  • 1. Data: 2019-04-17 17:08:12
    Temat: Sprawa Tylman
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    No i sad uniewinnil oskarzonego o zabojstwo Ewy T.

    Jak myslicie - sad wyjatkowo starannie podszedl do sprawy,
    czy zawazyly te odkryte niesluszne skazania w innych sprawach ?

    A moze na zlosc Ziobrze ?

    Bo tak z doniesien prasowych wygladalo, ze sprawa od poczatku byla
    kiepsko uzasadniona, a niby mamy zasade, ze watpliwosci na korzysc
    oskarzonego...

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/sąd-uzas
    adnił-wyrok-ws-ewy-tylman-adam-z-nie-miał-czasu-ani-
    sposobności-by-dokonać-zabójstwa/ar-BBW1tGP

    P.S. Co to za "wersja policjantow zeznajacych w charakterze swiadka" ?

    J.

  • 2. Data: 2019-04-17 17:27:01
    Temat: Re: Sprawa Tylman
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.04.2019 o 17:08, J.F. pisze:

    > No i sad uniewinnil oskarzonego o zabojstwo Ewy T.
    >
    > Jak myslicie - sad wyjatkowo starannie podszedl do sprawy,

    Dlaczego wyjątkowo staranie? Normalnie - nie było dowodów to uniewinnili.

    No i mam wątpliwości co w zasadzie należałoby robić z takimi
    prokuratorami co to stawiają stakie akty oskarżenia (albo zarzuty z
    dupy, najwyżej się potem umorzy). Z jednej strony należałoby jakieś
    konsekwencje wyciągać - choćby służbowe typu brak awansów, czy
    przypoadkowe zesłanie na do Bieszczad, z drugiej jak zaczniesz ich
    oceniać, to jak już komuś zarzuty postawią to posunąsię do wszystkiego,
    żeby były skuteczne...

    Shrek

  • 3. Data: 2019-04-17 17:31:07
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.04.2019 o 17:08, J.F. pisze:
    > A moze na zlosc Ziobrze ?

    sąd miał wątpliwości co do winy, a wszelkie wątpliwości tłumaczy się na
    korzyść oskarżonego, prawdopodobnie będzie apelacja

    przypomina mi się sprawa brutalnego gwałtu w Anglii, gdzie jednym z
    dowodów, był monitoring i tam skazano Polaka, były dwa testy DNA,
    pierwszy negatywny, drugi pozytywny, ponoć była jeszcze torebka ofiary
    znaleziona przy domu skazanego Polaka. więc potrzeba jeszcze innych
    twardych dowodów, aby skazać, sam monitoring nie wystarczy:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 4. Data: 2019-04-17 19:02:41
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-04-17 o 17:08, J.F. pisze:
    > No i sad uniewinnil oskarzonego o zabojstwo Ewy T.

    A czy ktoś mi może wytłumaczyć, kto to była ta Ewa Tylman, że w mediach
    każdy ruch w sprawie jest nagłaśniany i komentowany? Parę zabójstw
    rocznie mamy w Polsce i jakoś nie ma o nich tyle w mediach. To jakaś
    celebrytka była?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2019-04-17 19:36:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >mediach każdy ruch w sprawie jest nagłaśniany i komentowany? Parę
    >zabójstw rocznie mamy w Polsce i jakoś nie ma o nich tyle w mediach.

    O ile wiem to nie.
    Sprawa glosna, bo chyba najpierw bylo poszukiwanie, potem aresztowanie
    domniemanego sprawcy, potem dlugie szukanie ciala ...

    Iwona z Sopotu tez zadna celebrytka ...

    J.

  • 6. Data: 2019-04-17 19:45:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Dlaczego wyjątkowo staranie? Normalnie - nie było dowodów to
    >uniewinnili.

    Tak, jak tych policjantow od Igora - nie ma dowodow, ze zabili :-P

    Jak to nie ma dowodow - a policja i prokurator to na jakiej podstawie
    przygotowywali akt oskarzenia ?

    A sad to na jakiej podstawie przedluzal areszt - bezprawnie ? :-)

> [...]
    >przypoadkowe zesłanie na do Bieszczad, z drugiej jak zaczniesz ich
    >oceniać, to jak już komuś zarzuty postawią to posunąsię do

    Otoz to ... no chyba, ze za bezprawna skutecznosc, to juz bezwarunkowo
    do pierdla ...

    A moze sad sie powinien solidniej przygladac wnioskom o aresztowanie,
    a potem pytac prokuratora po co mu kolejne 3 miesiace ...

