  • 131. Data: 2019-04-29 02:12:54
    Temat: Re: Piesza . to nie jest pieszy.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale zapomnial napisac, ze rower to taki pojazd napedany naciskaniem na
    > pedaly :-)

    Chciał najwyrazniej ogólnie to też napisał, że poruszany siłą mięśni.
    Kiedyś dość często widywało się takie wózki inwalidzkie z kierownicą
    zintegrowaną z korbowodem (współczesne modele - guglnij handbike). Pod
    co to popada?

    --
    Marcin

  • 132. Data: 2019-04-29 12:24:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-04-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Chciał najwyrazniej ogólnie to też napisał, że poruszany siłą mięśni.

    Hulajnoga tez jest napedzana siłą miesni, wiec pasuje do roweru :-)

    >Kiedyś dość często widywało się takie wózki inwalidzkie z kierownicą
    >zintegrowaną z korbowodem (współczesne modele - guglnij handbike).
    >Pod
    >co to popada?

    Na szczescie pod "wozek inwalidzki".

    Pytanie, czy tym musi jezdzic inwalida, i czy moze miec forme
    hulajnogi :-)

    I jeszcze bedzie mozna odliczyc od PIT :-)

    J.

  • 133. Data: 2019-04-29 12:46:13
    Od: ń <k...@t...sie>

    No wiesz, sądy rejonowe w składzie jednoosobowym to jednak jeszcze prawa u nas nie
    stanowią.

    -----

  • 134. Data: 2019-05-09 11:46:22
    Temat: Re: Piesza ukarana mandatem
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, April 23, 2019 at 9:05:13 AM UTC+2, WS wrote:

    > Na chwile obecna da sie (raczej) kupic hulajnogi elektrycznej (i podobnych
    wynalazkow) z homologacja motoroweru (ani zadna inna), zeby ja zarejestrowac i
    legalnie jezdzic jako motorowerem po jezdni.

    > Wiec pozostaje albo pieszy albo zakaz uzywania na drogach publicznych :(
    >
    > Oczywiscie nad zmianami w PoRD sie (podobno) pracuje...

    krakowscy radni juz maja "genialnego pomysla", czyli jak zwykle: ZAKAZAC

    za https://gazetakrakowska.pl/krakow-elektryczne-hulajn
    ogi-zostawiane-byle-gdzie-maja-trafic-na-specjalne-s
    tacje-jest-decyzja-radnych/ar/c4-14116015

    "Urzędnicy w Krakowie przymierzają się do tego, żeby e-hulajnogom zakazać jeździć po
    chodnikach, a być może także po ścieżkach rowerowych."

  • 135. Data: 2019-05-09 16:28:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.05.2019 o 11:46, WS pisze:

    > "Urzędnicy w Krakowie przymierzają się do tego, żeby e-hulajnogom
    > zakazać jeździć po chodnikach, a być może także po ścieżkach
    > rowerowych."

    Ciekawe, jak to prawnie chcą zrobić. Bo jedyny sensowny pomysł, to
    zrobić strefę zakazu, ale jakim znakiem?

  • 136. Data: 2019-05-10 11:56:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Ciekawe, jak to prawnie chcą zrobić. Bo jedyny sensowny pomysł, to
    >zrobić strefę zakazu, ale jakim znakiem?

    Albo oglosic, ze w Krakowie e-hulajnoge traktuje sie jak motorower.

    Co zreszta wydaje mi sie calkiem prawidlowe ... ale jak sie
    zabezpieczyc prawnie ?

    O ustalenie wykladni do sadu sie raczej zwrocic nie mozna,
    ale moze mozna do Instytuty Ekspertyz Sadowych ?

    No chyba ze ... Straz zgarnie jedna e-hulajnoge, i odmowi wydania
    wlascicielowi,
    bo:
    - brak rejestracji,
    - brak OC,
    - brak dowodu wlasnosci,
    - oplacenie mandatu za parkowanie,

    sady to przemiela i sie wyjasni czy to jest motorower, czy nie :-)

    Bo do TK czy NSA to tez sie chyba zwrocic nie mozna ?

    J.

  • 137. Data: 2019-05-10 12:10:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    > zeby ja zarejestrowac i legalnie jezdzic jako motorowerem po jezdni.

    >krakowscy radni juz maja "genialnego pomysla", czyli jak zwykle:

    No coz, we Wroclawiu jest zakaz jazdy rowerami po Rynku.
    Rynek duzy, podobnie jak krakowski ... wladza twierdzi jednak, ze
    rower stanowi zagrozenie dla pieszych.

    Co ciekawe - na tymze Rynku jest stanowisko-wypozyczalnia rowerow
    miejskich.
    Przy granicy ... ale czy wszystkim bedzie sie chcialo ?

    A jak chce w w kierunku przez Rynek jechac ?

    J.

  • 138. Data: 2019-05-10 14:28:16
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, May 10, 2019 at 12:12:18 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > No coz, we Wroclawiu jest zakaz jazdy rowerami po Rynku.

    Taki prosciej, bo nawet odpowiedni znak istnieje ;)
    W centrum Pragi (tej czeskiej ;) )zdaje sie nie mozna segwayami

    jednak u nas juz doszli do tego, ze nie tak latwo zakazac:
    wg
    http://krakow.eska.pl/newsy/zespol-ekspertow-zajmie-
    sie-hulajnogami-w-krakowie-audio/770917
    "Jednak takie kompetencje nie leżą w gestii miasta. Ustanowić je może tylko sejm na
    wniosek ministra. Dlatego radni swoją uchwałą zwrócą się do niego o zmianę przepisów.
    Podobny apel wystosował już m.in. Wrocław."