  • 311. Data: 2005-10-15 16:22:42
    Temat: Re: Pielęgniarki i fotograf
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Fri, 14 Oct 2005 10:54:23 +0000 (UTC), Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Czyli heroina jest w Polsce legalna. Nielegalne jest tylko posiadanie i
    > nabywanie. Daruj sobie taka retoryke...
    Zaręczam Ci, że znany mi osobiści Pan A.B. w zeszłym tygodniu posiadał
    całkowicie legalnie pewną ilość wprawdzie nie heroiny a amfetaminy i tylko
    przez ok. 1 godzinę ale może to słyżyć na dowód.

    PS. wiem, że zapewne chodziło Ci o "nielegalność" w potocznym znaczeniu
    nawiązującym do "powiązania z zakazaniem przez prawo" ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 312. Data: 2005-10-15 16:27:50
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Fri, 14 Oct 2005 13:44:18 +0200, Przemek R... napisał(a):

    > post miesiaca
    Zgłoszenie przyjęte, zgodnie z naszym rgulaminem może to zrobić nawet
    autor. ;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 313. Data: 2005-10-15 16:43:12
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > Zaręczam Ci, że znany mi osobiści Pan A.B.

    niedoszly prezydent A.B. ? :-)

    >w zeszłym tygodniu posiadał
    > całkowicie legalnie pewną ilość wprawdzie nie heroiny a amfetaminy i tylko
    > przez ok. 1 godzinę ale może to słyżyć na dowód.

    pewna ilosc znow powrocila?

    P.

  • 314. Data: 2005-10-15 17:35:18
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sat, 15 Oct 2005 00:31:34 GMT, louisa napisał(a):

    > klamiesz. [...]
    > Klamiesz, [...]
    > [...]Zadzownil jedynie do redakcji znanej z wysokiego poziomu etyki zawodowej.
    Żartujesz.

    --
    pozdro
    poreba

  • 315. Data: 2005-10-15 18:20:17
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sat, 15 Oct 2005 18:43:12 +0200, Przemek R... napisał(a):

    > niedoszly prezydent A.B. ? :-)
    Równie dobrze mógłbym go nazwać X.Y.

    > pewna ilosc znow powrocila?
    Nie, AB właśnie dlatego miał, że nie wróciła i posiadanie takich śrdków
    jest karalne. AB je miał legalnie, i nie podlega karze. Bawimy się dalej w
    rebusy czy puścić spoilerem proste rozwiązanie?
    R.Tomasik zapewne już rozwiązanie zna, które nibacznie zaciemniłem
    *nadużywając* określenia _posuadanie_ względem pana A.B. ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 316. Data: 2005-10-15 18:38:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w
    wiadomości news:ah833tzo3fz3$.dlg@olgierd.gov.pl...

    > Tak czy inaczej uważam, że facet nie popełnił przestępstwa,
    niewątpliwie
    > nie popełnił go na gruncie prawa autorskiego (bo gówniane zdjęcie to
    nie
    > utwór), bo nie podlega ochronie działanie bezprawne; myślę, że
    mógłby mieć
    > tu też zastosowanie art. 29 lub 30 kk.

    Art. 29 i 30 kk nie będą miały zastosowania w odniesieniu do
    profesjonalisty, jakim jest fotograf czy redakcja gazety. Tym mogły by
    się jakieś inne osoby tłumaczyć.

    Natomiast legalność działania samego fotografa może wynikać z tego, w
    jaki sposób on przekazał te zdjęcia gazecie. jeśli nie wprowadził ich
    w błąd co do autorstwa zdjęć, to w sumie można uznać, ze przekazał je
    jako dowód prawdziwości swoich słów, a nie w celu publikacji. W tym
    wypadku ściganiu podlegają dziennikarze, ale sam informujący ma szanse
    się wywinąć.

    Tyle, że standardowo gazeta daje do podpisu takie oświadczenie, z
    którego wynika że osoba dostarczająca jest właścicielem praw
    autorskich itd. Jeśli nie przyjęli, to sami umoczyli.

  • 317. Data: 2005-10-15 18:47:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w
    wiadomości news:diqmgd$s5q$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nadal czarno to widzę, żeby ponad wszelką wątpliwość ustalić które
    to z
    > dzieci. No i nadal pozostaje dla mnie zagadkowe jaki biegły powinien
    tego
    > dokonać - fotograf?

