  • 101. Data: 2020-03-16 12:31:25
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2020 10:44:30 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Problem jest taki, że tu mamy przejazd, a nie skrzyżowanie. Kierowca,
    > widząc takie znaki, że jest przejazd ma obowiązek ustąpienia
    > pierwszeństwa tym co są na przejeździe jak i na nie wjeżdżają, a tu
    > osobie przejeżdżającej mówi się, że też ma ustąpić pierwszeństwa, czyli
    > wszyscy wszystkim mieliby ustąpić pierwszeństwa. Jest to moim zdaniem
    > złe oznakowanie, jednocześnie 2 znaki wykluczające się.

    Nareszcie ktoś mówi z sensem. Poproszę wobec tego o ustosunkowanie się
    do opinii K.G. Policji. Dla informacji,
    stwierdzili że:
    1. Skrzyżowanie jest oznakowane prawidłowo.
    2. Bo art. 5 PoRD.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 102. Data: 2020-03-16 13:29:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > do opinii K.G. Policji. Dla informacji,
    > stwierdzili że:
    > 1. Skrzyżowanie jest oznakowane prawidłowo.

    Moim zdaniem nie jest są wykluczające się oznaczenia. Jeśli miałoby być
    poprawnie, moim zdaniem powinno być mniej więcej tak:
    http://ibikekrakow.com/files/2011/06/m_hyla_pouczyn0
    4.jpg
    czyli brak znaku poziomego wyznaczającego przejazd. Inaczej mamy
    sprzeczne ze sobą oznakowanie, co może wprowadzac w błąd uczestników ruchu.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 103. Data: 2020-03-16 13:57:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2020 13:29:43 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > moim zdaniem powinno być mniej więcej tak:
    > http://ibikekrakow.com/files/2011/06/m_hyla_pouczyn0
    4.jpg

    Dokładnie, już widziałem ten obrazek. Teraz niech mi ktoś powie gdzie
    należy zgłaszać (czyt. gdzie są rozumni ludzie) takie nonsensy? Bo od
    lokalnego pożal się boże oficera rowerowego, od miejskiego zarządu dróg
    i z K.G. Policji otrzymałem info że jest jak najbardziej OK. Od oficera
    "bo tak i już", od miasta "bo tak jest bezpieczniej", od K.G. bo art.5.
    Kto ciekaw to mu mogę forwardnąć odpowiedzi do postudiowania.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 104. Data: 2020-03-16 14:07:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
> [...]

    To samo - a rowerzysta ma obowiazek ustapienia pierwszenstwa.

    Owszem, chyba ze ... znak "droga z pierwszenstwem" dotyczy tez
    przejazdow dla rowerow.
    Bo prawdopodobnie taka jedzie samochod.

> [...]
    >czyli brak znaku poziomego wyznaczającego przejazd. Inaczej mamy
    >sprzeczne ze sobą oznakowanie, co może wprowadzac w błąd uczestników

    Owszem ... ale czy nie zabraklo znaku "koniec DDR" ?
    Czy to ciagle jest DDR, ale bez przejazdu DR ?

    I czy ten STOP nie za daleko stoi ?

    A tam gdzies jeszcze chodnik moze byc, a krzaki zaslaniaja ..

    J.

  • 105. Data: 2020-03-16 14:40:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 16-03-2020 o 14:07, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > To samo - a rowerzysta ma obowiazek ustapienia pierwszenstwa.

    No właśnie nie do końca...

    > Owszem, chyba ze ... znak "droga z pierwszenstwem" dotyczy tez
    > przejazdow dla rowerow.
    > Bo prawdopodobnie taka jedzie samochod.

    A czy "droga z pierwszeństwem" daje pierwszeństwo samochodowi jadącemu
    taką drogą na przejściu dla pieszych?

    4.jpg

    > Owszem ... ale czy nie zabraklo znaku "koniec DDR" ?

    ale DDR się nie kończy, po prostu masz skrzyżowanie jak z drogą
    niepubliczną w takim wypadku. Dokładnie tak samo jak rowerzysta
    zjeżdżający z drogi rowerowej na drogę publiczną jest włączającym się do
    ruchu. Jest to przynajmniej spójne

    > Czy to ciagle jest DDR, ale bez przejazdu DR ?
    >
    > I czy ten STOP nie za daleko stoi ?

    Czy za daleko - zależy od widoczności, nie jechałem tamtędy, więc
    ciężko mi powiedzieć.

    > A tam gdzies jeszcze chodnik moze byc, a krzaki zaslaniaja ..

    nie wiem, nie wnikam, w dodatkowe rzeczy, odnoszę się do oznakowania, że
    jest spójne, nie masz do rozwiązania jakiś dziwnych kalamburów. Kierowca
    nie widzi znaków oznaczających przejazd, więc mając znak drogi z
    pierwszeństwem, jedzie jakby na niej był i nie interesuje, go czy to
    skrzyżowanie z drogą polną, drogą rowerową, czy czymkolwiek innym. W
    wypadku przejazdu jest inaczej, masz wyznaczony przejazd, który nakazuje
    ustąpić pierwszeństwa rowerzyście niezależnie czy jadę drogą z
    pierwszeństwem, czy nie. Rozwiązanie logiczne i nie wprowadzające w błąd
    nikogo. Nie tworzy sytuacji niejasnych.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 106. Data: 2020-03-16 15:01:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > "bo tak i już", od miasta "bo tak jest bezpieczniej", od K.G. bo art.5.
    > Kto ciekaw to mu mogę forwardnąć odpowiedzi do postudiowania.

