  • 1. Data: 2019-04-18 07:20:30
    Temat: Piesza ukarana mandatem po zderzeniu z hulajnogistą
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <k...@...3mam.net>

    https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,on-na-h
    ulajnodze-ona-na-chodniku-zderzyli-sie-policja-ukara
    la-ja-mandatem,288970.html

    Nastolatek jadący na elektrycznej hulajnodze zderzył się z pieszą.
    Kobieta odniosła obrażenia, trafiła do szpitala, a później... została
    ukarana mandatem. Według policji, była sprawcą zdarzenia.

    Do zdarzenia doszło na Krakowskim Przedmieściu około 15:30.

    - Nastolatek na elektrycznej hulajnodze zderzył się z pieszą -
    informował po godzinie 16 Jarosław Florczak z wydziału prasowego Komendy
    Stołecznej Policji.
    - Kobieta z obrażeniami została zabrana do szpitala[...]

    --
    Kontakt email przez www: https://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2019-04-18 12:06:35
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 18.04.2019 o 07:20, Krzysztof kw1618 z Warszawy pisze:
    > Do zdarzenia doszło na Krakowskim Przedmieściu około 15:30.

    pewnie tak wynikało z monitoringu, na Krakowskim Przedmieściu sporo
    kamerek:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 3. Data: 2019-04-18 12:23:53
    Temat: Re: Piesza ukarana mandatem
    Od: "Ojlik" <o...@k...pl>

    Użytkownik "Krzysztof kw1618 z Warszawy" <k...@...3mam.net> napisał w
    wiadomości news:5cb80922$0$526$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > Kobieta odniosła obrażenia, trafiła do szpitala, a później... została
    > ukarana mandatem. Według policji, była sprawcą zdarzenia.

    chyba zmieniała pas ruchu i zaszła mu drogę,

  • 4. Data: 2019-04-18 12:39:26
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-18 o 12:23, Ojlik pisze:
> [...]
    ulajnodze-ona-na-chodniku-zderzyli-sie-policja-ukara
    la-ja-mandatem,288970.html

    > chyba zmieniała pas ruchu i zaszła mu drogę,

    Trzeba wprowadzić naklejki: patrz w lusterka, hulajnogi są wszędzie.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2019-04-18 13:20:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof kw1618 z Warszawy" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Kobieta odniosła obrażenia, trafiła do szpitala, a później... została
    >ukarana mandatem. Według policji, była sprawcą zdarzenia.

    Chodnik, czy chodnik laczony z droga dla rowerow ?

    Gdyby to nie byla elektryczna ... osoba pchajaca rower jest traktowana
    jak piesza, wiec za zajscie (bo przeciez nie zajechanie) drogi mandat
    sie nalezal.
    A gdyby tam pani wnuczek biegl ... :-)

    ale elektryczna hulajnoga to sie chyba wymyka polskim przepisom ...

    J.

  • 6. Data: 2019-04-18 14:02:16
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.04.2019 o 13:20, J.F. pisze:

    > ale elektryczna hulajnoga to sie chyba wymyka polskim przepisom ...
    >
    > J.

    Co to znaczy "wymyka"? Definicję motoroweru spełnia.

    motorower - pojazd dwu- lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy
    o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm 3 lub w silnik
    elektryczny o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja
    ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

    MJ

  • 7. Data: 2019-04-18 15:37:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-04-18 o 14:02, Michał Jankowski pisze:

> [...]
    > o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm 3 lub w silnik
    > elektryczny o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja

    A może bardziej to?
    rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą
    mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w
    uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany
    prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie
    większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i
    spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h;

  • 8. Data: 2019-04-18 16:24:03
    Od: ń <k...@t...sie>

    To była Czeszka?
    Pamiętając z młodości jak czechosłowacka milicja waliła mandatami w Polaków na lewo i
    prawo myślę, że to słuszna zemsta ;-)
    No i przecież nie będzie za 50 zł przyjeżdżała na rozprawy do W-wy, a policmajstry
    statystyki mają.
    Swoją drogą zemsta niepełna, jeżeli Czeszce nie naliczono 160 Euro za wsadzenie do
    karetki i transport do szpitala ;-)

    -----

  • 9. Data: 2019-04-18 16:27:55
    Temat: Re: Piesza . to nie jest motorower, ani nie jest rower.
    Od: "RHanek" <r...@s...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż
    > 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po

    Nie, to nie jest motorower, ani nie jest rower, bo hulajnoga nie jest
    pojazdem.
    Hulajnoga nie jest przeznaczona do poruszania sie po drodze.

    PoRD
    31) pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze oraz
    maszynę lub urządzenie do tego przystosowane;

  • 10. Data: 2019-04-18 18:45:34
    Od: ń <k...@t...sie>

    Ciekawe, które z nich miało słuchawki na uszach i gapiło się w smartfona.

    -----