:57:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Sep 2022 21:21:05 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Po prostu pasowałoby tam jechać i
    > popatrzeć.

    Mam to już za sobą.

    --