    P.S. sprawa Komendy
    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/prokurat
    or-skazany-za-branie-łapówek-wrobił-tomasza-komendę-
    na-jaw-wyszły-nowe-informacje/ar-BBW1ag4

    J.

  • 7. Data: 2019-04-17 20:00:39
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.04.2019 o 19:45, J.F. pisze:
    > P.S. sprawa Komendy
    > https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/prokurat
    or-skazany-za-branie-łapówek-wrobił-tomasza-komendę-
    na-jaw-wyszły-nowe-informacje/ar-BBW1ag4

    ano :

    Według "Faktu", "jednym z kumpli bandziorów był prokurator Stanisław O.".

    "W 1995 r., co odnotowano w aktach procesowych, śledczy ten kupił
    kradziony samochód od złodzieja. Gdy wszystko wyszło na jaw, szefowie
    ukarali go upomnieniem i półroczną delegacją do prokuratury w Warszawie.
    Po powrocie na Dolny Śląsk prokurator O. pielęgnował znajomość z
    bandziorami na suto zakrapianych libacjach. Postępowanie przeciwko niemu
    wykazało, że w prokuraturze wiedzieli o tym niemal wszyscy. Ale
    przełożeni pod koniec lat 90. to właśnie Stanisławowi O. dali
    najważniejsze śledztwo"

    - pisze gazeta.

    Czytaj również: Prokurator, który oskarżał Komendę, brał łapówki.
    Właśnie usłyszał wyrok - skazujący!

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 8. Data: 2019-04-17 20:33:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak, jak tych policjantow od Igora - nie ma dowodow, ze zabili :-P

    Jak nie ma, jak są - jest nagranie, jest ciało, jest wynik sekcji. I
    nie, nie tak samo - tu uniewinnił sąd, tam po prostu przestępstwa nie
    doszukła się politycznie zależny prokurator (choć obecnie to bez
    znaczenia bo sądy też podpadają pod zero).

    > Jak to nie ma dowodow - a policja i prokurator to na jakiej podstawie
    > przygotowywali akt oskarzenia ?

    No właśnie na niewystarczających.

    > A sad to na jakiej podstawie przedluzal areszt - bezprawnie ? :-)

    Zapewne dostanie odszkodowanie. Więc odpowiedź brzmi bez...zasadnie.

    > A moze sad sie powinien solidniej przygladac wnioskom o aresztowanie,
    > a potem pytac prokuratora po co mu kolejne 3 miesiace ...

    To z pewnością. Co do zasady to każdy areszt powinien być bardzo
    dokładnie rozważany.

    Shrek

  • 9. Data: 2019-04-17 21:30:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak nie ma, jak są - jest nagranie, jest ciało, jest wynik sekcji. I

    No i ta sekcja ponoc mowi, ze nie wiadomo dlaczego umarl, wiec nie ma
    dowodow :-)

    Tzn jak rozumiem - sekcja stwierdzila, ze umarl od niewydolnosci
    jakiejs tam, ale juz nie mowi co wywolalo ta niewydolnosc.

    Znaczy sie sam zmarl, pechowo akurat w czasie prowadzenia czynnosci
    sledczych :-P

    >No właśnie na niewystarczających.

    Czyli jakies byly :-)

    >Zapewne dostanie odszkodowanie. Więc odpowiedź brzmi bez...zasadnie.

    ale nie calkiem bezzasadnie, bo chyba nie chcesz sadu obrazic, ze
    niewinnego czlowieka przetrzymywal bez zadnych dowodow :-)

    A to chyba jeszcze sad starej zmiany, i prokurator starej zmiany :-)

    >To z pewnością. Co do zasady to każdy areszt powinien być bardzo
    >dokładnie rozważany.

    A nasi prokuratorzy i sady przyzwyczajeni inaczej.

    Ale tak prawde mowiac ... teraz mu powiedza, ze przeciez zwolnilismy z
    aresztu rok temu, wiec odszkodowanie za ten rok sie nie nalezy, a co
    biedny mial robic - do pracy pojsc, z rozprawami co chwila ?

    J.

  • 10. Data: 2019-04-17 21:41:38
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

> [...]
    adnił-wyrok-ws-ewy-tylman-adam-z-nie-miał-czasu-ani-
    sposobności-by-dokonać-zabójstwa/ar-BBW1tGP

    Od samego początku nie było nawet pół twardego dowodu na to że dokonał
    zabójstwo. Tylko koncepcja kryminalnych z KWP i pani prokurator oparte w
    znakomitej większości na własnych domysłach i przekonaniach.

    --
    Sonn