  • 11. Data: 2019-04-18 19:28:08
    Temat: Re: Piesza . to nie jest motorower, ani nie jest rower.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-04-18 o 16:27, RHanek pisze:

    > Nie, to nie jest motorower, ani nie jest rower, bo hulajnoga nie jest
    > pojazdem.

    A czym w taki razie jest hulajnoga elektryczna? Bo właśnie od tego
    zaczął J.F.

    > Hulajnoga nie jest przeznaczona do poruszania sie po drodze.

    A po czym?

    > PoRD
    > 31) pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze
    > oraz
    > maszynę lub urządzenie do tego przystosowane;

    No to idziemy dalej tym tropem.

    droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza,
    chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z
    torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa,
    przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy
    wierzchem lub pędzenia zwierząt;

  • 12. Data: 2019-04-18 19:35:02
    Temat: Re: Piesza ukarana mandatem po zderzeniu z hulajnogistą
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, April 18, 2019 at 3:37:18 PM UTC+2, nadir wrote:

    > A może bardziej to?
    > rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą
    > mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w
    > uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany
    > prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie
    > większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i
    > spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h;

    e nie, rower ma w zalozeniu miec tylko wspomaganie napedem, czyli trzeba pedalowac,
    zeby jechac no i tylko do 25km/h
    hulajnogi jada "same"
    BTW sporo "rowerow elektrycznych" nie jest rowerem w sensie PoRD, ale narazie nikt
    sie nie czepia ;)
    Czesto widuje (w gorach) takie jadace ~30km/h pod gore bez pedalowania. To juz
    podchodzi raczej pod motocykl elektryczny (bo na motorower za szybkie)

  • 13. Data: 2019-04-18 20:38:58
    Od: "RHanek" <r...@s...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości

    > A czym w taki razie jest hulajnoga elektryczna?

    Jest niczym. Nie istnieje dla PoRD.

    > A po czym?

    Tego nikt nie wie, bo PoRD nie obejmuje takiego pojazdu.

  • 14. Data: 2019-04-18 21:24:10
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 18.04.2019 o 20:38, RHanek pisze:

    > Tego nikt nie wie, bo PoRD nie obejmuje takiego pojazdu.

    po chodniku :

    https://spidersweb.pl/autoblog/elektryczna-hulajnoga
    -droga-rowerowa-przepisy/

    Elektryczne hulajnogi stają się coraz popularniejsze na polskich
    ulicach. Ich posiadacze najczęściej jeżdżą po drogach dla rowerów i
    uważają, że są do tego upoważnieni. Mylą się jednak. Taka jazda może
    skończyć się mandatem, a zmian w przepisach na razie nie będzie.

    Hulajnogi elektryczne na drogach dla rowerów denerwują wielu
    rowerzystów. Osoby poruszające się na nich tłumaczą, że gdzie mają
    jeździć, jeśli nie po DDR?

    Tymczasem według obowiązującego prawa są pieszymi.

    Polskie przepisy ruchu drogowego nie uwzględniają elektrycznych
    hulajnóg, deskorolek czy pojazdów typu segway. Jest to całkiem spora
    luka prawna, która wymaga jak najszybszego załatania.

    [...]

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 15. Data: 2019-04-18 21:31:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.04.2019 o 19:28, nadir pisze:

    > A czym w taki razie jest hulajnoga elektryczna?

    W myśl PoRD niczym. W połączeniu z operatorem tworzy zwioązek
    pieszy+nic=pieszy.

    Bo właśnie od tego
    > zaczął J.F.

    > A po czym?

    W zakresie zainteresowania PoRD po chodniku.

    No i? Ruch pieszych.

  • 16. Data: 2019-04-18 21:32:30
    Temat: Re: Piesza . to nie jest pieszy.
    Od: "RHanek" <r...@s...pl>

    Użytkownik "u2" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > deskorolek czy pojazdów typu segway. Jest to całkiem spora luka prawna,
    > która wymaga jak najszybszego załatania.

    Nieprawda - według PoRD nie są pieszymi.

    PoRD
    18) pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na
    niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za pieszego
    uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower,
    motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w
    wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod
    opieką osoby dorosłej;

  • 17. Data: 2019-04-18 21:46:24
    Od: "RHanek" <r...@s...pl>

    > W myśl PoRD niczym. W połączeniu z operatorem tworzy zwioązek
    > pieszy+nic=pieszy.

    Nieprawda. Jadący hulajnogą po chodniku nie jest pieszym.
    Zobacz definicję pieszego w PoRD.

  • 18. Data: 2019-04-18 21:47:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.04.2019 o 21:32, RHanek pisze:

> [...]
    > 18) pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i
    > niewykonującą na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi

    Prawda - to już wystarcza.

  • 19. Data: 2019-04-18 21:52:09
    Od: "RHanek" <r...@s...pl>

    > Prawda - to już wystarcza.

    Przeczytaj jeszcze raz definicje pieszego.
    Jadący hulajnogą nie jest poza pojazdem, jest na hulajnodze
    i jedzie/kieruje nią, czyli nie jest pieszym.

  • 20. Data: 2019-04-18 21:52:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.04.2019 o 21:46, RHanek pisze:
    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nieprawda. Jadący hulajnogą po chodniku nie jest pieszym.
    > Zobacz definicję pieszego w PoRD.

    Widziałem. NIe ma tam również wymienionego mężczyzny z czarną walizką i
    kobiety w czerwonych szpilach. I co z tego?

    Shrek