    Może to się wydać głupie, ale ja spotkałem się z przypadkiem, gdy
    wykonał to mechanoskop. Porównywanie śladów na narzędziu i miejscu
    zdarzenia dokonywane jest w identyczny sposób. Ale w tym przypadku
    chodziło o udowodnienie, ze na zdjęciu dowodowym znajduje się ten sam
    samochód, co na porównawczym - przy czym samochodu już nie było.

    > No to wtedy pielęgniarkom się upiecze???

    Całkiem z całą pewnością nie. Odpowiedzialność dyscyplinarna i
    zawodowa pozostanie, choćby to zrobiły na prośbę ofiary. Natomiast
    bardzo poprawi się ich pozycja w procesie karnym i wzrośnie szansa na
    jakąś karę w zawieszeniu. Załatwi to również sprawę roszczeń
    odszkodowawczych. Bo choć pielęgniarki mają ubezpieczenie OC, to chyba
    nie obejmuje ono celowe działania. A przecież to, co zrobiły trudno
    nazwać błędem medycznym. To po prostu głupota.

  • 318. Data: 2005-10-15 19:06:14
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Xena napisał/a:
    >A może im się pomyliło i było to w połowie sierpnia? Sąd ma się oprzeć na
    >tym, że pielęgniarki powiedziały, że cośtam? To równie dobrze mogą
    >powiedzieć, że któryś z rodziców prosił o takie zdjecia - jak zasugerował
    >Robert.
    Zacznijmy od tego, że nie jest konieczne zidentyfikowanie ofiary,
    ponieważ jeśli biegły stwierdzi, że takie czynności jak wsadzanie
    wcześniaka do kieszeni narażało zdrowie dziecka na szkodę, to nie musi
    dojść do negatywnych skutków zdrowotnych.
    Ponadto idę o zakład, że są i "grzeczne" zdjęcia (np. dziecko na wadze
    etc. - prasa ich nie publikowała). Jest także duża szansa, że na którymś
    z nich da się odczytać (biegły w zakresie fotografii i obróbki obrazu)
    przynajmniej część tekstu na identyfikatorze (bransoletka na rączce
    dziecka z napisem typu "Jan Kowalski s. Janiny") ) i wtedy można ustalić
    dane dziecka.

    >Może masz rację. Ale nie koniecznie pozwoli to ustalic ponad wszelką
    >wątpliwość, które to było dziecko i jaki jest związek fotografowania z
    >dalszymi losami dziecka.
    Wystarczy stwierdzić, że trzymanie dziecka za kark i wsadzanie go do
    kieszeni narażało jego zdrowie.

  • 319. Data: 2005-10-15 20:22:25
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 15 Oct 2005 18:14:22 +0200, Przemek R... napisał(a):

    > Bo nie bardzo rozumiem bzdurnego porownania.

    Ja nie rozumiem, że tak inteligentny - wydawać by się mogło po ilości
    tematów, w jakich się wypowiadasz, łatwością formułowania myśli, ogólną
    dezynwolturą wreszcie - człowiek nie potrafi zastanowić się nad jakimś
    abstrakcyjnym zagadnieniem.
    Ten pełen paradoksu kazus miał Ci uzmysłowić, że nie wszystko złoto co się
    świeci, nie każde zdjęcie będzie utworem, nie każde wreszcie naruszenie
    czyichś dóbr będzie czynem zabronionym.
    Nie wiem dlaczego ostatnio po łbie kręci mi się po głowie Carl Schmitt...?

    --
    Olgierd
    gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 320. Data: 2005-10-15 20:27:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w
    wiadomości news:18sd2507ebmne$.dlg@olgierd.gov.pl...

> [...]
    co się
    > świeci, nie każde zdjęcie będzie utworem, nie każde wreszcie

    W rozumieniu prawa autorskiego i w kontekście ustanowionej przez nie
    ochrony każde zdjęcie będzie utworem. I żaden dziwne sztuki tu nic nie
    pomogą. Tak jest i przyjmij to za dogmat po prostu.

    Kretyńskie nagranie również będzie podlegało ochronie, ale chronionym
    będzie - autor nagrania. Więc sam wydający dźwięki nie będzie już mógł
    twierdzić, ze to był utwór. Nagranie jednak utworem podlegającym
    ochronie będzie. Najprostszy przykład, to nagranie dźwięku parowozu.
    Sam dźwięk trudno uznać utworem. Ale nagranie podlega ochronie.