  • 1. Data: 2019-04-17 14:14:48
    Temat: Nowela prawa farmaceutycznego
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://wpolityce.pl/polityka/433593-ziobro-ustawa-j
    est-wymierzona-w-tzw-mafie-lekowa

    Rząd przyjął projekt noweli prawa farmaceutycznego. Minister Ziobro:
    Jest wymierzona w tzw. mafię lekową

    opublikowano: 12 lutego ? aktualizacja: 12 lutego

    Rząd przyjął projekt noweli prawa farmaceutycznego, która jest
    wymierzona w tzw. mafię lekową - powiedział we wtorek minister
    sprawiedliwości Zbigniew Ziobro. Jak mówił, refundowane leki były
    wyprowadzone poza granice Polski i sprzedawane z zyskiem.

    Rząd przyjął bardzo ważną ustawę, ustawę, która jest wymierzona w
    tzw. mafię lekową, która powoduje poważne zagrożenie dla setek tysięcy
    Polaków, którzy potrzebują leków ratujących zdrowie i życie

    -- powiedział Ziobro na konferencji prasowej w resorcie sprawiedliwości.
    Jak zaznaczył, wiele z tych leków jest refundowanych przez państwo.

    Grupy przestępcze wyprowadzają je w różny sposób poza granice kraju
    i sprzedają z zyskiem kosztem polskich pacjentów

    -- wskazał Ziobro.

    Dodał, że straty z tego tytuły mogą sięgać wielu milionów złotych.

    Polacy byli pozbawiani leczenia, co stwarzało realne zagrożenie dla
    ich życia i zdrowia. Polskie państwo, aby mogło w sposób skuteczny
    zapobiegać tego rodzaju przestępczości przyjęło dzisiaj przez decyzję
    rządu projekt zmian w ustawie prawo farmaceutyczne, które - w naszym
    przekonaniu - zmieni tę sytuację, tak, że będziemy mogli w sposób
    bardziej skuteczny chronić interesy polskich pacjentów

    -- powiedział Ziobro.

    Szef MS podkreślił, że ,,poprzednia koalicja rządząca złagodziła
    odpowiedzialność karną w części, jeżeli chodzi o tego rodzaju
    przestępczość, czym ułatwiła w naszej ocenie ten proceder przestępczy".

    Projekt noweli prawa farmaceutycznego autorstwa Ministerstwa
    Sprawiedliwości zmienia przepisy dotyczące penalizacji nielegalnego
    wytwarzania i dystrybucji produktów leczniczych oraz skupu produktów
    leczniczych z rynku detalicznego w celu ich sprzedaży i wywozu za
    granicę. Chodzi m.in. o wprowadzenie instrumentów prawnych, dzięki
    którym możliwe będzie skuteczne przeciwdziałanie procederowi tzw.
    odwróconego łańcucha dystrybucji deficytowych produktów leczniczych.
    Projekt systematyzuje także przepisy dotyczące zasad prowadzenia
    kontroli przez Państwową Inspekcję Farmaceutyczną.

    mly/PAP

    autor: Zespół wPolityce.pl

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 2. Data: 2019-04-17 14:17:13
    Temat: Re: Nowela prawa farmaceutycznego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-17 o 14:14, u2 pisze:
> [...]
    > Projekt systematyzuje także przepisy dotyczące zasad prowadzenia
    > kontroli przez Państwową Inspekcję Farmaceutyczną.

    Mimo szczerej chęci, nie jestem w stanie doszukać się w takich
    czynnościach niczego złego (jeśli dotyczą leków nierefundowanych).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2019-04-17 14:20:25
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.04.2019 o 14:17, Liwiusz pisze:
    > Mimo szczerej chęci, nie jestem w stanie doszukać się w takich
    > czynnościach niczego złego (jeśli dotyczą leków nierefundowanych).

    źle, bo polski budżet traci, a setki milionów zarabia mafia lekowa:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 4. Data: 2019-04-17 14:21:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-17 o 14:20, u2 pisze:

    > źle, bo polski budżet traci, a setki milionów zarabia mafia lekowa:)

    Co traci?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2019-04-17 14:27:03
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-17 o 14:21, Liwiusz pisze:

    > Co traci?

    Podatników, którzy chorują i umierają bez tych leków.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2019-04-17 14:31:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-17 o 14:27, Miroo pisze:

    > Podatników, którzy chorują i umierają bez tych leków.

    W normalnej gospodarce rynkowej na zwiększony popyt odpowiada się
    zwiększoną podażą. Równie dobrze (czytaj: błędnie) można by twierdzić,
    że eksport jabłek za granicę powoduje śmierć głodową Polaków.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2019-04-17 14:40:48
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-17 o 14:31, Liwiusz pisze:

    > W normalnej gospodarce rynkowej na zwiększony popyt odpowiada się
    > zwiększoną podażą. Równie dobrze (czytaj: błędnie) można by twierdzić,
    > że eksport jabłek za granicę powoduje śmierć głodową Polaków.

    Manipulujesz. Człowiek nie żyje tylko jabłkami, a jak "biznesmeni"
    wyprowadzą z kraju całą grupę leków danego typu, to nie ma alternatywy
    (albo alternatywy w akceptowalnej dla wielu ludzi cenie).

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2019-04-17 14:49:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-17 o 14:40, Miroo pisze:

    > Manipulujesz. Człowiek nie żyje tylko jabłkami, a jak "biznesmeni"
    > wyprowadzą z kraju całą grupę leków danego typu, to nie ma alternatywy
    > (albo alternatywy w akceptowalnej dla wielu ludzi cenie).

    To zamiast jabłek wstaw sobie na przykład mąkę. Dlaczego mąki nikt nie
    wywozi za granicę w takich ilościach? Albo: dlaczego fabryki
    farmaceutyczne nie zwiększą produkcji, skoro to taki dobry biznes?

    Odpowiedzią jest to, że koncerny same manipulują cenami - we Francji
    sprzedają za X, w Polsce za 0,5X. Stąd presja na prywatny
    eksport/import. To, że w Polsce brakuje leków wynika z tego, że
    koncernom nie chce się ich produkować w tej cenie w takiej ilości. Jeśli
    zatem ktoś już wykazuje działania mafijne, to same koncerny, w sztuczny
    sposób ograniczające swoją podaż.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2019-04-17 15:58:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Mimo szczerej chęci, nie jestem w stanie doszukać się w takich
    >czynnościach niczego złego (jeśli dotyczą leków nierefundowanych).

    Masz na mysli ten wywoz lekow, a nie nowe przepisy karne ?
    Tez nie rozumiem o co tu chodzi ...

    Z refundowanymi zreszta to samo - moze trzeba zmienic sposob
    refundacji, a nie karac eksporterow ?

    J.

  • 10. Data: 2019-04-17 15:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > W normalnej gospodarce rynkowej na zwiększony popyt odpowiada się
    > zwiększoną podażą. Równie dobrze (czytaj: błędnie) można by twierdzić,
    > że eksport jabłek za granicę powoduje śmierć głodową Polaków.

    Tylko ze z ta podaza jest problem, bo firmy produkujace leki wiedza ze
    one wyjezdzaja za granice a te firmy tego nie chca bo same chca tam
    sprzedawac drozej.

    Cały bajzel wział się z tego ze producenci leca w kulki sprzedajac ten
    sam po całej Europie w totalnie roznych cenach... (i niech mi ktos powie
    ze cena jest powiwzana w tym przypadku z kosztami wytworzenia...)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,