  • 201. Data: 2020-03-18 07:26:06
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Mar 2020 00:10:53 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie dopatrzyłem, ale masz rację. Jest to o tyle dziwne, że skoro droga
    > dla rowrów zaczyna się w miejscu ustawienia znaku widzianego od tyłu, to
    > należałoby się spodziewać, że kończy się mniej więcej w tym samym
    > miejscu a znaku nie ma.

    No coz, rowerzystom jadacym droga samochodowa i skrecajacym w te DDR
    tez sie przyda informacja, ze to DDR, ale istotnie pozostawili nas w
    niepewnosci - zapomnieli namalowac P-11 po remoncie, czy intencja
    znakodawcy bylo zakonczenie DDR i brak przejazdu.
    A moze uwaza, ze skoro nie zrobil przejazdu, to DDR sie naturalnie
    zakonczyla, i zadnego znaku nie trzeba :-)

    > Moim zdaniem w ogóle znaków jest za dużo i należałoby to wariactwo po
    > prostu ukrócić. Ale to akurat nie tylko do DDR się tyczy, a tak ogólnie.

    Tylko jak? Zobacz - prosty przejazd, i jak go prawidlowo oznakowac,
    zeby wypadkow nie bylo ?
    Swiatla na przycisk zrobic :-)

    J.

  • 202. Data: 2020-03-18 08:51:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 17-03-2020 o 16:26, RadoslawF pisze:

    > Jadący ulicą nie ma ustąpić pierwszeństwa nadjeżdżającemu rowerem,
    > ma ustąpić znajdującemu się już na skrzyżowaniu.

    znajdującemu się i wjeżdżającemu - sprawdź...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 203. Data: 2020-03-18 08:58:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 17-03-2020 o 16:21, N Tom napisał:
    ^^^
    > D-1 na słupku z D-6x, skoro ktoś postawił A-7 przed P-11 i po zabawie...
    > ^^^\
    > Wyjaśnisz szacownemu gronu, gdzie tu miejsce na pociągi?

    1) jak postawisz na słupku 2 znaki, to nagle magicznie zmieniają
    znaczenie - brawo ten pan

    2) pociągi dałem jako przykład innego przejazdu - ale czytanie w
    kontekście wykracza wyraźnie poza możliwość myślenia niektórych.
    Rozróżnij 'przejazd', 'rzejście' od 'skrzyżowanie' bo to nie to samo.

    > IDIOTO!

    Ładny podpis masz
    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 204. Data: 2020-03-18 09:34:49
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-03-18 o 08:51, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > znajdującemu się i wjeżdżającemu - sprawdź...

    Jak ostatnio sprawdzałem to było tylko znajdującemu się.
    Ale faktem jest że w różnych miejscach różnie piszą.
    Bywa że tylko "powinien ustąpić rowerzystom" a bywa
    że "ustąpić znajdującym się na przejeździe".
    A to jest spora różnica.

    Pozdrawiam

  • 205. Data: 2020-03-18 09:56:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2020 18:57:41 +0100, Shrek napisał(a):

    > Art. 1. 1. Ustawa określa:
    > 1) zasady ruchu na _drogach_publicznych_, w _strefach_zamieszkania_ oraz
    > w _strefach_ruchu_;
    >
    > Jeśli DDR nie jest drogą publiczną (rzeczywiście z wyjątkiem oznakowanej
    > strefy zamieszkania i strefy ruchu), to definicja skrzyżowania z teh
    > ustawy (art 2. punkt 10) siłą rzeczy jej nie dotyczy.

    No widzisz, jak cię opieprzyć zaraz gadasz do rzeczy :) Ale jak się
    wczytać w ustawę z dnia 21marca 1985r. o drogach publicznych to nie
    widać tam wcale by droga dla rowerów nie mogła być drogą publiczną.
    Wręcz przeciwnie. Art. 8.1 sugeruje że istnieją drogi drogi rowerowe
    będące drogami publicznymi jak i takie które są wewnętrznymi.
    Poza tym, z tej ustawy wcale nie wynika że PoRD zajmuje się wyłącznie
    skrzyżowaniami dróg publicznych (a art. 2 p.10 nie istnieje). Istnieje
    natomiast art. 4 p.9 definiujący "skrzyżowanie dróg publicznych" ale nie
    skrzyżowanie jako przecięcie dróg publicznych.
    Krótko mówiąc robisz zbędny szum.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 206. Data: 2020-03-18 10:18:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 18-03-2020 o 09:34, RadoslawF napisał:

> [...]
    > Bywa że tylko "powinien ustąpić rowerzystom" a bywa
    > że "ustąpić znajdującym się na przejeździe".

    a sprawdzałeś w rozporządzeniu Ministrów Infrastruktury oraz Spraw
    Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych?