    Ale tu artykuł 5 nie ma zastosowania, bo tu są 2 znaki drogowe
    wykluczające się, więc powoływanie się na niego jest moim zdaniem
    bezsensowne.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 107. Data: 2020-03-16 15:24:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2020 14:07:01 +0100, J.F. napisał(a):

    > Owszem, chyba ze ... znak "droga z pierwszenstwem" dotyczy tez
    > przejazdow dla rowerow.

    Art. 27 PoRD mówi:
    "Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    rowerowi znajdującemu się na przejeździe."
    Nie mówi że to nie jest prawdą o ile się jedzie drogą która ma
    pierwszeństwo przed okolicznymi przecznicami. Wszystkich proszę o
    czytanie PoRD przed wypowiedziami i niewypisywanie swoich fantazji na
    temat znaczenia znaków czy brzmienia artykułów.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 108. Data: 2020-03-16 16:11:15
    Od: netfrontuser <n...@n...net>

    On Mon, 16 Mar 2020 13:57:42 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > "bo tak i już", od miasta "bo tak jest bezpieczniej", od K.G. bo art.5.
    > Kto ciekaw to mu mogę forwardnąć odpowiedzi do postudiowania.

    Nie możesz podać sam od siebie pierdolony Trollu?

  • 109. Data: 2020-03-16 16:14:34
    Od: N Tom <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Tomasz Kaczanowski w

    > No właśnie nie do końca...

    Że niby A-7 nie obowiązuje pedalarza ogólnie, czy może, że nie obowiązuje
    pedalarza, bo to nie skrzyżowanie?

    > A czy "droga z pierwszeństwem" daje pierwszeństwo samochodowi jadącemu
    > taką drogą na przejściu dla pieszych?

    Jeżeli ma D-1, a pedalarz A-7, to tak, ale patrz wyżej...

> [...]
    > niepubliczną w takim wypadku. Dokładnie tak samo jak rowerzysta
    > zjeżdżający z drogi rowerowej na drogę publiczną jest włączającym się do

    Przepraszam, ale nie rozumiem Twojego toku myślenia:
    DDR się nie kończy, pedalarz włącza się do ruchu-- tyle wynika z Twojej
    wypowiedzi

    > Kierowca nie widzi znaków oznaczających przejazd

    Piękna manipulacja, ale to pedalarz z A-7 i P-11 nie wie, co widzi
    blachosmrodziarz (uwaha na elektryczki)

    Jesteście pojebani w swym zacietrzewieniu, ale argumenty macie identyczne...
    --
    'Tom N'

  • 110. Data: 2020-03-16 16:19:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]
    >czytanie PoRD przed wypowiedziami i niewypisywanie swoich fantazji na
    >temat znaczenia znaków czy brzmienia artykułów.

    Juz zapomniales, od czego zaczales ?

    "Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    stosować się do [-] znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów
    ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez [-] znaki
    drogowe."

    I teraz musisz przeprowadzic zaaawansowana analize prawna.

    a) znaku D6a lub D6b - zakladam, ze nie ma, co juz moze wskazywac
    wine rowerzysty :-)
    a moze i jest, bo powyzej jest "na przejezdzie", a nie "na DDR'.

    b) linie P-11 ... czy nie powinny odzwierciedlac znakow pionowych ?

    c) znak D-1 "oznacza poczatek lub kontynuacj´ drogi z pierwszenstwem"

    d) drodze z pierwsze?stwem -- rozumie si´ przez to
    drog´ oznakowana jako droga z pierwsze?stwem,
    na której kierujacy zbli˝ajacy si´ do skrzy˝owania
    ma pierwsze?stwo w stosunku do kierujacych zbli-
    ˝ajacych si´ do skrzy˝owania droga oznakowana
    jako podporzadkowana;

    e) skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających
    jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami
    utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia;
    określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi
    twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu
    znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną;

    f) droga dla rowerów - drogę lub jej część przeznaczoną do ruchu
    rowerów, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi; droga dla rowerów
    jest oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi
    konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;

    g) jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to
    nie dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni;

    h) kierujący - osobę, która kieruje pojazdem lub zespołem pojazdów, a
    także osobę, która prowadzi kolumnę pieszych, jedzie wierzchem albo
    pędzi zwierzęta pojedynczo lub w stadzie

    i) pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze
    oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane;

    j) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
    mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu
    albo istotnej zmiany prędkości,

    k) rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej ....

    J.