  • 21. Data: 2019-04-18 22:14:55
    Temat: Re: Piesza . to nie jest pieszy.
    Od: "RHanek" <r...@s...pl>

    news:q9akhf$np2$4@node1.news.atman.pl...

    > Widziałem. NIe ma tam również wymienionego mężczyzny z czarną walizką i
    > kobiety w czerwonych szpilach. I co z tego?
    >
    > Shrek

    To z tego, że umiesz czytać, ale nie rozumiesz co jest napisane.

  • 22. Data: 2019-04-18 22:18:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-18 o 21:52, RHanek pisze:

    > Przeczytaj jeszcze raz definicje pieszego.
    > Jadący hulajnogą nie jest poza pojazdem, jest na hulajnodze
    > i jedzie/kieruje nią, czyli nie jest pieszym.

    Ostatnio kulsony tłumaczyły w radio że człowiek na/z hulajnogą
    jest pieszym. Wolno mu jechać po chodniku i przejściu dla pieszych
    ale nie wolno po drogach rowerowych.
    Nie doprecyzowali czy dotyczy to też hulajnogi elektrycznej.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2019-04-18 22:36:52
    Od: ń <k...@t...sie>

    Tak swoją drogą jeśli będąc okrakiem na rowerze odpychamy się od podłoża rytmicznie i
    z zamiarem poruszania się do przodu jedną nogą
    to jest to pchanie roweru czy prowadzenie?

    -----

  • 24. Data: 2019-04-19 00:30:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.04.2019 o 22:14, RHanek pisze:

    > To z tego, że umiesz czytać, ale nie rozumiesz co jest napisane.

    Czy ktoś może mi wyjaśnić, czemu - w ocenie niektórych dyskutantów -
    zwykła hulajnoga nie spełnia definicji roweru zawartej w art. 2 pkt. 47
    PoRD? A hulajnoga elektryczna definicji motoroweru zawartej w pkt. 46?

  • 25. Data: 2019-04-19 05:53:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czy ktoś może mi wyjaśnić, czemu - w ocenie niektórych dyskutantów -
    > zwykła hulajnoga nie spełnia definicji roweru zawartej w art. 2 pkt. 47
    > PoRD? A hulajnoga elektryczna definicji motoroweru zawartej w pkt. 46?

    Bo nie jest pojazdem.

    Shrek

  • 26. Data: 2019-04-19 07:17:48
    Temat: Re: Piesza . Hulajnoga to nie pojazd.
    Od: "RHanek" <r...@s...pl>

    > Czy ktoś może mi wyjaśnić, czemu - w ocenie niektórych dyskutantów -
    > zwykła hulajnoga nie spełnia definicji roweru zawartej w art. 2 pkt. 47
    > PoRD? A hulajnoga elektryczna definicji motoroweru zawartej w pkt. 46?

    Bo w definicji roweru i motoroweru jest napisane, że jest to pojazd,
    czyli środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze .

    Hulajnogi nie ma w PoRD i nie ma
    Warunków używania hulajnogi w ruchu drogowym.

  • 27. Data: 2019-04-19 07:38:20
    Temat: Re: Piesza ukarana mandatem. mandatu bym nie przyjął .
    Od: "RHanek" <r...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof kw1618 z Warszawy" <k...@...3mam.net> napisał w
    wiadomości news:5cb80922$0$526$65785112@news.neostrada.pl...

    > https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,on-na-h
    ulajnodze-ona-na-chodniku-zderzyli-sie-policja-ukara
    la-ja-mandatem,288970.html

    > Nastolatek jadący na elektrycznej hulajnodze zderzył się z pieszą.
    > Kobieta odniosła obrażenia, trafiła do szpitala, a później... została
    > ukarana mandatem. Według policji, była sprawcą zdarzenia.
    >
    > - Nastolatek na elektrycznej hulajnodze zderzył się z pieszą -
    >
    > - Kobieta z obrażeniami została zabrana do szpitala[...]

    Na miejscu tej kobiety mandatu bym nie przyjął i oskarżył
    Państwo Polskie o tolerowanie zagrożenia dla zdrowia i życia na chodnikach.

    Przypuszczam, ze nawet po przyjeciu mandatu jest taka mozliwość
    (szok pourazowy, itp.).
    W przypatku obrażeń dostałaby odszkodowanie.

  • 28. Data: 2019-04-19 07:50:07
    Od: ń <k...@t...sie>

    Wiesz ile kosztuje ciąganie przez oblicze sądu i ze jest to więcej niż 50 zł?
    Szczególnie, gdy jest się Czeszką?

    -----

  • 29. Data: 2019-04-19 07:54:52
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <k...@...3mam.net>

    W dniu 2019-04-18 o 21:47, Shrek pisze:

    > Prawda - to już wystarcza.

    PoRD
    1) droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza,
    chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z
    torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa,
    przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy
    wierzchem lub pędzenia zwierząt;
    [...]
    31) pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze
    oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane;

    bardzo to skomplikowane, ale rzeczywiście hulajnogę można podciągnąć pod
    definicję urządzenia przeznaczonego do poruszania się po drodze, bo jak
    widać, droga to także chodnik, chociaż dyskusyjne jest, czy twórca
    hulajnogi miał zamysł poruszania się nią po drogach.

    --
    Kontakt email przez www: https://grupy.3mam.net

  • 30. Data: 2019-04-19 08:53:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Jadący hulajnogą nie jest poza pojazdem, jest na hulajnodze
    > i jedzie/kieruje nią, czyli nie jest pieszym.

    Jest poza pojazdem, ponieważ hulajnoga nie jest pojazdem. Wg orzeczeń
    sądu hulajnoga (podobnie jak na przykład wrotki) nie wypełnia "cech
    konstytutywnych pojazdu".

    Być może w przyszłości przepisy lub orzecznictwo się zmienią, ale
    rozmawiamy o stanie obecnym.

    --
    Liwiusz