    § 47.[...]
    4. Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca ozna
    czonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany
    zmniejszyć

    prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo p
    ieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miej
    scach lub

    na nie wchodzących lub wjeżdżających.

    Dlatego właśnie postuluję, że jeśli ktoś chce - bo uważa za zasadne, by
    w danym miejscu nie było przejazdu, który jest tworem specyficznym,
    winien stworzyć po prostu skrzyżowanie z drogą rowerową. Wtedy nie ma
    wątpliwości co do interpretacji.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 207. Data: 2020-03-18 11:35:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.03.2020 o 07:26, J.F. pisze:

> [...]
    > A moze uwaza, ze skoro nie zrobil przejazdu, to DDR sie naturalnie
    > zakonczyla, i zadnego znaku nie trzeba :-)

    Dla mnie malowanie tych przejazdów jest w poważnej ilości wypadków
    zbędne. Jeśli ruch pojazdów i rowerów jest na tyle duży, że faktycznie
    przejazd rowerami sprawia trudność, to zrobić światła. Te przejazdy
    rowerowe - przynajmniej w moim mieście - wprowadzają więcej zamieszania,
    niż pożytku. I tak zawsze na nich traktuję kierujących pojazdami, jakby
    mnie nie widzieli.

    > Tylko jak? Zobacz - prosty przejazd, i jak go prawidlowo oznakowac,
    > zeby wypadkow nie bylo ?
    > Swiatla na przycisk zrobic :-)

    Co sie cykliście stanie, jak chwilę potrzeka? No chyba, że faktycznie to
    jakieś takie miejsce, ze się nie da. Ale to przeważnie i samochodem też,
    wie c są światła.

    --
    Robert Tomasik

  • 208. Data: 2020-03-18 11:38:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.03.2020 o 20:18, J.F. pisze:

    > To wtedy nie mijales znaku A-7 i nie masz powodu twierdzic, ze
    > poprzeczna ma pierwszenstwo.

    Zdecydowanie się temu sprzeciwiam! Nie musi być A-7, żeby było
    skrzyżowanie.

    > Use google maps :-)
    > Ale nas juz interesuje gdzie nie ma :-)

    No to wszystkie te wcześniej podlinkowane przykłady. Na 100% nie ma. To
    są przykłady, po których kilka razy dziennie jadę. nie szukałem daleko :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 209. Data: 2020-03-18 11:43:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.03.2020 o 10:18, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub
    > rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub

    Tomku! Ale z tego nie wynika, że ma im ustąpić pierwszeństwo, tylko, że
    ma zwolnić. Jak droga jest wąska, to zagrożeniem dla oczekującego na
    przejazd rowerzysty może być jadący 90 km/h TIR. Co więcej. Jak przejazd
    rowerowy jest długi, to jadący szybko może walnąć rowerzystę, ktory źle
    ocenił odległość i nie zdążył.

> [...]
    > specyficznym, winien stworzyć po prostu skrzyżowanie z drogą
    > rowerową. Wtedy nie ma wątpliwości co do interpretacji.

    Czy możesz wskazać współrzędne GPS tego miejsca, albo link do Google?
    Chciałbym to zobaczyć z punktu widzenia kierującego, bo dyskusja się
    poważna rozpętała.

    --
    Robert Tomasik

  • 210. Data: 2020-03-18 11:56:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "N Tom" napisał w wiadomości grup
    id...
    J.F. w

    >Dopiero co się IDIOTA FUNKCJONALNY przyznał, że nie miał racji z
    >P-11, to
    >zaczyna ze znakami pionowymi? Kawał CHUJKA, którego trzeba
    >wyeliminować...
    (>z pisanie głupot, jątrzenia, etc...)
    >A wydawał się inteligentnym osobnikiem...

    Ale poprzyj swoje stwierdzenia cytatem z ustawy lub rozporzadzenia,
    lub podpisuj sie
    SSN Tom, bo inaczej sa rownie dobre jak moje :-P

    J.